Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Десет са кандидатите да ремонтират трите опасни моста на магистралите

0 коментара
Десет са кандидатите да ремонтират трите опасни моста на магистралите

Десет компании и сдружения са подали оферти в търга за ремонт на мостовете на 61-я и 67-я километър на магистрала “Тракия” и на виадукта “Бебреш” на “Хемус” (30-и км), стана ясно в сряда. Четири компании, от които само една чуждестранна (австрийската “Порр Бау”), играят самостоятелно, останалите шест оферти са на сдружения основно с българско участие.

Поръчката е разделена на три позиции, като почти всички участници наддават и за трите. Варненската “Пътища и мостове” е подала оферта само за виадукта на 30-ия км на магистрала “Хемус”, а българско-италианското сдружение “МВ Конструкции” (виж таблицата) – за моста на 67-ми км на “Тракия” и за моста на “Хемус”.

Следващата седмица ще стане ясно дали 10-те кандидата отговарят на финансовите и техническите изисквания на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), след което допуснатите до втория кръг кандидати ще получат предварителните проучвания за състоянието на мостовете и на тяхна база ще изготвят ценови оферти.

Кандидатът с най-ниска цена ще бъде определен за изпълнител, като това ще се случи най-късно до месец.

Поръчката за ремонт на трите опасни моста бе обявена спешно на 5 юни след наводненията в края на май, които влошиха и без това окаяното състояние на мостовете на 61-я и 67-я километър на “Тракия” и на виадукта “Бебреш” на “Хемус”. Поръчката е с договаряне след обявление – т.е. сроковете са по-кратки от открит конкурс по ЗОП.

Правителството е предвидило 43 млн. лева за възстановяването на виадуктите, но дали парите ще стигнат или са в повече, ще се разбере след около месец.

“Сроковете (за обществената поръчка), които даваме, са кратки, за да можем да хванем сезона и да започнат реалните ремонтни действия. Реално спиране на магистралите няма да има. Движението ще бъде отбивано в едното платно”, каза при отварянето на офертите шефът на пътната агенция Лазар Лазаров. Той обясни, че срокът за изпълнение ще е дълъг заради сложността на съоръженията. В самото обявление на поръчката е заложен срок от 18 месеца, който пътни експерти обаче определиха като недостатъчен.

 

Кандидат

61 км на “Тракия”

67 км на “Тракия”

30 км на “Хемус”

Инжстройинженеринг ЕООД, гр. Варна

Х

Х

Х

Пътища и мостове ЕООД, гр. Варна

Х

Сдружение “МВ Конструкции” (“Маринели

Коструциони”, Италия и “Водострой 98” АД, София)

 

Х

Х

ГБС Инфраструктурно строителство АД

Х

Х

Х

Виадукти 2012 (“ПСТ Холдинг”, София; “ОРС инфраструктура”, София, “Фресине Интернационале компани”, Франция)

Х

Х

Х

Порр Бау ГмБХ

Х

Х

Х

Сдружение Геострой-Мостремонт-Пътстрой (“Геострой”, София; “Мостремонт 97”, София; “Пътстрой 92”)

Х

Х

Х

Консорциум Хидрострой-Мостовик 2012 (“Хидрострой” АД, гр. Варна; “НПО Мостовик” ООД, Омск, Русия)

Х

Х

Х

Сдружение Хохтийф-Станилов (“Хотхийф Салюшънс”

АГ, Германия; “Станилов” ЕООД, София)

Х

Х

Х

Трейс Груп Холд АД

Х

Х

Х

Х – подадена оферта

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.