Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Маршрутките да спират само на спирки и без правостоящи

11 коментара
Маршрутките да спират само на спирки и без правостоящи
Маршрутките да спират само на строго определени спирки и да не се допускат правостоящи, са част от условията при подписването на новите договори на Софийската община с маршрутните таксита. Предложението дойде от министъра на транспорта Петър Мутафчиев по време на парламентарния контрол в петък.

Маршрутните таксите не са особено предимство на България пред останалите европейски страни, заяви министърът. Те са потенциално опасни за пътниците, защото се допускат правостоящи. По думите на Мутафчиев тази форма на градски транспорт, която се наложи у нас през последните години, не е масово приложима в страните от ЕС. Там тя се използва само в градове с по-лоша организация на градския транспорт, посочи той.

Транспортното министерство има право да осъществява контрол върху маршрутките по Закона за автомобилния транспорт. В момента те се регистрират като осем седящи плюс един водач и седем правостоящи. Министерството на транспорта се е опитало да ограничи броя на правостоящите, но със сега действащото законодателство това не може да стане, обясни Мутафчиев.

Той посочи, че правителството е отворено за проблемите на големите градове, но не може да се прехвърлят проблемите на общинската администрация и централната изпълнителна власт на правителството и в частност на министъра на транспорта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Caligo
    #12

    Има маршрутки защото няма добьр градски транспорт. Това е явление на всякаде посвета кадето няма добьр градски транспорт (включително и в New York кадето даже са нелегални, а пьк траспорта не е даже толкова лош). Според мен, частни компании за транспорт е начина за деистване.

  2. кокосов орех
    #11

    Маршрутките не са ви виновни за каквото и да било.Те действат по законите на конкуренцията и покриват маршрути,който релсовия транспорт не може да запълни.Проблема е в това,че за да се вместят в планираното им време и при наличие на задръствания минават далече от тротоарите и ползващите ги пътнници са принудени да ги спират по средата на улиците,където има риск от злополуки.От своя страна Софийската община трябва да премине към изграждане на надлези от сглобяеми модулни железни конструкции на кръстовища

  3. костелив орех
    #10

    Неотложно е решаването на транспортния проблем по бул.Христо Ботев от ул.Пиротска до ул.Солунска.Изграждане на надлез,за автомобилно движение над бул.Тодор Александров,над пл.Възраждане,защото поема колите от затворената ул.Витошка след Алабин,и площад Македония.при което вместо стълби към второто ниво да има асансьори за пешеходците.както е на централна гара.Кабините на асансьорите да имат за стени перфорирана ламарини съгласно БДС ЕN 81-1, за не преспиват вътре клошари.

  4. кики
    #9

    според мен трябва да съществуват,човек много по-бързо зе придвижва до определеното място,дали ще отиде до работното си място или до друго става много по-бързо,да няма правостоящи просто не виждам как ще стане те трябва да са през 2-3 минути,а това няма да стане никога,градския транспорт е толкова нередовен и изобщо не може да се разчита на него и затова ние софиянци прибягваме да маршрутките

  5. konfuzius
    #8

    ami poneje v sofia transportta e prekrasen. Za momenta mareshrutnite svurzvat mesta, koito sa inache izolirani ot direktna vruzka i naistina se dvijat sravnitelno po burzo. Kato si resht probema s drugia transport, togava da go predlagat tova. abe titani na razuma! cevtia na misulta! :)

  6. Балканец
    #6

    ...

  7. sss
    #5

    маршрутките са изцепка на алчността за богатство.Всички фирми на съд заради измама към народа.

  8. TNT
    #4

    Ако приемем, че марщрутките ще съществуват то това задължително трябва да се случи. Особено това да спират само на определени места а най-добре е тези места да съвпадат с автобусните спирки - там където е възможно естствено, защото на места няма място за автобусите дори.

  9. xax
    #3

    И ква ще е разликата между автобус и маршрутка тогава? По-малко места, по-скъпо и 15% по-бързо .....

  10. пътешественик
    #2

    излишни в централната градска част.Трябва да покриват връзките между периферни квартали,а не да дублират градския транспорт.А хаосът по улиците може да се преодолее с построяването на нови подземни паркинги и когато селяните /около 1 милион/ си отидат на село заедно с трошките,които карат.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.