Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистралното строителство закипява през октомври

17 коментара
Магистралното строителство закипява през октомври

Правителството ще вземе решение за концесионния договор на магистрала “Тракия” до края на октомври, каза в сряда министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов при отчета на екипа му за двугодишното управление.

Това е поредният срок, който министърът на регионалното развитие задава като окончателен за решаване на казуса с подписания за магистралната отсечка договор. Случайно или не, но той съвпада с провеждането на местните избори. Също за октомври е планирано и откриването на новата отсечка от магистрала Тракия в участъка от Чирпан до Стара Загора, който се строи от българския холдинг “Трейс груп”.

Гагаузов уточни, че все още не е получил становище от европейската статистическа агенция “Евростат” на запитването от българското правителство дали някои от заместващите плащания в договора могат да се определят като държавна помощ. Министърът на регионалното развитие каза, че му е трудно да си представи откъде ще се набавят средства за довършване на магистралния участък от Стара Загора до Карнобат, който е около 118 км. Предварителните проучвания сочат, че за трасето са нужни около 250 млн. евро. Тъй като в концесионния договор е включена и отсечката от Калотина до София, която е българската част от трасето на магистралата София – Ниш с обща дължина от над 78 км, са нужни още около 312.2 млн. евро за разширяването на съществуващия първокласен път в магистрален.

“Ако не влезе в сила концесионният договор за отсечката от Калотина до Бургас, ще трябва да спрем някои проекти, за да финансираме Тракия”, коментира министър Гагаузов. Другият възможен изход е да се тегли държавно гарантиран заем, за да се довърши отсечката от "Тракия".

Финансирането на строителството на близо 100-километровият участък от "Тракия" може да стане със заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) или друга банка. При този вариант, от бюджета ще трябва да се отделят средно между 150-200 млн. лв. за три години. Според запознати, в договора за заем от ЕИБ, която финансира двете новопостроени отсечки от Тракия, е записано, че банката може да отпусне още средства за довършване на магистралата при същите условия, както и досега.

Според депутати от опозицията обаче, министрите от БСП не проявявали интерес към сделката с магистрала “Тракия”, защото ползите от нея са “консумирани” от предишното правителство на НДСВ. Проблемът е, че заради коалиционното партньорство с НДСВ не могат да вземат окончателно решение по тази концесия и ще го бавят до последната възможност, коментираха народни представители.

По време на отчета за двугодишното си управление в сряда, министър Асен Гагаузов сподели, че е възможно магистралите “Люлин” и “Марица” да се завършат преди да приключи работата по магистрала “Тракия”. Проектът за изграждане на магистрала “Марица”, разпределен в 4 участъка с обща дължина от 68 км, ще кандидатства за финансиране от секторната оперативна програма “Транспорт”. Проектната стойност на отсечката е около 210 млн. евро. Плановете на Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) са също през октомври да започне строителството на магистралния път и да приключи през ноември 2010 година.

Готов е докладът за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на автомагистрала “Струма” през Кресненското дефиле и е изпратен за одобрение в екоминистерството, каза директорът на Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев. С отсечката от Долна Диканя до Дупница от 138 к. също ще се кандидатства за финансиране по секторната оперативна програма “Транспорт”. Стойността на строителството се изчислява на около 600 млн.евро, като единствената алтернатива за преминаване през дефилето е изграждането на тунел, коментира Веселин Георгиев.

За периода 2007 – 2007 година са били построени 147 км магистрали, отчете се регионалният министър Асен Гагаузов. В двугодишния анализ на ведомството услужливо се пропуска информацията кога е започнало строителството им,но се уточнява, че в мандата на предишното правителство – от 2000 до 2004 година, са били построени едва 7 километра.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. надежда
    #19

    тази магистрална връзка се поразчу, та да видим как ще се завъртят нещата. надеждата умира последна

  2. Trevopasno
    #18

    :/

  3. Шопето
    #16

    Всеки краен срок е предпоследен.

  4. Да!
    #15

    Изобщо - небивал разцвет на грабителството.

  5. ЕДИН
    #14

    ами на дунав мост какво чудо е ?Една отсечка от 7 км до метро-русе я правят вече втора година и движението е в едното платно и двупосочно и крайно натоварено от целия тир трафик от северна европа към турция и гърция.Работи се по 3 дни от 5 работника ,а след това 3 месеца се почива ,след това идват ,изтърбушват един мост и след това 1 година никой се не вясва.Миналата зима при това хубаво време ,без нито един дъждовен ден не бе работено нито един ден.Явно се перат огромни суми в този строеж,защото

  6. Balgarin
    #13

    Jalko mnogo jalko za nasta mila tatkovina.Sasipaha ia nekadarnici i jurnalisti. Jalko . kade sa jurnalistite sega da pishat za Magistrala trakia i za obira na veka. OBIR OBIR AMA MAI SEGA SAMO SAS INFLACIATA STE NI IZLEZE DOSTA PO-SKAPO, A I CENITE NA PETROLA KADE OTIDOHA .DA IA BIAHA PO4NALI VE4E DA E NA POLOVINA GOTOVA I JERTVITE STESHE DA SA PO MALKO.MACHNO MI E .

  7. STEFAN D-R D TCHOLAKOV - SV
    #11

    ДА ЖИВЕЕ -САЛТ - 1- И -САЛТ - 2 Автор: STEFAN D-R D TCHOLAKOV - SV Получено на: 13 Септември 2007 02:57 ДА ЖИВЕЕ -САЛТ - 1- И -САЛТ - 2 КОЙТО ПОДКРЕПЯХ, А - Ю Д Е Й С К И Т Е КОМУНИСТИЧЕСКИ СВИНИ МЕ СЪДИХА ! ДА ЖИВЕЯТ НОВИТЕ БОМБИ - Неутроните чисти бомби- ДЕТО СЕ СЪЗДАВАТ ОТ САЩ - ИЗПОЛЗВАНИ В ИРАК, АВГАРИСТАН, СЪРБИЯ БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА, ТЕ СА ЧИСТИ НЕУТРОНИ БОМБИ, КОЙТО ПОРАЗЯВАТ НЕ САМО ТЕХНИКАТА, НО И СОБСТВЕНИТЕ ИМ ВОЙНИЦИ ! ДА ЖИВЕЯТ НОВИТЕ БОМБИ И ДА ГИ ХВЪРЛЯТ ПО-БЪРЗО, ЗА ДА СЕ УНИЩОЖИ

  8. TNT
    #10

    Не им пречите!

  9. Вели
    #9

    Те имат деца - тези деца ще дерат 35 година българският народ! Също като с БТК...

  10. браво
    #8

    Трябва да си абсолютен идиот да започваш да строиш през октомври, когато всеки момент може да завали сняг. Щяло да закипи бурно строителство - смешници

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.