Най-дългият жп тунел у нас "Козница" ще се модернизира с 24 млн. лв.

Спира се движението на влаковете до края на август 2020 г.

Най-дългият жп тунел у нас "Козница" ще се модернизира с 24 млн. лв.

Най-дългият тунел в България – "Козница" (5812 м) ще бъде модернизиран с 24 млн. лв. Това съобщи Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Тунелът, който е с дължина 5812 метра, намира в участъка между Копривщица и Стряма. Построен е в периода 1949 – 1951 г., а последният му ремонт е правен през 1993 – 1994 г.

Докато тече модернизацията на съоръжението – около половин година, движението на влаковете ще бъде прекъснато, а пътниците ще се извозват с автобуси, съобщава НКЖИ.

Ремонтът започва през март

Предвижда се строителните работи по модернизацията на тунел "Козница" да започнат на 1 март и да приключат до края на август.

Изпълнител на обекта е обединение "Инфраструктурно строителство-Геострой" . Срокът за извършване на строителните дейности е 180 дни.

Договорът за строителство предвижда премахване на амортизираната жп линия и контактна мрежа. Ще бъде направено изгребване на съществуващата баластова призма.

Ще се изгради двойна отводнителна система – канавки и дренажи.

Ще бъде положена дебела бетонна плоча, върху която ще се сложи нов безнаставов железен път с релси тип UIC 60 - за по-висока товароносимост.

Ще бъде монтирано и осветление на тунела.

След приключването на ремонта скоростта в жп участъка между Копривщица и Стряма, част от трета главна жп линия София - Бургас, ще се увеличи до проектна скорост 85 км/ч.

Движението на влаковете спира, пътниците ще се извозват с автобуси

Движението на влаковете се спира по време на ремонта. Пътниците ще се извозват с автобуси.

От 3-и февруари (понеделник) до 29-и февруари са въведени временни промени в движението на 2 бързи и 4 пътнически влака, които преминават в участъка от Подбалканската железопътна линия между гарите Карлово и Антон, съобщиха от "БДЖ Пътнически превози".

Бързият влак № 3623 от София за Бургас, който заминава от Централна гара София в 13 часа, ще пътува с променено разписание. Влакът ще тръгва от София в 12:15 часа като бърз влак № 3693 от София до Антон. Между гарите Антон и Карлово пътниците ще бъдат превозвани с автобус, след което ще продължат пътуването си до Бургас по редовното разписание на бързия влак.

Бързият влак № 3622 от Бургас за София, който заминава в 8:30 часа, ще пътува по обичайното си разписание до Карлово. Между гарите Карлово и Антон пътниците ще бъдат превозвани с автобус, след което ще продължат пътуването си с бърз влак № 3692 от Антон до София.

Пътническият влак № 30113 от София за Карлово, който заминава от Централна гара София в 13:30 часа, ще тръгва с 60 минути по-рано, тоест в 12:30 часа и ще се движи до гара Антон. От Антон до Карлово пътниците ще бъдат превозени с автобус.

Пътническият влак № 30116 от Карлово за София, който заминава в 12:55 часа, ще се движи само от Антон до София. Пътниците за този влак ще бъдат превозени с автобус от Карлово до Антон, като автобусът ще тръгва от гара Карлово в 12:52 часа.

Пътническият влак № 30121 от София за Копривщица, който заминава от Централна гара София в 9 часа, ще тръгва с 13 минути по-рано, т.е. в 8:47 часа и ще се движи до гара Антон. От Антон до Копривщица пътниците ще бъдат превозени с автобус.

Пътническият влак № 30122 от Копривщица за София, който заминава в 11:25 часа, ще се движи само от Антон до София. Пътниците за този влак ще бъдат превозени с автобус от Копривщица до Антон, като автобусът ще тръгва от гара Копривщица в 11:13 часа.

Споделяне

Още от Бизнес