Непознати чужди играчи за втората отсечка на "Тракия"

Непознати чужди играчи за втората отсечка на "Тракия"
Очакванията на регионалния министър Росен Плевнелиев за по-голям интерес към търговете за лотовете 3 и 4 на магистрала "Тракия" се оправдаха. Оферти за втората отсечка за достояване на аутобана до Бургас - от Нова Загора до Ямбол (Лот 3), подадоха 11 фирми и сдружения – с три повече отколкото за отсечката Стара Загора – Нова Загора (Лот 2). Сред кандидатите са непознати за българския пазар азербайджанска, испанска и две германски фирми.

Не е сигурно дали азербайджанците от "Azerkorpu Baku" ще продължат напред в надпреварата за строежа на 35.7-километровата отсечка, тъй като в техническата им оферта липсваше опис на документите. Тръжната комисия в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) заяви, че ще реши съдбата на азербайджанската оферта на закрито заседание.

Сред непознатите кандидати е испанската "Рубау", която се е сдружила със старозагорското дружество "Пътстрой". Оферта е подало и сдружение "Тракия Лот 3 ХСС- КБ- ГП". В него влизат местната "ХСС" ЕООД и германските компании "Кемна Бау" и "Феркер Вег Бау". Сред останалите участници са австрийските "Щрабаг" и "Алпине Бау", турската "Доуш", гръцката "Терна" в обединение с българската "Сиенит", консорциум "Български автомагистрали" ("Главболгастрой", "Пътстрой 92", "Автомагистрали Черно море" и "ИСА 2000"), както и сдружение "Тракия III" ("Холдинг Пътища", "Мостстрой", "АБ Хасково" и "Галчев").

Победителите в конкурса за строителство на Лот 2 от "Тракия" (Стара Загора – Нова Загора"), обединение "Магистрали Трейс" с водещ партньор "Трейс груп холд" не са подали оферта, въпреки публичната им заявка, че ще участват и в следващите търгове. "Трейс" ще строи Лот 2 за 137.868 млн. лева.

Индикативната стройност на отсечката Нова Загора – Ямбол е 108 млн. евро.

По думите на министър Плевнелиев, първата копка на обекта ще бъде през август.

Той допълни, че тръжната комисия ще работи при изключителни мерки за сигурност, както това стана и за отсечката Стара Загора-Нова Загора. Сейфът с офертите ще бъде под денонощно видео наблюдение, камери ще следят постоянно и работата на комисията, обясни Плевнелиев. Няма да бъде възможно да се вадят документи от този охраняем участък в агенцията.

Плевнелиев заяви, че трасето от София до Калотина (48 км) ще бъде изградено като Лот 0 от магистрала "Тракия". Проектът ще бъде готов до края на годината, а пътят ще се свърза със сръбската магистрала от Калотина до Ниш.

Заедно със скоростната тангента на София двата проекта може да бъдат включени по Оперативна програма "Транспорт" още през този програмен период – 2007 – 2013 г.

Министърът ще представи скоро двата проекта пред ЕК и ще поиска европейско финансиране за изграждането им. За целта някои от рисковите проекти в сегашната програма може да отпаднат. Това се случи с отсечката от магистрала "Струма" при Кресненското дефиле, която отпадна и "Тракия" бе включена на нейно място.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес