Заради искано от фирмата на Столарски и Глосов разрушаване на държавна сграда

Концесията на жп гара Пловдив може да бъде преразгледана

Концесията на жп гара Пловдив може да бъде преразгледана

Министерството на транспорта е установило нарушение при изпълнение на концесионния договор за стопанисването на Централната железопътна гара в Пловдив и ако е необходимо, договорът за концесията може да бъде преразгледан. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в петъчния парламентарен контрол в отговор на въпрос на депутата от БСП Петър Мутафчиев, който бе транспортен министър при Тройната коалиция.

 

Повод за питането на Мутафчиев бе информация, че дружеството на предприемачите Миролюб Столарски и Светослав Глосов ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив", което взе през март 2013 г. на концесия https://www.mediapool.bg/stroitelen-i-avtopredpriemach-vzemat-zhp-gara-plovdiv-na-kontsesiya-news203714.html гаровия комплекс, вече се готви да събаря една от близките сгради в нарушение на договора.

 

В отговор Папазов обясни, че на 3 юни е получено писмо от концесионера, с което той информира, че ще събори сграда, която е собственост на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и за чието разрушаване, според концесионния договор, трябва да бъде дадено изричното писмено съгласие на транспортното ведомство.

 

"Все още не е изпратено такова писмо. Нашите експерти го обсъждат в момента, обсъждат дали тази сграда трябва да бъде съборена, дали се изпълнява концесионният договор, в който за първата година е предвидено, че само трябва да изкара подробен устройствен план (ПУП) и проект за реконструкцията. Поради това е допуснато нарушение, което съм описал”, обясни министърът.

 

Според него още при подготвянето на анализите за отдаване на обекта на концесия са допуснати слабости, но "не желая да се чувствам отговорен за действия на други хора, взети управленски решения от други хора в друго историческо време". По думите му в правния анализ на концесията не бил отчетен договор за наем, който сега пречел на изпълнението на намеренията на частния стопанин.

 

"Мерките, които можем да вземем, са в рамките на закона, и то именно в рамките на този концесионен договор. Ние внимателно ще го прочетем и ще вземем необходимите мерки”, заяви Папазов.

 

Той каза още, че ще се анализира обстойно работата на комисията по осъществяване на контрол по изпълнение на договора за концесия на гарата в Пловдив.

 

Транспортният министър информира депутатите, че според концесионния договор, която е за 35-годишно управление на гаровото пространство, дружеството на Столарски и Глосов ще вложи 11.2 млн. лв. в реставрацията на историческата сграда на гарата и модернизацията на комплекса, така ще да предлага по-добри услуги на пътниците Очакваните концесионни такси за държавата ще са 13.932 млн. лв. без ДДС, извън еднократното концесионно плащане от 145 хил. лв.

 

Според Петър Мутафчиев държавният интерес в жп концесията не е защитен. "Сочат се велики цели – че трябва да има реконструиране на железопътния възел, че трябва да се въведат нови технологии. В по-голямата си част това ще стане чрез Оперативна програма „Транспорт”", заяви бившият транспортен министър. Според него концесионерът иска да строи край гарата хотел, мултифункционална сграда и паркинг в нарушение на договора и правилата за стопанисването на държавната собственост. Депутатът припомни, че през 2008 г. е бил приет специален архитектурен план за развитие на гара Пловдив, който е бил изработен с обществена поръчка на НКЖИ.

 

По думите му случаят с жп гара Пловдив трябва да стигне и до прокуратурата, тъй като се строят хотели, автогари, от които няма нужда, за да се защити икономическият интерес на хора, които са около партия ГЕРБ.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес