Вторият опит за продажба на “БДЖ Товарни превози” ще е при занижена цена

Дружеството иска да вложи 400 хил. лв. в камери да следят за кражби на гориво

БГНЕС

Вторият опит за продажба на “БДЖ Товарни превози” ще бъде на по-ниска цена от определената при първата неуспешна процедура – 200 млн. лева. Това стана ясно от думите на Пламен Джуров, управител на дружеството.

Надяваме се приватизацията на БДЖ “Товарни превози” да стане факт до края годината, каза той. Процедурата не е спряна, а продължава при по-облекчени финансови условия, обясни Джуров и допълни, че се налага преоценяване на активите на дружеството. Те трудно ще се оценят на цената от миналата година – 200 млн. лева, заради тежките условия, в които дружеството работи от началото на 2012 г., посочи Джуров.

За половин година “БДЖ Товарни превози” отчита загуби от около 5 млн. лв. Все още вярваме, че през второто полугодие можем да компенсираме тази загуба и ако не на печалба, то поне да завършим годината на нула, каза Джуров. Дружеството предвижда да се освободи от част от вагонния и локомотивния си парк, каза управителят, но не даде подробности за тази мярка.

“Виждате каква е икономическата обстановка. Пазарът на превози е част от неблагоприятната икономическа среда в България. Най-вероятно ние няма да можем да увеличим приходите си до края на годината, затова насочваме всички усилия към свиване на разходите. Една от възможностите е намаляването на посегателствата и кражбата на гориво”, посочи Джуров.

Той присъства на демонстрация на система за видеонаблюдение на локомотивите, с което да се преустанови източването на гориво. Тя е монтирана безплатно от компанията “Секюрити Холдинг”, иначе цената ѝ е 5000 лева. Искаме да инвестираме 400 хил. лева в монтирането на подобни системи на 77 локомотива в експлоатация, каза Джуров. Така евентуално ще се спестят загуби от 1 млн. лева годишно, генерирани от кражби на гориво от недобросъвестни служители. Джуров отрече, че компанията ще заобиколи Закона за обществените поръчки и ще си купи камерите на “Секюрити Холдинг”. Ще има тръжна процедура по Закона за обществените поръчки, ако ръководството на “Холдинг БДЖ” одобри инвестицията, каза Джуров.

Видеонаблюдението на локомотивите е една от редицата предприети мерки за намаляване на разходите на “БДЖ Товарни превози”, наред с постоянните проверки, актуализиране на нормативната база, новите норми на локомотивите, новите горивораздавателни колонки – карточетците и дисплеите, които се въвеждат в GPS системите. От въвеждането им се спестяват около 2 тона гориво месечно.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?