Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Билетът за градския транспорт в София може и да не поскъпва

6 коментара

Комисията по транспорт към Столична община е предложила билетите за градския транспорт да станат 80 стотинки, стана ясно на заседанието на Столичния общински съвет в понеделник. Предложението обаче още не е разгледано.

“Преди то да влезе в сила, трябва да мине през още две комисии и след това да бъде гласувано и от Общинския съвет. Така, че за момента не се очаква поскъпване”, каза зам.-кметът по транпорта Велизар Стоилов.

По думите му на този етап варинтите за поскъпване на билетчетата варират от 55 до 80 стотинки. Той обаче изрази съмнение, че това поскъпване изобщо може да влезе в сила, заради очакваното въвеждане на нова система за таксуване в градския транспорт.

“Очакванията са тикет-системата да бъде въведена най-късно през април-май месец. Тогава цените на билетите ще подлежат на съвсем различни разчети”, заяви още Стоилов.

Преференциалните карти за пътувания в градския транспорт няма да бъдат увеличавани. Велизар Стоилов заяви, че ако все пак се стигне до поскъпване на билетите, то ще бъде най-рано в началото на следващата година.

“Преди да се вдигат цените, трябва да се види дали общината има някакви резерви. Всяка година общината дава 70 милиона лева субсидии на компанията за градски транспорт. Нашата група ще настоява за цялостно преструктуриране компанията, да се види къде са най-големите загуби и едва тогава да се решава”, коментира Вили Лилков, общински съветник от Демократи за силна България.

50 на сто от ДОД да се връща на столицата

Председателят на СОС Владимир Кисьов обяви, че е изключително обезпокоен от намаляването на процента от платен Данък общ доход (ДОД), който се връща обратно в бюджета на столицата. През миналата година държавата е преотстъпила 32% от платения ДОД от софиянци или 130 млн. лв. на общината. За тази година бюджетът предвижда преотсъпване на 142 милиона или общо 28% от платените 515 млн. лв. ДОД от гражданите на София.

“Отново София ще бъде със силно занижени средства от ДОД. От 1996 до 2001 г. преотстъпения данък общ доход на София е варирал между 56 и 60 процента”, обобщи Кисьов.

Той заяви, че през следващата седмица ще проведе среща със софийските депутати, за да “знаят какво гласуват като бюджет”.  Кисьов ще поиска от народните представители 50 на сто от ДОД да се връща на Столична община.

В същото време СОС взе решение да се увеличат с 2 165 местата в “Синя зона” за паркиране в центъра на столицата, които ще бъдат разпределени върху 56 улици. Живеещите в на тези улици ще трябва да плащат между 50 и 60 лева годишно, за да паркират пред домовете си.

Живущите ще имат право на не повече от 2 автомобила на апартамент, а правото им да паркират върху съответното място е гарантирано от 18 ч. вечерта до 8 часа сутринта на другия ден. От “Паркинги и гаражи” ще раздадат стикери на платилите таксата и с тях те ще могат да удостоверят правото си на паркиране.

Целта на Столична община е “Синя зона” да достигне до 15 000 места и по този начин да бъде разтоварен трафикът в центъра на града.

София влага 1 млн. лв. в туристически центрове

Столичният общински съвет прие в понеделник програма за инвестиране на сумата от 1 милион лева, събрана от туристически такси в града. Предвидени са 250 хиляди лева за изграждане на туристически център до градинката на “Кристал”, както и още толкова за ремонт на съществуващия български информационен център в Москва.

50 000 лева ще бъдат дадени за реставрация на Сеславския манастир и на Храма “Свети Николай Чудотворец”, а същата сума ще бъде заделена за озеленяване на Борисовата градина. Пари са предвидени и за изграждане на сноуборд парк на Витоша.

Очаква се на 13 декември в Москва официално да бъде открит и български ресторант с името “Плиска”. На събитието ще присъстват кметът на София Бойко Борисов и московския му колега Юрий Лужков.

Зам. -кметът по транспорта Велизар Стоилов информира, че първият етап от поставянето на информационни табели в града е приключил, като на входовете на столицата вече има 20 табели по европейски образец. По-късно се предвижда да се сложат над 100 указателни знака в центъра на града, които да съобщават за различни архитектурни и исторически паметници.

Последният етап е поставяне на табели на улиците. На тях ще има и исторически справка за съответните личности, чиито имена носят улиците.

На заседанието си в понеделник СОС реши да отдели в бюджета си за 2006 година 32 000 лева за ремонт на пострадали от наводненията 4 училища и една детска градина в районите “Нови Искър” и “Кремиковци”. Общата сума по тези проекти е 160 000 лева. Те ще бъдат реализирани по програмата “Красива България”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. azz
    #7

    не ги проверява даже

  2. Павел
    #6

    Можеш да прочетеш за Най-ефективния автобусен транспорт на:http://zakmeta.dnevnik.bg/show.php?picid=224&view=1

  3. HepegoBeH
    #5

    Хората 50 стотинки не дават сега за билет, как пак ще дават по 80 не мога да разбера? Умници, не повишавайте цената на билетите, ами си помислете как да засилите контрола. Не може редовните пътници да плащат за гратисчиите, защото така ще откажете и тях да си купуват билети.

  4. HepegoBeH
    #4

    И аз пътувам без пари и никой не ме глобява. И знаеш ли защо? Защото контролите или са корумпирани или са безсилни да ми вземат 5 лв. А и още нещо, толкова рядко има, че на мен ми е по-изгодно да давам по 5 лв всеки път, когато се качат( макар че и това не правя), отколкото да си купувам билетчета.

  5. RAN
    #2

    Ценовата политика в градския транспорт не е европейска, защото е неолиберална - колкото толкова + полагаща се печалба + екстри за мениджерите. Да сте чували за Европейската седмица на мобилността (16 - 22 септемри)? Да сте чували зъдължението на Страните-членки по така наречената обществена превозна услуга? Някоя медия да ви е "светнала" какви са финансовите източници на градските транспортни компании в Европа? Няма такъв филм. Е, дайте тези отговори и тогава искайте "Вашето мнение"!

  6. Бодил
    #1

    Прав си, разбира се. Но има някои неща, които са ясни и така - Превозните средства в София не са виждали парцал и метла от както са пуснати в експлоатация, не се отопляват, за да се правят икономии, за спазване на разписание не може и да се мечтае (вчера чаках тролей № 9 25 минути, а по разписание е на 8 мин.) и (естествено!) няма глобен циганин за това, че пътува без билет! Не че имам нещо против циганите, те са хора като всички други, НО нека и за тях да важат всички правила! Да не говорим за нашите

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.