Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Директорите на училища искат всеки да решава автономно за присъственото обучение на учениците

3 коментара
Директорите на училища искат всеки да решава автономно за присъственото обучение на учениците

Директорите на училищата са на мнение за автономност при решенията за връщане на учениците в училище. Решението за възстановяване на присъственото обучение на отделни класове трябва да бъде взето от здравните експерти, изключително внимателно и предпазливо, заявява Диян Стаматов - председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета в България (СРСНПБ), който е и директор на 119-то Средно училище "Акад. Михаил Арнаудов" в София.

Той уточнява, че съюзът представя тази позиция пред отрасловия съвет към Министерството на образованието и науката за поетапното връщане на учениците в училище.

Различните училища позволяват различен подход за връщането на класовете за две/три седмици, при спазването на дистанция и редуването на класовете, като бъде посочен процент на максимално присъствие на ученици /30 или 40 на сто - освен начален етап/.

"Добре е да се разреши автономия за решаването на кои класове и какво редуване да бъде приложено, съобразно спецификата на училището: присъствено за всички ученици от първи до четвърти клас; в големите училища - първо за завършващите етап - седми и 12-и клас; в основните училища - пети и седми клас; в училищата с малък брой ученици - биха могли да се върнат всички; в училищата на една смяна - за кратко време може да се премине на две смени и това да позволи присъствено обучение за повече класове и спазване на отдалеченост; за училища с уязвими групи - изключително внимателно според сградата; професионалните гимназии - 12-и клас и практиките в различните класове; обединените и средищните училища - изключително внимателно заради смесването на учениците от различни селища".

Всички ученици - от пети до 12-и клас, да са присъствено с маски в училище. Да бъдат конкретно и ясно информирани всички родители, се казва в позицията на СРСНПБ.

В нея се отбелязва, че организирането на националното външно оценяване в четвърти и в десети клас би дало информация за нивото на учебните програми и планове, дори точно сега, при обучението в електронна среда. Дори и да не е задължително за всички ученици, резултатите му биха били добре за системата ни, за образованието.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. рептилиан
    #3

    Всяко дете да решава автономно.

  2. Зоро
    #2

    Ами, то тогава и хората автономно да решават дали да изпълняват карантина, ако са положителни.

  3. 15
    #1

    Да, добра идея, но какво ще правите с родителите, които ще писнат: ама защо в онова училище учи еди-кой си клас, а в нашето - не учи? МОН, видяхте ли проблемите на двусменното обучение?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.