Очаквано търгът за тол системата се обжалва

Регионалният министър ще иска предварително изпълнение на договора с "Капш"

Очаквано търгът за тол системата се обжалва

Както се очакваше двама от кандидатите за тол системата са обжалвали търга. Това са чешката "Толлнет" и обединение "БГ Път", в което влизат българската фирма "Контракс" АД и унгарската "Ай Сел Глобал Солюшънс" (I-Cell), става ясно от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
За да се избегне ново забавяне на процедурата, ще бъде поискано предварително изпълнение на договора с избрания победител – консорциум от дъщерни фирми на австрийската "Капш", каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на блиц контрола пред парламентарната комисия по регионално развитие.

"Знаем, какъв риск поемаме, но нямаме нито ден за губене", допълни Нанков. Той изрази надежда, че ще бъде допуснато предварително изпълнение от компетентните органи в следващите няколко седмици, най-вече от КЗК, за да може да се пристъпи към сключване на договора с избрания изпълнител.

За пет месеца нещата по тол системата са придвижени почти до необратим край, а екипът е готов да направи всичко необходимо да изпълни поетия ангажимент и от следващата година системата да бъде въведена, отбеляза Нанков. Поръчката за тол системата беше обявена в началото на април 2016 г. и повече от година беше блокирана от непрекъснати жалби.

За изпълнител за внедряване на системата за платеното преминаване по пътищата беше избрано обединението "Капш Трафик Солюшънс". В него влизат "Капш Телематик Технолоджис България" ЕАД, "Капш Телематик Сървисиз" Полша, "Капш Трафикком" Италия, "Капш Трафик Транспортейшън", Испания. Те спечелиха търга с максималните 100 точки за техническата оферта и цена от близо 150 млн. лв. без ДДС, която е с 50 млн. лв. по-ниска от прогнозната стойност.

Втори в надпреварата остана българското обединение "Тол България", в което влизат "Телелинк" ЕАД, "Сиенсис" АД и "Сирма Солюшънс" АД. Тяхното предложение беше с цена близка до прогнозната – 193.5 млн. лв.

Останалите четирима кандидати не бяха допуснати до отварянето на ценовите предложения. За чешката "ТоллНет" това е поредна жалба срещу търга за въвеждане на платеното преминаване по пътищата за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона за изминато разстояние. За леките коли хартиената винетка се заменя с електронна.

Амбицията на правителството е до края на 2018 г. тол системата да бъде въведена, напомни Нанков.

Той посочи, че с част от приходите от тол такси ще се финансира доизграждането на последните 50 километра на магистрала "Хемус", като разходите за това може да бъдат редуцирани до не повече от 500 млн. лева след препроектиране на участъка.Това ще стане след 2020 г., уточни Нанков.

Според него би могло между 50 и 60 млн. лева да бъдат отделени от приходите от тол такси за ремонт на общински пътища. Това обаче може да се постави под въпрос дали е справедливо генериран ресурс от облагане за преминаване през републиканските пътища, да се влага за общински, допълни Нанков.

Още по темата
Още от Бизнес