Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България ще иска нейни фирми да возят нефт до тръбата Бургас-Александруполис

45 коментара
България ще иска нейни фирми да возят нефт до тръбата Бургас-Александруполис

България мисли как да увеличи потенциалните си ползи от проекта за построяването на петролопровода Бургас-Александруполис и една от идеите на премиера Бойко Борисов е да се осигури участие на български фирми в транспорта на нефт от Новоросийск до началната точка на тръбата в Бургас. Това съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков в неделя пред Нова телевизия.

Изграждането на нефтопровода, който се планира да облекчи трафика през натоварения пролив Босфора, е един от трите замразени руски енергийни проекти, чиято икономическа ефективност се проучва от новото правителство на ГЕРБ.

Трайков показа, че страната ни не е доволна от досега договорените транзитни тарифи и роялти таксите за правото за транспортиране на суровината през нейна територия, които възлизат на долар за тон при планиран капацитет от 35 млн. т. годишно.

От създаденото дружество "Проектна компания нефтопровод Бургас-Александруполис-БГ", което държи 24.5 на сто от международната компания “Трансболкан Пайплайн“, още преди време заявиха, че смятат да закупят два танкера за транспорт на руския нефт, но винаги е било под въпрос допускането им до участие на този силно фрагментиран пазар. .

Притесненията на бургаските общини за екологичното въздействие са оправдана загриженост, която ще бъде взета предвид, но не означава непременно, че проектът е лош, коментира още енергийният министър.

“За да работи проектът и да се изпълни предвидената запълняемост на тръбата, ако е 35 милиона тона годишно, това означава един стохиляден танкер всеки ден да акостира там. Системата с буйовете очевидно оптически търпи критика, както и възможността да се получи някакъв проблем с разлив, който ще зачеркне всичко хубаво, направено от този проект“, каза Трайков.

Опасността не е изключена и би могло да се търси решение за друг начин на разтоварване на нефта - в пристанище например, допълни той. По думите му за това ще трябва да има съответно реконструкция на бургаското пристанище.

Според министъра запълването на тръбата става по-сигурно след постигнатите наскоро почти договореност между Казахстан и Русия за драстично увеличаване капацитета на петролопровода КТК, който стига до Новоросийск и откъдето петролът се товари на танкери, за да стигне до Бургас.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

45 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Васил
    #46

    Ако проектът се осъществи, това означава всеки ден,независимо от сезона,времето, вълнението в доста затворения Бургаски залив с кръгови течения да влиза един супертанкер (или по-реално няколко големи танкера с общо 100 000 тона), да застанат на буй, балансирани с теглене от няколко влекача, да изпомпват хилядите тонове петрол през една подвижна танцуваща тръба и да тръгват обратно. Самото влизане и излизане на танкерите в залива ще го замърси тотално - в момента нефтопристанището е с метър нефтена

  2. Pomne6t
    #45

    Moje li da mi pripomnite koj ot Ruskite dogovori e isp&lnen v srok samo pripomnjam remonta na voenna tehnika MI-govete helikoptrite stokoobmen.promena na dogovori sa dostavka na gas i petrol, Sirane na dostavkite ppri krisisni situazii.Tova e polsata ni ot ruskite proekti-ikonomi4esko i politi4esko sarobvane kakto i unistojavane na prirodnite hubosti na stranata.

  3. Ъ
    #44

    ГЕРБ=ГРОБ за бургаският залив.

  4. Факт
    #43

    Я да чуем "експертното" мнение на представителите на явлението "костоващина"!

  5. Yr,.r[
    #42

    Добре, че са Костоваците, та и БСП да има място на българската политическа сцена.Че то с такива капацитети като СерГей и П. Димитров кой ще гласува за тях, ако не е страшилището Костов.

  6. Да!
    #41

    кратуна.

  7. Нели
    #40

    Проектът е вече в ход и никой не може да го спре :(((.Керванът си върви, а кучета само си чешат езиците.Сбогом на морето и всичко прекрасно покрай него, Странджа включително :(((.

  8. Georgi Petrov
    #39

    Porednata typa ideq na Borisov. I sega ne pre4i na BG firmi ako iskat da si kupqt tankeri i da vozqt neft kydeto si iskat po sveta. Kakvo obshto ima proekta Burgas-Alexandroupolis s prevoza na neft po more?

  9. Да, ама не!
    #38

    кратуните?

  10. Още единФакт
    #37

    Губи дори в чисто икономически план, след като продажните комуняги се съгласиха на такава мизерна такса. Сега петролът в черноморския басейн и следователно за нефтохима е на по-ниска цена заради таксите, които му слагат на проливите за да достигне той до международния пазар. Така и печалбата, която формира нефтохимът е по-голяма, а от там и данъците, които плаща.Когато таксите станат по долър на тон, цената на петрола в Черно море ще се увеличи до тази в Средиземно и печалбата, а от там и плащаните

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.