Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пържоленият казус: Министърът на туризма се сопна на ресторантьорите, те поискаха оставката й

16 коментара
Зарица Динкова

Като министър на туризма съм силно притеснена от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпраща към българските потребители, заявява Зарица Динкова в позиция, разпространена до медиите от Министерството на туризма.

Вчера, във връзка със станалия особено популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалата буря от реакции в социалните мрежи, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който си позволи да повдигне въпроса за спорната търговска практика, припомня министърът.

Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата – респективно всички ние – се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения, посочва министърът на туризма.

Разбирам, че професионалните общности се създават, за да защитават групови интереси. Убедена съм, че бизнесът трябва да работи спокойно и без излишна административна тежест, но не приемам, че това трябва да е за сметка на останалата част от обществото, отбелязва Зарица Динкова.

"Сигурна съм, че в случая повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм", смята министърът на туризма.

Зарица Динкова призовава асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт.

В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество, отбелязва министърът на туризма.

Вчера от Сдружението на заведенията в България (СЗБ) и Българската асоциация на заведенията (БАЗ) настояха за прекратяване на проверката срещу заведение във Варна, за което клиент съобщи в социалните мрежи, че е платил много висока сметка за три пържоли. В становище, изразено в отворено писмо, двете организации съобщават, че по съдебен път ще бъде потърсена отговорност от клиента, оплакал се от ресторанта.

Поискана оставка

Днес СЗБ и БАЗД поискаха оставката на министъра на туризма заради изразената от нея позиция.

Министърът на туризма Зарица Динкова обяви открита война на нашия бранш, посочват в позицията си от днес двете организации. Те заявяват, че след намаляване на ДДС и окончателното приключване на кризата с COVID-19, приходите от данъци и осигуровки за техния сектор са се увеличили, а не са намалели.

От 2019 г. ни се налага да участваме в управлението на кризи. Първо тази, създадена от пандемията, а след това и от войната в Украйна. В момента ни се налага да се справяме с кризи, в които директно участва и дори създава държавата и ресорният ни министър, се отбелязва в позицията. Според тях министърът дори не е направил опит да помогне за спирането на ремонтите и тировете по пътя към морето, в резултат на които туристите чакат в многочасови тапи.

Двете организации информират още, че според актуално изследване на Евростат България е с най-евтините хотели и ресторанти в ЕС.

Ресорният министър трябва да се бори за по-добри условия за развитие на сектора, който обслужва, смятат те. Според тях липсата на опит в бранша обаче води до грешни решения, с които се заемат позиции, създаващи кризи, които им се налага да управляват.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. BOKOEIZMET
    #16
    Отговор на коментар #11

    Иди в рафи тераса на бул. Витоша и ще разбереш защо губят ... нивото ниско, качеството отдавна се е самоубило, цените високи, персонала грубиянски. Крака не може да ми стъпи в кръчма на Алибегов.

  2. BOKOEIZMET
    #15

    Не и трябваше на тая селска кръчма да обяснява как щяла да съди някого, само защото е показал каква сметка е платил и е казал, че според него е много висока и по никакъв начин не е оправдана. Няма съдия, който да намери правен интерес. Тук няма правен спор, който съда да реши, тук имаме едни селски наглеци, собственици на селската кръчма, които страдат от комплекси и арогантност. Яйца за Алибегов и "Рафи тераса" ще е реална акция!

  3. pepe
    #14

    Министерството на вътрешните работи трябва да се залови с ресторантьорите, а не /само/ министърката на туризма. Трябва целия министерски съвет да вземе отношение към това искане за оставка.

  4. Гeн. Иван Колев
    #13

    Склонен съм да вярвам на г-жа министърката, че ресторантьорите трябва да коригират отношението си към клиентите, но не мога да потвърдя от личен опит, защото не помня откога не съм ходил на българското Черноморие и то единствено и само, за да избягна ситуация, в която да бъда обслужван от български ресторантьори.

  5. полк. Дрангов
    #12

    Като почнат да избухват руските противопехотни мини по плажовете, кой ще ви пълни бандитските хотели и ресторанти?...За това не20% а50% ДДС!

  6. Вал Килмър
    #11

    Алибегов и компания са големи наглеци, от две години добрите заведения се пукат по шевовете, а те продължават да плачат, че работят на загуба. За последната година цените се вдигниха с повече от 50%, а качеството на обслужване и отношението към клиентите не са мръднали. Сервитьори говорещи на ти, все едно ти е приятел от детството, не гледащи масите, които обслужват и т.н.

  7. Козин Човков
    #10

    Необходима е намесата на Министерството на външните работи, да анулира визата на руския циганин и да го върне в Магадан, където му е мястото.

  8. sloth
    #9

    Динкова е министър на туризма, не на пържолите.
    За тия няколко дни стана ясно че на ресторантьорите всички са им виновни, само не самите те. Клиентите не били дорасли за техните безценни услуги - липсвало им образование и култура. Държавните органи не разбирали от висшата кулинария, която проверявали.
    Само че в случая има един прост факт, който никой не отрича - общата цена на пържолите е съобщена на клиентите не преди, а след консумирането им. Това е проблем за клиентите, понеже те не са ясновидци

  9. Нато Натов
    #8
    Отговор на коментар #6

    Краставите магарета през девет дерета се намират.

  10. Бугараш
    #7

    А бе, "ресторантьорите" за какви се мислят бе? Искат оставки на министри, щели да съдят клиенти... тези индивиди явно тотално са се самозабравили и загубили всякаква връзка с действителноста!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.