Туристите, посетили страната ни през първите девет месеца на годината, единствено, за да летуват, са германците, показват данните на Националния статистически институт (НСИ). Статистиката публикува в петък справка за пътуванията на българските граждани зад граница и посещенията на чужденците в страната. Ден по-рано Държавната агенция по туризъм (ДАТ) също отчете данните за туристическия поток на чужди граждани у нас до края на септември.
Близо 457 хиляди германци са посетили страната ни, за да почиват в българските курорти. Веднага след тях с малко над 443 хиляди души се нареждат гражданите от Сърбия и Черна гора. По данните на ДАТ, броят на германските туристи у нас продължава да намалява и около 9 на сто по-малко души са летували у нас спрямо 2005 година.
Изследването на статистическия институт показва, че с изключение на германците и англичаните (около 360 хиляди души), които идват да летуват у нас, българските курорти обслужват основно туристи от съседните балкански държави. Над 252 хиляди румънци, около 381 хиляди гърци и над 356 хиляди македонци са летували у нас през активния зимен и летен туристически сезон.
Турските граждани посещават най-често страната ни по работа, сочат данните на НСИ. През първите девет месеца на годината служебно у нас са пристигнали почти 47 500 турски граждани. Това са и чужденците, които минават най-често през България транзитно. За първите девет месеца през територията на страната ни са преминали над 492 хиляди турци. Първото място по броя на транзитно преминалите чужди граждани през наша територия обаче е на румънските граждани. По данни на статистиката, през България са минали транзит над 620 хиляди румънци.
Германците също са сред чужденците, които посещават страната ни много често по работа. От януари до края на септември с бизнес цел в България са били над 22 хиляди германски граждани.
Гърция и Турция са предпочитаните туристически дестинации от българите, показват данните на НСИ. За първите девет месеца на годината над 110 хиляди наши сънародници са пътували до Гърция, за да отдъхнат, а турсикте курорти са били посетени от над 113 хиляди българи.
Най-слабо предпочитани от българите за ваканцията са северните европейски държави. По данни на статистиката, от януари до края на септември едва 79 българи са пътували до Финландия на почивка, до Ирландия те са били 45, малко повече са до Дания (353 души), Норвегия (331 души) и 513 наши сънародници са предпочели да разгледат Швеция.
Швейцария е много по-популярна сред българите и през първите 9 месеца до там са пътували с цел туризъм над 6 хиляди души, уточняват от статистиката.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Лустиг зинген ди моторен их бин киндер файн!
Раит ин бългериън, Ю ассхол...
-
така е с деветмесечното лято - докато има петилетки и такива, които да навяват спомени за тях - лятото ще продължава да нараствасправка: ".....догодина - за цели проводници.."
...и не по собствен избор а от немай къде!
...на мутрите и дрогарите-приватизатори по Черноморието реши от следващия сезон лятото да е не 2, а цели 13 месеца! Така се очаква цените на гарсониерите в Слънчев бряг-Запад да скочат 7 пъти и да се изравнят с тези на Лазурния Бряг! УРА!
Вече трета година Нойзи печели конкурсите за изграждането на българските щандове на туристическите борси в чужбина с далавери от страна на ръководството но агенциято по туризъм. 2004г. ,тогавашния шеф на агенцията Бисер Ялъмов в хода на конкурса подмени ценовите оферти за да спечели НОЙЗИ, по късно той бе уволнен скандално заради взимане на рушвети при категоризирането на туристически обекти по морето. В началото на тази година, два дни след назначаването на Ал Джабури за председател на агенцията …
по туризъм, след три месечно противозаконно отлагане на конкурса същия бе проведен и отново спечели НОЙЗИ - РЕКЛАМА И ДИЗАЙН с цена ТРИДЕСЕТ ПРОЦЕНТА ПО ВИСОКА от цената на следващата оферта. При изграждането на щанда в Берлин , тази пролет, НОЙЗИ-реклама и дизайн, не спази изискванията според сключения с агенцията договор, като изгради стария си проект от предишната година, без ЛСД екрани, както бе поела ангажимент, според договора. Въпреки недоволството на участниците от щандовете в Москва и Киев и развалянето на договора между Нойзи и Агенцията, с плащане на неустойки от страна на Нойзи, на проведения конкурс за реализирането на българските щандове за Лондон 2006 и за борсите през 2007, отново бяха дадени от Ал Джабури на Нойзи, въпреки че конкурса за проект бе спечелен от фирма КРЕА. Според запознати професионалисти проекта на фирма КРЕА е бил класи над този на НОЙЗИ - ДИЗАЙН И РЕКЛАМА. Това, обаче не попречи на Ал Джабури и неговите подчинени далавераджии отново да направят така, че да спечели НОЙЗИ, а те да си вземат процентите от това. Ал Джабури въобще не го интересува, как изглежда българския щанд. За него е важно да прави своите перманентни екскурзии в чужбина, да взима процентите от обществените поръчки, да ги дели с вишестоящите свои наставници. КРАЙНО ВРЕМЕ Е ПРОКОРАТУРАТА ДА СЕ НАМЕСИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Че къде останаха руските (украински и т.д.) туристи? Дотам ли стигна русофобията на медиапул, че в статиятате са "забравени"...
В оповестения вчера в медиите, доклад на Асоциация "Прозрачност без граници", пише, че България е на второ място, след Полша по КОРУПЦИЯ. Своя дял за това дава и НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ТУРИЗЪМ, начело със своя ръководител МАРИО АЛ ДЖИБУРИ. Безкрайните корупционни схеми които се вихрат там от три години са добър източник за финансиране на НДСВ, както и за участвуващите в тях служители, където основна роля играе небезизвестната, ДИАНА АЛАДЖОВА. Добър пример за ширещата се в агенцията корупция е спечелването …
на обществените поръчки за проект и реализиране на българските щандове на борсите в чужбина, за трети пореден път, от една и съща фирма. В това не би имало нищо лошо, ако щандовете бяха разнообразни и изглеждаха добре. Които посещават борсите в чужбина, добре знаят колко вяло и еднообразно изглеждат нашите щандове. Тази година нахалството в Агенцията стигна до краен предел, като възложиха изработването на рекламен клип на фирма ИДО СТИЛ, която има същите собственици,като НОЙЗИ РЕКЛАМА И ДИЗАЙН, изпълнители на нашите щандове от три години. И това, ако не е корупция? Нахалството на господата, от "НОЙЗИ РЕКЛАМА И ДИЗАЙН" стига до там, че те се осмеляват да ползват работници и материали от конкурентната им държавна фирма "ПЛОВДИВСКИ ПАНАИР" - също участвуваща безуспешно в търговете за изграждането на щандовете. И това, ако не е наглост. За съжаление в България всичко минава и кервана си върви........