Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕП критикува България за бездействие срещу замърсяващите автомобили

6 коментара
ЕП критикува България за бездействие срещу замърсяващите автомобили

Европейският парламент призова държавите членки да предприемат действия за изтегляне от пазарите си на замърсяващите автомобили или за задължителна модернизация на оборудването им. Също така България бе разкритикувана, заедно с Унгария, Ирландия, Словения и Швеция, че все още не са изпратили никаква информация на Брюксел относно програмите си за изтегляне на такива превозни средства от пазара се.
   
Държавите членки следва да предприемат спешни мерки за изтегляне от пазара на голям брой автомобили, които причиняват висока степен на замърсяване. Те също така трябва да се координират с производителите, за да продължат със задължителната модернизация на хардуера, за да намалят емисиите на азотен диоксид (NO2) и да изчистят съществуващия автомобилен парк, заявиха евродепутатите в четвъртък в резолюция, приета с 301 гласа „за“, срещу 181 гласа „против“ и 42 гласа „въздържал се“.

Парламентът се опасява, че проблемът със силно замърсяващите превозни средства с дизелов двигател в голяма степен остава неразрешен и ще продължи да влошава качеството на въздуха в продължение на много години, ако не се предприемат ефективни координирани действия.

Парламентът отбелязва, че въпреки че Комисията е започнала процедури за нарушение срещу няколко държави членки преди повече от две години заради неуспехa им да наложат санкции (в случая на групата "Фолксваген") и е въвела системи за санкции, които да възпрепятстват производителите на автомобили от нарушаване на законодателството за автомобилните емисии, не е приключил етапът на търсене на допълнителна информация. Процедурите все още продължават срещу Германия, Италия, Люксембург и Обединеното кралство.

Някои държави членки изглежда не си сътрудничат сериозно с Комисията в това отношение, добавят евродепутатите, и ги призовават да предоставят цялата необходима информация, за да може Комисията да представи своя доклад относно препоръките на анкетната комисия по измерването на емисиите в автомобилния сектор, допълва се в съобщението на Европарламента.

Евродепутатите осъждат „обструктивното поведение” на Европейската комисия, което забави процеса на разследване, а отказът да предостави публичен достъп до позициите на държавите членки в техническите срещи представлява лошо управление споредеЕвропейския омбудсман.

Депутатите отбелязват, че в Съединените щати жертвите на Дизелгейт са получили между 5 000 и 10 000 щатски долара като компенсаторни плащания, докато европейските потребители все още чакат подобаваща компенсация.

Според информацията, предоставена на Комисията от държавите членки, кампаниите в ЕС срещу замърсяването на околната среда от автомибили засягат само ограничен брой автомобили от марките Фолксваген, Рено, Даймлер, Опел и Сузуки. Няколко неправителствени организации и медии обаче съобщиха, че модели от няколко други марки са показали съмнително количеството на емисиите или са надхвърлили граничните стойности на замърсяване, посочени в законодателството на ЕС.,

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kruger
    #6
    Отговор на коментар #5

    Сега, зависи от гледната точка - и София е малък град в провинцията, близо до планина:) Предполагам, че имате предвид другаде и е хубаво е, че живеете на такова място. Вероятно и не ходите с автомобила си до по-големите градове, първо за да не "дишате" (без да гълтате) там отрови, и второ за да не ги създавате сам. Но все пак, повечето хора не са като вас. Затова в Германия има подобни забрани. Така, че проблем има и той е на БГ, не на ЕС, както изглежда си мислите.

  2. [email protected]
    #5
    Отговор на коментар #4

    Аз дишам,а ти ако "гълташ" нещо в чужбина,то това си е вече в съвсем друга сфера.А иначе,живея в малък град в провинцията,близко до планина,дали според тебе дишам мръсен въздух?

  3. Kruger
    #4
    Отговор на коментар #3

    То въпроса е кой го гълта. Отровния въздух. Гълтате го вие и всички други в БГ. Не някой друг.

  4. [email protected]
    #3

    Нямам нищо против ЕС да ми отпусне 20 бона, а аз да доплатя 2-3 хиляди лв.,за да си купя екологично чист автомобил! До тогава да го ДУ..!

  5. асен
    #2

    продължава програмата на „зелените“ червени за съсипване на живота ни. ще ни вземат колите (били стари), чунким в германия всички са нови, ще приложат и голямата заместване – вместо бели и образовани хора, тук ще се напълни с гъжви и негри, които да гласуват за левичарите от благодарност, че са ги пуснали да напълзят в европа. браво на англичаните! ако продължават брюкселските тикви така, ще има и други.

  6. Ilia Iliev_fb
    #1

    ха ха ха Проблемите на ЕС . Едните сити , другите гладни . Ситите дискутират темата ,къде да изхвърлят трохите от яденето си , а бедните демонстрират ,че и те имат трохи ! ха хс хс

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.