С максимална грижа за Борисовата градина

"Кучешка пътека" и наклонен тротоар за пешеходците при Семинарията

"Кучешка пътека" и абсурден наклонен тротоар за пешеходците при новоизграждащото се кръстовище на две нива при Семинарията е направил изпълнителят "ГБС Инфраструктурно строителство". Причината е максимално да бъдат опазени дърветата в Борисовата градина.

 

Така до момента са отсечени само 21 дървета при строежа на кръстовището на две нива на бул. "Пейо Яворов" и бул. "Стоян Михайловски". Остават още четири, заради които бе направено "умното решение" с "кучешката пътека", която е част от тротоара. Това реши комисията по екология към Столичния общински съвет.

 

За изсичането на дърветата има издадени всички необходими разрешения от дирекция "Зелена система" в Столичната община. Аргументът е , че дърветата пречат на пешеходците да минават и може да станат причина за транспортно произшествие.

 

Точката беше разгледана от екокомисията по жалба на жителите на кварталите "Изгрев" и "Дианабад" във вторник, които сезираха институциите още през март, че Столичната община незаконно изсича Борисовата градина.

 

Според жителите на района се изсичат дървета не според проекта за кръстовището, а от страната на ул."Стоян Михайловски", където трябва да мине новото трасе на трамвая, който да свърже Семинарията със Студентския град. От Столичната община категорично отричат.

 

Все още няма окончателно решение на Столичния общински съвет за трасето на трамвая. Плановете бяха той да тръгва от Семинарията при кръстовището между ул."Стоян Михайловски" и Алея "Яворов". Продължава през Ловния парк към гара "Пионер", излиза на плажа на "Дианабад", завива наляво по бул. "Г. М. Димитров" и тръгва по старото трасе на трамвай номер 2 към "Дървеница". Участъкът до Студентския град ще има връзка с метростанцията от първия лъч на бул. "Г. М. Димитров".

 

Това трасе обаче се обжалва в съда от жителите на района. За изграждането му ще трябва да бъдат отсечени 85 дървета от Борисовата градина, стана ясно при обсъждането на варианта преди време в екокомисията към СОС.

 

Прогнозната стойност за изграждането на новото трасе на трамвая беше 20 млн. лв., като финансирането е част от проекта за интегриран градски транспорт на София за 100 млн. лв., който се изпълнява с европейски средства. Заради неяснотата по въпроса с трамвая проектът се води рисков от Министерството на регионалното развитие. От Столичната община все още не знаят дали ще има трамвай през Борисовата градина.

Още по темата
Още от България

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?