Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Московски обеща нито едно населено място да не остане без влак

4 коментара
Московски обеща нито едно населено място да не остане без влак

Нито едно населено място няма да остане без железопътен превоз. Това обеща в петък по време на парламентарния контрол министърът на транспорта Ивайло Московски, независимо че и в момента стотици селища в страната нямат жп гари.

Около 22 млн. лв. на годишна база се очаква да бъдат спестени от редукцията на пътнически влакове, каза още Московски, обяснявайки на депутата от БСП Румен Такоров защо се закриват на 150 пътнически влака от разписанието на БДЖ за 2011 г., което е 25 на сто съкращение на пътническите влакове и най-вече на регионалните.

Московски обясни, че повечето от тези влакове са в експлоатация средно 25 години, има електрически мотриси още от 1970-те години. За подобряване ефективността на превозите е изготвен проект, строго съобразен с наличието на алтернативен транспорт, каза министърът. Той обеща в селищата, където липсва алтернативен на железниците транспорт, да не се свалят влакове от разписанието.

БДЖ е фалирало, носим си отговорността, предприемаме възможните действия дружеството да бъде изправено на крака, каза още Московски.

На въпрос на Антон Кутев от Коалиция за България за продажба на 515 товарни вагона за над 3 млн. лв. без ДДС, транспортният министър разясни, че сделката е станала след одобрение на Съвета на директорите на холдинга, през търг и след втора оценка на независим оценител, който е свалил първоначалната цена от около 5 млн. лв. без ДДС на малко над 3 млн. лв. без ДДС.

Продадените вагони са престоявали десетки години неизползваеми, заради намаления обем на работа и заради липса на пари, не са били ремонтирани, отговори Московски. По думите му, те не биха могли да бъдат експлоатирани, защото са в горната граница на експлоатационната си годност - 30 години. За тях е имало само разходи за издръжка и охрана, допълни той.

Министърът обясни още, че реформата на железопътния сектор предвижда да бъдат демонтирани жп линии, трета категория, които са търговски нежизнеспособни, тъй като приходите от тях покриват 15-10 процента от експлоатационните разходи, каза Ивайло Московски. За всяка линия се извършва отделен анализ, а до момента от планираните е демонтирана само Сарафово-Поморие.

Министерството има проект за оптимизиране на транспортните схеми. Автомобилната администрация е извършила проверка за наличните маршрути и разписания на автобусните линии по всички общински, областни и републикански транспортни схеми, каза още транспортният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    Лъже!!

  2. Анонимен
    #3

    Разгеле, от кога чакаме у наше село влак:)...

  3. Анонимен
    #2

    Onia da se kazva Sofianski - dobre, ama Moskovski!!!

  4. Анонимен
    #1

    Е, най-вероятно има предвид за населени места с гари все пак. Ама това означава да има една камара губещи линии - проблема, заради който фалира БДЖ. Е, един от проблемите, де, хехе - този, яките кражби и мързела на служителите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.