ЕП критикува България за бездействие срещу замърсяващите автомобили

ЕП критикува България за бездействие срещу замърсяващите автомобили

Европейският парламент призова държавите членки да предприемат действия за изтегляне от пазарите си на замърсяващите автомобили или за задължителна модернизация на оборудването им. Също така България бе разкритикувана, заедно с Унгария, Ирландия, Словения и Швеция, че все още не са изпратили никаква информация на Брюксел относно програмите си за изтегляне на такива превозни средства от пазара се.
   
Държавите членки следва да предприемат спешни мерки за изтегляне от пазара на голям брой автомобили, които причиняват висока степен на замърсяване. Те също така трябва да се координират с производителите, за да продължат със задължителната модернизация на хардуера, за да намалят емисиите на азотен диоксид (NO2) и да изчистят съществуващия автомобилен парк, заявиха евродепутатите в четвъртък в резолюция, приета с 301 гласа „за“, срещу 181 гласа „против“ и 42 гласа „въздържал се“.

Парламентът се опасява, че проблемът със силно замърсяващите превозни средства с дизелов двигател в голяма степен остава неразрешен и ще продължи да влошава качеството на въздуха в продължение на много години, ако не се предприемат ефективни координирани действия.

Парламентът отбелязва, че въпреки че Комисията е започнала процедури за нарушение срещу няколко държави членки преди повече от две години заради неуспехa им да наложат санкции (в случая на групата "Фолксваген") и е въвела системи за санкции, които да възпрепятстват производителите на автомобили от нарушаване на законодателството за автомобилните емисии, не е приключил етапът на търсене на допълнителна информация. Процедурите все още продължават срещу Германия, Италия, Люксембург и Обединеното кралство.

Някои държави членки изглежда не си сътрудничат сериозно с Комисията в това отношение, добавят евродепутатите, и ги призовават да предоставят цялата необходима информация, за да може Комисията да представи своя доклад относно препоръките на анкетната комисия по измерването на емисиите в автомобилния сектор, допълва се в съобщението на Европарламента.

Евродепутатите осъждат „обструктивното поведение” на Европейската комисия, което забави процеса на разследване, а отказът да предостави публичен достъп до позициите на държавите членки в техническите срещи представлява лошо управление споредеЕвропейския омбудсман.

Депутатите отбелязват, че в Съединените щати жертвите на Дизелгейт са получили между 5 000 и 10 000 щатски долара като компенсаторни плащания, докато европейските потребители все още чакат подобаваща компенсация.

Според информацията, предоставена на Комисията от държавите членки, кампаниите в ЕС срещу замърсяването на околната среда от автомибили засягат само ограничен брой автомобили от марките Фолксваген, Рено, Даймлер, Опел и Сузуки. Няколко неправителствени организации и медии обаче съобщиха, че модели от няколко други марки са показали съмнително количеството на емисиите или са надхвърлили граничните стойности на замърсяване, посочени в законодателството на ЕС.,

Споделяне

Още по темата

Още от Европа