"Перките от акула" по "Графа" нарочно били направени неудобни за сядане

"Перките от акула" по "Графа" нарочно били направени неудобни за сядане

Предизвикалите изключително остра полемика ограничители около трамвайното трасе на столичната ул. "Граф Игнатиев" са по изискване на пътната полиция, а избраната форма е с цел "да са щадящи за погледа" и да не се използват за други цели, т.е. да не се сяда върху тях. Това обясни проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева в сряда пред бТВ.

В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н. "Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения", беше лаконичният отговор на арх. Методиева.

Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но "по нашия закон понятието "споделено пространство" не е дефинирано и законово прието" и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите. Любопитно е да се отбележи, че на друго споделено между трамваи и пешеходци пространство - около Съдебната палата, КАТ са пропуснали да поискат ограничители.

Методиева обяснява пред бТВ и защо е избрана точно тази необичайна форма.

Тя посочи, че на "Солунска" било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати "като места, удобни за сядане" и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.

Няма ли обаче риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите? "Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит", твърди Методиева. 

Още по темата
Още от България

Как оценявате присъдите по делото "Иванчева"?