Служители на служба "Пожарна безопасност и защита на населението" и агенция “Пътна инфраструктура” ще правят внезапни проверки на почистващите пътни фирми, съобщи вътрешният министър Цветан Цветанов по Нова телевизия.
Причината е, че фирмите декларират, че имат необходимата техника, но когато се получи тежка ситуация се оказва, че тези машини или не са в състояние да бъдат експлоатирани, или са дадени за използване на друго място, обясни Цветанов. По думите му това е показал опита от кризисната ситуация през почивните дни, когато станаха задръствания по магистралите “Хемус” и “Струма”, а редица селища бяха откъснати заради неразчистени пътища.
Вътрешният министър даде пример с държавната компания “Автомагистрали”, чийто директорски борд беше сменен. Фирмата е имала роторен снегорин за разчистване на преспите, но не е имало шофьор, който да управлява машината, каза Цветанов.
След като в неделя Цветанов обвини за хаоса по пътищата тираджиите, които не изпълнили разпоредбите на полицаите, днес на мушката му попаднаха и пътните фирми, отговарящи за чистенето на снега.
"От анализа, който беше направен, и от всички действия, които бяха предприети, се установи, че има виновни лица за създаването и задълбочаването на проблемите по пътищата в зимните условия, по-специално на магистрала "Хемус" и магистрала "Струма". Отговорността за ситуацията трябва да се носи от съответната снегопочистваща фирма, която има отговорност да се грижи за проходимостта", каза министър Цветанов.
“Всеки, който оказва съпротива и не изпълнява полицейско нареждане има право да бъде задържан за 24 часа от полицията.” Така министър Цветанов отговори на въпроса ще бъдат ли арестувани шофьори на тирове, които не спазват полицейската заповед да не карат по магистралите при тежки условия. Той посочи, че поведението на няколко шофьора на тирове при обилния снеговалеж е довело до “застрашаване на живота на български и чужди граждани”, защото часове наред хора, сред които и малки деца са престояли в преспите.
Вътрешният министър не отговори еднозначно дали във вторник председателят на Столичния общински съвет и на софийската организация на ГЕРБ Андрей Иванов ще бъде освободен от постовете, които заема. “Би могло да се случи, но би могло и да не се случи”, каза Цветанов и посочи, че не иска да говори предварително, преди решенията да бъдат взети. Той определи като “сериозно” предстоящото заседание на изпълнителната комисия на ГЕРБ.
Темата за предсрочни парламентарни избори никога не е била дискусионна в политическа партия ГЕРБ, каза министър Цветанов. Според него тя се поставя от политическите им опоненти, които имат да решават вътрешнополитически противоречия. Цветанов даде за пример с БСП намеквайки за лидерската битка в партията между Сергей Станишев и Георги Първанов.
“Хората осъзнаха, че няма алтернатива на партия ГЕРБ и затова постигнахме тези резултати на местните и президентските избори”, каза вътрешният министър.
Той не пожела да говори за заплахите от тероризъм, тиражирани от израелски медии. “В специалните служби няма постъпила информация за териростични заплахи”, каза Цветанов.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
44 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
МВР да провери защо Емел Етем продаде и то в чужбина тежките машини почистващи магистралата.
Естествено, че ГЕРБ няма алтернатива в момента, защото хората с добро възпитание, добро образовине, владеещи по наколко чужди езика и с голям професионален опит в капиталистическата икономика сме абсолютно малцинство спрямо вилнеещата милиционерщина, селска простотия и чалга.
Медиапул, защо не назначите Иван Шведски? Изглежда, че прекарва еднакво време пишейки за сайта, колкото и вашите щатни служители. В допълнение показва завидна ерудираност и не коментира само успехите на Григор Димитров, като успешно ангажира вашите читатели в градивен диалог.
ВЪТРЕШНИЯТ МИНИСТЪР ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ ОБЯВЯВА НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА ЧАСТНИ ПРЕДПРИЯТИЯ ? """ Служители на служба "Пожарна безопасност и защита на населението" и агенция “Пътна инфраструктура” ще правят внезапни проверки на почистващите пътни фирми, съобщи вътрешният министър Цветан Цветанов по Нова телевизия. """ Какви "проверки" по какъв закон ще правят служби, нямащи нищо общо и никакви права над частни предприятия ? Кой ще ги допусне в частна собственост ? Ще ги щурмуват със забулени пергиши или с танкове ?
В САЩ няма зимни и летни гуми за всякакви МПС.Защо?
Немислимо е сравнението на движението по пътищата при социализъма и днес. Тогава колите като брой бяха 10% от днешните, а понятието зимни гуми изобщо не съществуваше. Пътищата се разчистваха с допотопни Зилове и Ифи, които пръскаха около себе си камъчета и пясък и аз още имам уплах от тях и като срещна снегорин гледам да отбия и максимално да избягам от него, въпреки, че съвременните снегопочистващи машини нямат този проблем. За целият период на социализъм бай Тошо не успя да стигне с магистрала …
дори до родното си място Правец, както и да свърже гетата на София с метро, а можеше вместо да се правят безумни "инвестиции" цялата страна да се опаше с магистрали, както и София да стане модерен европейски град с метро и пътища пресичащи се на две и три нива. Но къде този акъл в управляващите ни овчари?
Дрън,дрън!
При социализма движението по пътищата се затрудняваше от факта, че имаше само два вида джипове, единият с платнище, а другият командирски. И с двата вида джипове разполагаше предимно личният състав на Българската народна армия, а също така отделни председатели на ТКЗС, горски стопанства, както и директорите на някои предприятия. Обикновеният българин нямаше достъп до джиповете, освен, ако в казармата не му е бил зачислен такъв. А в условията на постоянен дефицит на стоки за народно потребление, в …
магазините липсваха не само зимни гуми, но и летни, както и акумулатори.
Затова беше обичайно през зимния период колите да се зазимяват, а природните стихии да се посрещат край печката с домашно вино и ракийка, пържоли от прасето и предаванията на Българската национална телевизия.
Мале, мале, мале, мале... Добре, че е тъпо перде, та не му пука. Ако беше някой що-годе интелигентен човек, щеше да потъне в земята от срам при толкова изговорени и превърнати в дела простотии. Хубаво, че и матряла е прост и не си дава изобщо сметка за каквя олигофрения иде реч, а се радва, че се е сдобил с управляващ, който е "човек от народа" и му говори на "народен език". Като разправям аз, че Андрешко, т.е. матряла, е червен и в червата си... Пълен майтап!
При социализЪма движението по пътищата беше изпитание, а не удоволствие. Това бе поради факта, че Партията знаеше, че през зимата вали сняг но.....не вземаше мерки да не допуска заснежаване и заледяване на пътната мрежа.
Само един бегъл поглед върху пресата от времето на социализЪма е достатъчен, за да се види, че Партията преуспяваше в тази насока. И най-малкия снежец водеше винаги до хаос. Не е така при капитализма, но в България няма капитализъм, а само социалистически - "марка ГЕРБ", хаос. …
Социалистическите пътища и тяхната социалистическа поддръжка личат и до днес - теснотия, дупки, стари потрошени мостове, строени преди социализЪма! Алтернатива има и тя се нарича ДСБ!
Кокошков-куропаткин