Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Накрая и САЩ приземиха "Боинг 737 Макс“

Германия заяви, че не може да анализира новия тип черна кутия на катастрофиралия в Етиопия самолет

14 коментара

След като Европейският съюз, Канада, Австралия, Индия и редица дръги държави "приземиха" пътнически самолети тип „Боинг 737 Макс“ заради катастрофата в Инданезия, в сряда същото сториха и САЩ, макар по-рано през деня федералното управление за въздухоплаване да обяви, че засега няма причина за това.

В крайна сметка президентът Доналд Тръмп издаде извънредна заповед за временна забрана на употребата на моделите 8 и 9 на този самолет. В Туитър той написа, че самолетите няма да летят, "докато Боинг не излязат с решение".  Така въздушното пространство на страната бе затворено, докато трае разследването на инцидента в неделя.

Тогава "Боинг 737 Макс 8“ на Етиопските авиолинии се разби край Адис Абеба минути след излитането си към Найроби и взе 157 жертви, месеци след катастрофа с такъв модел индонезийски самолет, при която загинаха 189 души. Етиопските власти информираха, че намерените черни кутии със записите от разговорите между пилотите ще бъде изпратена за анализи в Германия, тъй като те нямат капацитет за това. От Берлин обаче отрекоха това.

Сащ предприеха същите мерки като Канада, която часове по-рано приземи общо 41 модела от серията 8, използвани от трите канадски авиокомпании.

Преди това пред деня небето си за "Боинг 737 Макс" 8 и 9 затвориха и Турция, Черна гора, Сърбия и Косово, Във вторник целия Европейски съюз стори това, както и Индия, Австралия, Китай, Индонезия и редица други страни и авиокомпании.

След като Федералното управление на САЩ за въздухоплаването първо заяви, че негово проучване „засега не показа никакъв проблем във функционирането на този модел самолети и не виждаме причина полетите им да бъдат спрени", бе решено да се предприемат мерки в тази посока. Служба обяви преди това, че няма да се поколебае да вземе незабавни мерки, ако бъде открити аномалии при спешния анализ на данните на катастрофиралия самолет на етиопската авиокомпания.

Множество туристически компании в САЩ се отказват от резервирането на полети с тази модификация Боинги, предаде "Файненшъл таймс", цитирайки представител на  американската агенция за делови пътувания Carlson Wagonlit, чийто оборот за 2018 г. е бил 23 млрд. долара. "Няколко клиента поискаха да се проучи възможността за ограничаване на полетите със самолетите "Боинг 737 Макс 8", съобщиха от компанията и предупредиха, че това ще намали силно възможностите за резервиране и изпълнение на рейсове, което ще доведе до поскъпване на цените на самолетните билети.

Германия отказва да анализира черните кутии

След като главният шеф на "Етиопиън Ейрлайнс" Теуолд Гебремариам съобщи, че Меж черните кутии от злополучния полет ще бъдат изпратени да разчитане на данните им в Германия, тъй като Етиопия не разполага с необходимото оборудване, Берлин отхвърли подобна възможност.

Германското Федерално бюро за разследване на авиационни катастрофи няма да анализира черната, заяви говорител на бюрото, цитиран от Ройтерс.

"Това е нов тип самолет с нова черна кутия, с нов софтуер. Не можем да го направим", заяви Гермут Фрайтаг.

"Уолстрийт Джърнъл" съобщи по-рано през деня, цитирайки, че пилот на катастрофиралия самолет е съобщил за проблеми с управлението на самолета и е поискал връщане на летището в Адис Абеба. Не са били посочени никакви усложнения като сблъсък с птица или конкретни технически неизправности.

В сряда близки на загиналите, които са от 35 страни, посетиха мястото на катастрофата, придружавани от представители на посолствата на съответните държави и от представители на властите.

Междувременно експерти продължават да събират човешки останки от мястото на трагедията. Досега събраните части от тела ще бъдат пратени в болници, за да започне процесът на ДНК идентификация.

Удар по бизнес плановете на Етиопия

Асошиейтед прес коментира, че самолетната катастрофа от неделя е удар по големите планове на Етиопия, прокарвани от яркия нов лидер реформатор Абий Ахмед, който е най-младият премиер в Африка.

Абий, който встъпи в длъжност преди почти една година, изуми страната с население от близо 110 милиона жители с реформите си. Правителството му освободи от затвора опозиционери, покани да се върнат у дома етиопците в изгнание и сключи мир със съседна Еритрея - поразителни промени, които той се надява да продължи и в бизнеса, като отвори авиолиниите и други управлявани от държавата сектори за външния свят.

В Африка пристигат все повече чужди представители и инвеститори и те все по-често кацат в етиопската столица Адис Абеба. Катастрофата в неделя се случи малко след излитане оттам. Загиналите са граждани на 35 държави.

"Етиопиън еърлайнс" има ключова роля за свързването на Африка със страните от Персийския залив и е знаков проект за потенциала на Етиопия", каза Анджело Изама, анализатор на процесите в региона, базиран в Обединените арабски емирства (ОАЕ), и добави: "Затова широката общественост възприе катастрофата като удар за Етиопия и статута ѝ на потенциален хегемон в Африканския рог и Източна Африка".

През януари международното летище Боле в Адис Абеба откри нов терминал, предназначен да обслужва 22 милиона пътници на година. С това се утроява капацитетът на летището в град, който е дипломатически хъб, защото там се намира централата на Африканския съюз.

Откриването бе драматичен пробив за имиджа на африканските авиолинии, смятани за хаотични и опасни, обслужващи континент с повече от 1 милиард население. Преди трагедията в неделя, повече от две години не бе станала нито една голяма самолетна катастрофа.

"Етиопиън еърлайнс" изглежда са твърдо решили да развият успеха си, като установят връзки с други африкански авиолинии за партньорство и инвестиции. Много африкански авиопревозвачи отпаднаха през последните няколко десетилетия, често заради лошо управление.

В борбата си за надмощие "Етиопиън еърлайнс" продължава да открива нови международни маршрути, като лети до почти 120 дестинации. През януари компанията откри авиолиния до Москва и обяви, че планира редовни полети до Хюстън.

Компанията е сред първите купувачи на хитовите пътнически самолети на пазара. През 2012 г. тя стана първата в Африка и една от първите в света, която придоби флагмана на Боинг "Дриймлайнър".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #14

    ... не само ще продължи да лети, ами и ще продължи да се продава... (вкл. и на руски превозвачи, защото руско-съветското "самолетостроене" е като всичко останало в nэgэpacиъ - пиянски батак с диктатура на тролетариата) ... btw - ту-135 е съветски бомбардировач от 1960 г, пЭдЭpacлафке ;-) ... къде, казваш си летял с него... Може би за "хирона-хирона-хирона"! :-)))

  2. pavel pavlov
    #13

    голяма каша е в главата ти-владко.толкова си жалък.боинга ще лети ,но загуби много клиенти. руснаците е въпрос на време да го сменят.и не само те. надявам се разбра ,че корупция има и в сащ. няма друго обяснение за действията на американските власти.не ми е ясно защо тръмп трябваше да спира полетите а не оторизираната за това агенция. лично аз ще гледам да го избягвам.

  3. Коментарът е изтрит в 14:12 на 14 март 2019 от автора.
    #12
  4. Преслав
    #11

    И айде моля не ругай педерасtията, щото откакто ДЕОС се вляха при вас нещата "загрубяха" Дано поне те ви задоволят, щото на изборите нали съм ви обещал ;)

  5. Преслав
    #10

    Ми не съм летял на съветски самолет. Вий сте експертите в тая област. Браво, отлични познания, Владко :) !

  6. Коментарът е изтрит в 10:39 на 14 март 2019 от автора.
    #9
  7. Емил Станоев
    #8

    каква стана тя ?? Тук един безименен ни уверяваше че това е камунистически трик , и да се запитаме защо сащ не ги спират ?? Е сега излиза че и сащ са комунисти !! До безименните : Моля не защитавайте подобни каузи без да мислите !

  8. pavel pavlov
    #7

    самолета след като го оправят ще лети.просто прекалено много авиокомпании разчитат на него. че ще има проблем с имиджа е ясно.доколкото разбирам от това което излезе по медиите и в двата случая пилотите са имали проблем с поемането на контрола върху самолета. явно автопилота не може да се изключи напълно и пречи на пилотите при определени ситуации. въпросът е защо не бяха спряни още след първата катастрофа.

  9. Преслав
    #6
    Отговор на коментар #5

    Четох го и аз, но това с изключването на автобаланса не е толкова просто. Факт е, че Бойнг изглеждат доста гузни и това с обявената софтуерна корекция никак не им помага.Те тия дето са ти нацвъкали минусите летят само на F16-ки.Едва ли преди това са се качвали на нещо повече от ТУ135 от времената на студентските си години в Москва! :) Сега сериозно,имиджовият удар по модела е огромен, но нека изчакаме експертният доклад. 787 също имаха проблем, при тях се запалваха батериите, но ги приземиха за кратко и след технологична корекция отново полетяха.

  10. Real ''Mickey''
    #5
    Отговор на коментар #4

    Дори тези които са ми наплескали минусите(не че ми пука), бас държа че няма да се качат на този модел самолет. Така действа психологичната нагласа на хората, при медииен бум. За добро или лошо....връщане назад ЗА СЪЖАЛЕНИЕ няма да има.Всъщност нищо му няма на самолета. Просто на този вариант на 737 посравена по-мощна машина която по тази причина е преместена по назад в тялото. За това и има софтуеър кой то е автобаланс при вдигане на предницита при излитане повече от нормалното , автоманично се навежда

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.