Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Десетина български банди владеели трафика на луксозни коли в Испания

0 коментара

Ако сте собственик на нова кола, за която сте платили между 20 и 25 хиляди евро, сериозно си помислете преди да оставите колата си на улицата. Автомобилът ви може да изчезне в разстояние на 15 минути и то не като с магическа пръчка, а с помощта на електрониката. Дори производителят да ви е казал, че колата е снабдена с блокираща система и с най-съвременни мерки за сигурност, не се доверявайте.

Това са част от съветите към притежателите на луксозни автомобили, публикувани в днешния брой на в. АБС. От изнесените статистически данни на испанското вътрешно министерство става ясно, че през 2002 г. са откраднати 147 891 автомобила, средно по 405 на ден, като в 1635 от случаите са използвани заплахи. Ръстът на кражбите в сравнение с миналата година е 10 процента.

"Каймакът" на крадците идва от България, пише вестникът. Според публикацията българите са истински майстори, тъй като разполагат с подробна информация и прецизна техника за проникване в автомобила. Освен тях в бандите участват и косовари, хървати, естонци, които са по-склонни към насилие в сравнение с българите. Към бандите се включват също италианци и французи, които винаги са се откроявали сред този престъпен контингент.

Полицията наблюдава между 7 и 10 организирани групировки, занимаващи се с кражби на луксозни автомобили. Традиционно тази престъпна дейност се допълва от проституция и трафик на оръжие.

В края на февруари двама българи бяха убити в Мадрид с автомат Калашников насред улицата. Единият, криминално проявен, е бил задържан три пъти от полицията и в последствие пускан на свобода. Хипотезата, по която работи следствието, е, че убийството е било извършено от конкурентна групировка заради неуредени сметки, припомня вестникът.

Кражбата на коли струва на европейските компании 7,5 милиарда евро всяка година, сочи доклад на Европол. Най-предпочитаните марки са Ауди, Фолксваген, Мерцедес, БМВ и новите модели джипове. Жертва на такъв обир преди 15 години стана сегашният премиер на Италия медийният магнат Силвио Берлускони. В един италиански град откраднаха бронирания му Мерцедес. За онова време кражбата е прецедент, тъй като колата е непокътната - не са разбивани ключалки, нито са чупени стъклата. В момента вече е доста разпространена продажбата на електронни схеми и софтуер от страна на некоректни служители на автомобилните компании. В някои страни този вид корупция е особено разпространен и марки като Ауди, например, са много предпочитани от крадците.

Най-преследвани са напоследък т. нар "чисти кражби". Разбива се една от ключалките на колата /никога тази на шофьорското място/, след като влязат във вътрешността на автомобила, крадците проникват в базата данни и команди и въвеждат необходимата информация, за да потегли автомобила преди да се е задействала блокиращата система.

За тази операция е необходим преносим компютър, който да замести командното табло. Нещата са дотолкова изпипани, че дори се монтира саморъчно блокиращо устройство, което пречи на следващи крадци да отнемат плячката. По-късно се изработва и ключ, така че да се отклонят всякакви подозрения при последваща продажба. Акцията се комплектова с перфектна документация и колата заминава за някоя източноевропейска страна или за Мароко според търсенето. На място стоката се посреща от предварително подкупени служители, с чиято помощ се регистрира автомобила.

По БТА

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.