Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Искаме клиентите ни да пътуват безплатно с влак в цяла Европа

17 коментара
Искаме клиентите ни да пътуват безплатно с влак в цяла Европа

Г-н Тасков, след като предложихте на пътниците на “България Ер” до и от Франкфурт и Берлин комбиниран безплатен превоз с германските железници, предвиждате ли подобна услуга и за полетите ви до други държави?

По принцип предвиждаме сключването на подобни договори с всички европейски държави, където има

Константин Тасков е роден през 1951 г. Дипломиран инженер-пилот инструктор на Ан-24, Ту-154, B-737, B-757, B-767, A-310. Специализирал е авиационен мениджмънт в Канада, САЩ, Сингапур, Бруней. Бил е летателен директор на първата частна авиокомпания в България Джес Ер и заместник-изпълнителен директор на сингапурската авиокомпания Region Air.

достатъчно развит железопътен превоз и достатъчно ниво на авиационно обслужване.

Все пак можем ли да очертаем държавите, с които сте най-напреднали в преговорите?

Без да се ангажирам с конкретни срокове мога да кажа, че това са Австрия, Франция, Бенелюкс, но къде ще се случи първо – ще видим.

Предоставянето на тази услуга оскъпява разходите на авиокомпанията, как ще балансирате между цената и интересите на вашите потребители?

Вярно е, че разходите за тази услуга оскъпяват полета, но ние ще намерим модела, по който да не сме губещи. Железопътните компании в Европа са доволни да им подаваме пътници и съответно ние имаме интерес да поемем техните, за може и европеецът да свикне да ползва “България Ер”.

Явно двете страни са склонни на някакви остъпки в цените си, за да могат да привлекат повече клиенти. Кажете какви са прогнозите на “България Ер” за увеличение на пътникопотока през тази година?

“България Ер е млада авиокомпания и ръстът на пътникопотокът ни през последните три години е доста чувствителен. За първите шест месеца на тази година ние отбелязваме увеличение на пътниците ни с около 30 на сто в сравнение със същия период на 2004 г. Очаквам тозиръст да се задържи и ако през 2004 г. сме превозили 600 000 души, то за тази година оакваме те да са 750 000, а следващата година да надхвърлим милион пътника.

Все пак авиобизнесът е в доста усложнена ситуация заради поскъпващия петрол, докога “България Ер” е способна да издържи на увеличаващите се горива и нарастващите разходи, без това да се отрази върху  нейните цени?

Поскъпващият петрол действително удря целия авиобизнес и тъй като той е глобален, цените ще продължат да се придължат към международните нива. Ни евсе още успяваме да сме с малко по-атрактивни цени на билетите отколкото големите авиопревозвачи, но ако техните цени продължат да растат или се увеличи допълнителното плащане за поскъпващия петрол, то тогава ще се наложи символичнто поскъпване с 3 до 5 евро на билет.

Кога може да се очаква това?

С такава сума повечето авиокомпании вече вдигнаха цените си, така че ние също вървим към такова увеличение, което е символично за пътниците, но ще подпомогне изключително много превозвача в този много сложен момент с поскъпването на петрола.

Доколкото “България Ер” е наследник на бившия национален авиопревозвач, успяхте ли да се наложите на пазара на чартърните полети?

“България Ер” няма в своята бизнес политика цел да е лидер на чартърния пазар. Напротив, ние дори искаме да ограничим нашата дейност в чартърните полети до не повече от 30 на сто от цялата ни летателна дейност. Ние искаме да работим усилена за туристическата индустрия и да попълним оная ниша, която зависи от желанието на пътниците. Тоест, ние се концентрираме върху редовните линии, а чартърният бизнес е нещо съпътстващо и подпомагащо цялата туристическа индустрия.

След като залагате на развитието на редовните линии, можем ли да очакваме в скоро време нави дестинации, към които ще откриете полети?

На година ние откриваме по 3-4 нови дестинации. Тази година вече пуснахме линиите Варна-Амстердам, Варна-Берлин, София-Малага, София-Палма, София-Барселона. Разделихме Лисабон от Мадрид. Предстои откриване на дестинация до Манчестер на 2 октомври.

С включването на Варна в редовните си полети, явно акцентирате и върху развитието на двете черноморски летища като свои дестинации, предвиждате ли и Бургас да влезе сред вашите редовни линии?

От следващата година предвижаме ридовни линии и от Бургас. Искаме “България Ер” да свърже черноморските ни летища Варна и Бургас с големите европейски центрове като Амстердам, Лондон, Париж.

Всичко това е свързано с пари, кажете колко ще струват на авиокомпанията новите дестинации?

Вижте, за шестте месеца на годината “България Ер” е на печалба. Вярно, цените на горивата  донесоха непредвидени радходи от близо 2 млн. долара в сравнение с миналата година. Но така както вървят продажбите и перспективите пред авиокомпанията тази година тя ще бъде пак на печалба.    

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. STEFAN D-R D TCHOLAKO
    #18

    ЮДАТА ПАСИ-ХОРАТА ТРЯБВА ДА ДИСКУТИРАТ Автор: STEFAN D-R D TCHOLAKO Получено на: 20 Юли 2005 14:24 ХОРАТА ТРЯБВА ДА ДИСКУТИРАТ ЗА АТАКА !ИМА С ДРУГИ НЕЩА ОКОЛО НАЦИОНАЛИЗМА И ПАТРИОТИЗМА - МЕН МЕ ОБВИНЯВАХА НЯКОГА - ЧЕ СЪМ ПАТРИОТ СЕГА ПАК ЩЕ МЕ ОБВИНЯВАТ - ЧЕ НЕ СЪМ НАЦИОНАЛИСТ !АЗ ЛИЧНО СЪМ ПРОТИВ ПРЕДНИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИНО НА БЪЛГАРИЯ ТРЯБВА ТАКИВА КАТО АТАКА !СМЪРТ НА ЮДЕЙСКИТЕ КОМУНИСТИЧЕСКИ УБИИЦИ НА БЪЛГАРИЯ НОВИТЕ ПРЕДАТЕЛИ НА БЪЛГАРИЯ ПО ИНТРУКЦИЯ НА САЩ И ИЗРАЕЛ !ЮДЕЙСКАТА МАЙМУНА СОЛОМО

  2. Bylgarin v Germanija
    #17

    Za da e jasno predlozhenieto na kompanijata eto kak stojat neshtata v Germanija. Az shte letja s tjah na 27 Juli i na 16 Juli si poluchih bileta. Na 18 Juli sutrinta se obadih v predstavitelstvoto im v Berlin, za da razbera kak stava pytuvaneto s Deutsche Bahn i kakvi bileti shte se predstavjat. Ot tam mi otgovoriha da se obadja po-kysno, zashtoto te trjabva da se svyrzhat sys Sofia i da izjasnjat uslovijata na tazi spogodba. Pyrvo nedorazumenie - kompanijata se pohvalva s novata si spogodba, no

  3. STEFAN D-R D TCHOLAKO
    #16

    Тема: СЪД И СМЪР ЗА ПРЕДАТЕЛЯ НА БЪЛГАРИЯ Автор: STEFAN D-R D TCHOLAKVO Получено на: 20 Юли 2005 14:14 Тема: СЪД И СМЪР ЗА ПРЕДАТЕЛЯ НА БЪЛГАРИЯ СЕМИОН КОБУРГО СЪД И СМЪР ЗА ПРЕДАТЕЛЯ НА БЪЛГАРИЯ СЕМИОН КОБУРГОВ !ИМОТИТЕ ДА ВЪРНЕ ТОВА ПРЕСТЪПНО КОПИЛЕ !ДА СЕ ОСЪДЯТ ВСИЧКИ ДЕТО СА ПРАВИЛИ ПРИВАТИЗАЦИЯ И СА ВЗЕМАЛИ ПО 10 - 20 % ОТ ПРИВАТИЗАЦИЯТА !ТОДОР ЖИВКОВ ГИ СЪДЕШЕ ПОДОБНИ УБИИЦИ ДЕТО СЕ НАПРАВИХА ПОСЛЕ НА ПОЛИТИЧЕСКИ !САМО СМЪРТ ГРОЗНА В ИМЕТО НА БЪЛГАРИЯ И ИЗХВЪРЛЯНЕ ОТ БЪЛГАРИЯ НА ПРЕДАТЕЛИТЕ И УБИИЦИТЕ ОТ РАЗПРОДАЖБАТА НА БЪЛГАРИЯ !СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВ20 ЮЛИ 2005 - ПО СЛУЧАЙ АТЕНТАТА НА АДОЛФО ХИТЛЕРОВ В ОЧАКВАНЕ ЗА АТЕНТАТ СРЕЩУ ДИКТАТОРА ДЖОРЖ БУШ УБИЕЦ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО !БЪЛГАРИЯ

  4. STEFAN D-R D TCHOLAKO
    #15

    МЕН НЕ МИ ДАДОХТЕ БИЛЕТ ОТ КОПЕНХАГЕН МАКАР НА 28 МАЙ 2005 ДА НЕБЯХТЕ СМЕНИЛИ РАЗПИСАНИЕТО --------- А БИЛЕТИТЕ ВИ БЯХА ПРОДАДЕНИ !МАМЕНЦЕТО ВИ ЕБАВАВ ЮДЕЙСКА !СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВБЪЛГАРИЯ - ШВЕЦИЯ20 ЮЛИ 2005

  5. пътник
    #14

    Емблемата на България еър е като знака на знамето на Южна Африка. Би било добре ако се свържат Варна и Бургас (и не само)с всекидневни редовни полети, на достъпни цени, със София, преди всичко.

  6. MetroiD
    #13

    Както винаги, веднага се намери и банда недоволници, които да вирнат носове и да кажат "Ъ, те тва вече го има" или "Майната им на добрите намерения, ВСЕ ПАК са издънка". Бих желал да запитам тази банда недоволници дали са летяли с други авиолинии и какво им е впечатлението от тях? НЯМА авиокомпания, която да не прави издънки със закъснения и неизплатени компенсации - извинявайте, ама даже Луфтханза си пати от това. Тъй че айде спрете малко вечното мрънкане и плюене и погледнете обективно на нещата. България Еър се развива чудесно и се надявам да се затвърди на европейския пазар! А аз лично нямам никакви оплаквания от услугите им.

  7. peicho /c/
    #12

    si propravja put lujata....

  8. uchen ot usa
    #11

    Savetvam vsichki da ne polzvat uslugite na kompaniyta. Ima podpisana spogotba za kompensaciy na patnicite pri zakasneniy na poletite, koito tazi kompaniy ne spazva. Predstavitely na kompaniyta v London se darji kato nomenklaturna izdanka i izchezva kogato patnicite na kompaniyta se nujdayt ot pomosht. Az nikoga veche nyma da polzvam uslugite na tazi kompaniy ako shte i na neinite bezplatni obydi ne vyrvam.

  9. Vince
    #10

    Tova e chudesna idea. A koito kritikuva, iavno ne putuva mnogo-mnogo... Ia naprimer da si predstavi niakoi kak se putuva sega do Haga, da rechem. V Germania vlakovete sa na nivo, sushto i v drugite evropeiski durzhavi, koito se spomenavat v statiata. Ami da rechem, naprimer, che otivate v Lyon... Ili s Air France i dva poleta, ili s Bulgaria Air do Paris, ot tam na TGV i sled oshte 2h - Lyon. E, edva li shte e na sushtata tsena kato do Paris, nikoi ne biva da ochakva tova. No puk edva li niakoi sledva

  10. RAN
    #9

    Къде е ИПИ да светне германските железници, че безплатен превоз няма?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.