Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Хеликоптер, пилотиран от българи, се разби край Анталия

9 коментара

Руски пожарен хеликоптер Ка-32 с тричленен български екипаж и двама турски граждани на борда се е разбил в понеделник край турския град Анталия, когато е участвал в гасенето на горски пожари, съобщи руската информационна агенция РИА-Новости. Информацията потвърди и Анадолската агенция. Катастрофата е станала, когато хеликоптерът се опитвал да вземе вода от резервоар близо езеро Каш в област Анталия. 

Хората на борда на машината са живи, настанени са в държавната болница Елмалъ с леки наранявания, съобщи още турската агенция.

РИА Новости пък се позовава на руския консул в Анталия Сергей Алифанов, който е опровергал първоначалните информации, че екипажът на разбилата се машина е руски и е съобщил, че е български.

Според информацията на руската агенция хеликоптерът е бил нает от българското аграрно министерство, а турските граждани на борда му са били представители на турското земеделско министерство. 

Говорителят на Министерството на външните работи Димитър Цанчев каза, че засега в министерството не разполагат с официална информация за български граждани на разбилия се в Турция руски хеликоптер.

По-късно Анадолската агенция огласи и имената на пострадалите българи. Това са пилотът на машината Венцислав Тотев, вторият пилот Николай Николов и техникът Сашо Петров, а турските им спътници са пенсионираният военен пилот от командването на турските военно-въздушните сили Атъф Атешок и лесоинженер Байрам Джейлан. Агенцията отбелязва, че петимата са се отървали при катастрофата с леки наранявания и счупвания.

Българският техник Сашо Петров е със счупване на рамото, лесоинженер Джейлан има травми на крака, а останалите трима са с леки охлузвания

Анадолската агенция цитира служители от здравната служба в Гьомбе, които са посочили, че здравословното състояние на ранените е добро и те са изпратени за лечение в държавната болница в Елмалъ.

Началникът на дирекцията по горите Осман Кахведжи е уточнил пред Анадолската агенция, че наетият от България хеликоптер, участвал при гасенето на горския пожар в района на Каш, по неизвестни все още причини е паднал, докато е зареждал вода.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ...
    #10

    руска техника...

  2. z
    #8

    че и стара...

  3. orm
    #7

    че и зле обучени.В България, 28 , на хеликоптери по съосната схема летяха само в селскостопанската с Ка-26.Къде са се научили да летят с 32, не е ясно.Като знам карго фирмите ни какви снети от експлоатация Ан-12 купуват и ползват, нищо чудно и с тази машина да е същата "далавера".Почти съм готов да се обзаложа че е купена от Украйна. ;)

  4. krasi
    #6

    Vijte kakvo ,ruski ili ne ,stari ili ne tezi ma6ini sa sas letatelna godnost,izpravni i oborudvani kakto se polaga.Po sveta ima mnogo stari letatelni aparati -po na 30-40 godini i si letqt,li4no sam vijdal DC-3.Napalno neseriozno i neprofesionalno e da se davat takiva kvalifikacii za vertoletite.Vsqka ma6ina,podleji na 6tatelna proverka ot saotvetnite aviacionni vlasti predi da bade dopusnata do rabota,osobeno v 4ujda darjava.Nai-dobrata novina e ,4e mom4etata sa jivi i zdravi,a drugoto si e pomiq i zloba.

  5. Валерий Шопов
    #5

    Познавам добре и двамата пилота.С Венци Тотев бяхме заедно в Малта и живеехме в един апартамент.Летял е на КА-26 като командир,летеше като втори пилот на МИ-8 на двупилотна работа а по късно се преучи на КА-32 в Банско на строителна работа.Има доста часове.Николай Николов (Хищника)ми е много добър приятел и колега от селскостопанската авиация.Има над 2500 часа на химия и също се обучаваше на строителна работа в Банско.Не знам как се е случила катастрофата но съм сигурен че ако е имало най-малка възможност

  6. orm
    #4

    по новините снощи казаха че хеликоптерът е нает от Украйна.Виждам че почнаха да пишат и хора, които разбират от авиация, и това ме радва.Искам да ги попитам спомнят ли си подобен случай от периода 2000-2002 г. когато падна Ми-17 в Испания?Машината беше на авиобаза Крумово, която я продаде на Хели Ер, те я преоборудваха и я пратиха да гаси пожари.Тогава причината за падането се оказаха двигателите.ТВ3-117 са едни от най-добрите руски двигатели за вертолети, но далаверата с тях е следната.Когато им

  7. Жоро
    #3

    При горски пожар се образуват много силни завихряния на въздуха над мястото на пожара. Това е причина за много катастрофи на хеликоптери, гасещи пожари. Пилотите явно не са имали опит в тази дейност- гасене на пожари, и затова се е случила катастрофата.

  8. krasi
    #2

    Da otgovoria na g-n Orm--po povod na mnenieto mu "poznah".Naistinal e "poznal"-samo parvoto i poslednoto mu izre4eniq sa verni.Ottuk natatak ,ako ima ne6to ob6to s vertoletnata aviaciq-mnogo lo6o govori za nego,ako nqma -- prosteno da mu e.Bih mu prepora4al vse pak da vidi otnovo novinite po BNT.

  9. orm
    #1

    какво да им гледам?Както се казва-"В авиация все бывает".Вярвам на опита си, на очите си и на края на ушите си. :)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.