Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Близо 2,2 млрд. евро от Кохезиония фонд отиват за шосета и релсов път

6 коментара
Близо 2,2 млрд. евро от Кохезиония фонд отиват за шосета и релсов път

Очаква се от Кохезионния фонд на Европейския съюз 1,15 млрд. евро да се инвестират в железопътна инфраструктура, а други 1,029 млрд. евро в шосета. Това съобщиха в сряда от провителствената информационна служба след среща на Съвета за координация на инфраструктурните проекти.

Предвижда се със средствата от Кохезионния фонд да се модернизират железопътните линии Видин-София, София-Пловдив, София-Перник-Радомир, София-Драгоман. Ще се подновят участъци от линиите Пловдив-Бургас и Мездра-Горна Оряховица, а електрификацията на жп връзките Първомай-Ябълково и Свиленград-турската граница ще се удвои.

Модернизацията на релсовия път Карнобат-Синдел, Русе-Варна, Горна Оряховица-Каспичан и София-Карлово-Зимница ще става с пари от държавния бюджет, кредити и други финансови източници, ще бъдат.

Министерството на транспорта планира за реализирането на проектите в бюджета за 2007 г. да бъдат предвидени 44,3 млн. евро.

С парите от Кохезионния фонд ще се модернизира и автомобилният път Видин-Монтана в участъка Димово-Бела-Ружинци. Ще се изгради връзка между автомагистрала "Хемус" и Софийския околовръстен път, ще се реконструира шосето Враца-Ботевград в участъка Мездра-Ботевград. Предвижда се също да се изградят околовръстни пътища в градовете Монтана, Враца и Габрово. Трасето Русе-Велико Търново пък ще бъде реконструирано в четирилентов път с дължина 107 км. Ще се подобрят и техническите качества на пътя Ботевград-Плевен-Бяла.

До края на март трябва да бъдат готови цялостният анализ и графикът за изпълнение на приоритетните инфраструктурни проекти. В същия срок трябва да е готова и оценката за проектната готовност на инвестиционните проекти, които ще стартират през следващите две години. До 31 март съветът трябва да разгледа и предложенията за промени в нормативната база, които ще подпомогнат инвестиционния процес.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. евро
    #7

    COHESION - съгласуваност, сплотеност, единство, взаимна зависимостИ МНОГО - МНО-О-О-ГО ТЪПИ ЖУРНАЛИСТИ

  2. наблюдател
    #5

    Като му дойде времето пак ще си говорим какво и колко са направили с парите от кохезионния фонд!Бедна ви е фантазията!От чифути и цигани не може да очаквате нищо добро... Само една голяма, ма много голяма далавера...Насран Доган,народ до голо обран!Юдей Сергей,със златен юбилей!

  3. Мунчо
    #4

    А не се ли готвеха да платят около 20млн EUR/км за магистрала Люлин?

  4. кръчмара
    #3

    1млрд евро за 1км магистрала. Значи трябва да имаме 1.029км магистрала например до вилата на Доган и тогава всичко ще е точно!

  5. wute
    #2

    "а други 1,029 млрд. евро в шосета." Е 3а къв хуй тогава Тракия на концесия?

  6. Наблюдател
    #1

    1.029 милиарда Евро, разделени на 1 милион Евро(грубо казано цената на 1 км магистрала) прави 1029 км магистрала. Ако след усвояването на тези пари тези 1029 км ги няма в БГ, значи крадците пак са се нагушили

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.