Столичната община ще се опита да ограничи използването на паркингите към метрото от хора, които не пътуват с подземната железница. Мерки да това са заложени в новата наредба за градския транспорт, публикувана за обществено обсъждане.
Според текстовете, за да ползват безплатно или по-евтино паркингите към метрото, шофьорите трябва действително да пътуват с него. Преференциите за клиенти на градския транспорт ще се ползват само, ако пътникът е пътувал от дадената станция до друга спирка на подземната железница и се е върнал обратно за не по-малко от 1 час. Само тогава за притежателите на абонаментни карти паркирането ще е безплатно в рамките на работното време на метрото и ще струва по 50 ст. на час извън този интервал. За хората, пътували с еднократен билет, безплатни са два часа след чекирането на билета.
Тези, които паркират до метрото, но не пътуват с градски транспорт, ще продължат да плащат по 1 лев на час.
Авторите на наредбата обясняват, че в момента част от хора използват подземните паркинги като по-евтина алтернатива на частните гаражи, без да се возят с метрото. В този случай си купували абонаментна карта за метрото, която струва 35 лева, и допълнително плащали по 50 ст. на час за времето, в което метрото не работи. Общината и Центърът за градска мобилност ще се опитат да ограничат тази практика, тъй като тя не отговаря на основната цел на преференциалното паркиране в паркингите при метрото - да се ползва градският транспорт, за да не се замърсява допълнително въздухът в София.
Новата наредба въвежда и нови начини на таксуване на пътниците в градския транспорт в столицата като банкова карта, съобщение през телефон по подобие на заплащането на платеното паркиране, мобилни електронни разплащания. Билетите и картите, купени през мобилни приложения или бъдещия специален портал на Центъра за градска мобилност, може и да са виртуални и като доказателство за това, че пътникът е платил да се ползва мобилният телефон.
Всички тези иновативни за България начини на таксуване ще могат да се прилагат, след като бъде разработена електронната система за билети и отчитането им. Тя се точи от няколко месеца и постоянно е в режим на обжалване като все още не се е стигнало до отваряне на офертите на кандидатите.
Преди няколко дни авторите на наредбата съобщиха, че с нея ще бъдат намалени и глобите за гратисчиите, които откажат да си платят 40 лева наказателен билет в превозното средство. В тези случаи вместо акт за 200 лева ще им се налага глоба за 50 лева. Намалението на санкцията е защото сегашната висока глоба е незаконна от повече от година.
Отпада и плащането на билет за големи багажи, превозвани с градския транспорт. Според новата наредба в тролеите, автобусите, трамваите и метрото ще могат да се возят по два ръчни багажа без пари. Няма обаче цена, ако чантите или пакетите са повече от два.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.