Летище Пловдив ще привлича превозвачи с нова схема за таксуване на полетите

Летище Пловдив, сн. БГНЕС

Нова схема за таксуване на извършените от авиопревозвачите полети от и до летище Пловдив ще предложи на правителството новият изпълнителен директор на дружеството Иван Карнабитов в опит да привлече нови клиенти и да подобри финансовото състояние на аеропорта.

 

В момента летищните такси на оператора в Пловдив са с 50% по-ниски в сравнение с аерогарите в София, Варна и Бургас, но въпреки това са в пъти по-високи от тези с подобен капацитет в Румъния, Полша и Германия, коментира в четвъртък пред журналисти Карнабитов. Той даде за пример, че таксите за румънски летища от подобен на Пловдив ранг са пет пъти по-ниски, в Полша - около 4 пъти, а на германското летище Франкфурт-Хан – с около 15 на сто.

 

Идеята на Карнабитов е кабинетът да разреши на летището да таксува превозвачите по низходяща тарифа. Така и двете страни ще имат полза - летището ще има добри приходи за сметка на оборота, а превозвачите ще увеличат печалбата си, коментира той.

 

Шефът на аеропорта каза, че от ноември до Лондон ще има само два редовни полета седмично, а полетите до Франкфурт заради края на летния сезон и заради неефективната работа на Фонда за развитие на летището, който трябва да компенсира част от разходите на ползващите услугите на оператора превозвачи.

 

За зимния сезон вече са договорени традиционните чартърни полети на руската авиокомпания S7 от 24 декември до 28 март, както и три полета на превозвача "Дунавия" от Ростов на Дон. Карнабитов припомни, че чартърните полети обслужват туристи за трите зимни курорта у нас - Пампорово, Боровец и Банско. В тази посока ще работят заедно с туристическите фирми за връщане на туристите от Германия, Холандия и Англия.

 

Шефът на летището каза още ,че идната седмица ще има среща с представители на общинското ръководство, на която ще се обсъди бъдещето на Фонда за развитие на аеропорта и участието на община Пловдив в него. Според него трябва да се оптимизира дейността на фонда, тъй като към момента има натрупани сериозни задължения към авиокомпанията "Райънеър", а отделно развитието на летище е пряко свързано и с развитието на региона.

 

Карнабитов коментира, че не може да се очаква летището са развива карго полети заради това, че българската икономика и в частност тази в региона на Пловдив няма сериозно развитие. По същите причини не може да се очакват и бизнес полети, но хипотетично е възможно летището да договори междинно обслужване на полети между Азия и Европа.

 

Над 530 хиляди лева са загубите на "Летище Пловдив" за първото шестмесечие на тази година, съобщи още Карнабитов. и даде сравнение, че за цялата минала година те са в размер на 610 хиляди лева. Годишната амортизация на новия терминал, която е около 520 хил. лв,. обаче ще намали сумата, стана ясно от думите му.

 

За последен път летището в Пловдив е било на печалба през 2007 г., когато са отчетени 247 хил. лв. положителен финансов резултат при обслужени 105 хиляди пътници.

Още по темата
Още от Бизнес

Кой според вас стои зад решението за отстраняване на Силвия Великова?