Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Перките от акула" по "Графа" нарочно били направени неудобни за сядане

16 коментара
"Перките от акула" по "Графа" нарочно били направени неудобни за сядане

Предизвикалите изключително остра полемика ограничители около трамвайното трасе на столичната ул. "Граф Игнатиев" са по изискване на пътната полиция, а избраната форма е с цел "да са щадящи за погледа" и да не се използват за други цели, т.е. да не се сяда върху тях. Това обясни проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева в сряда пред бТВ.

В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н. "Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения", беше лаконичният отговор на арх. Методиева.

Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но "по нашия закон понятието "споделено пространство" не е дефинирано и законово прието" и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите. Любопитно е да се отбележи, че на друго споделено между трамваи и пешеходци пространство - около Съдебната палата, КАТ са пропуснали да поискат ограничители.

Методиева обяснява пред бТВ и защо е избрана точно тази необичайна форма.

Тя посочи, че на "Солунска" било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати "като места, удобни за сядане" и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.

Няма ли обаче риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите? "Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит", твърди Методиева. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #16

    ...абе точно като надгробни камъни са... и най-коректно е на всеки камък каменоделци да изчукат: "Тук почива София"... ... накратко - съсипахте ми града, крадливи селяндраци...

  2. boriana
    #15
    Отговор на коментар #8

    За хората от Делиормана може и да не е столица, но за мен и особено за моите малки внуцки, които са пето поколение софиянки, това е било и си е столица.

  3. pepe
    #14

    Госпожицата архитектка нагледно е показала до какво може да доведе неправилното използване на идеята за "балансиран компромис" - до нещо, което дори в малка степен не изпълнява нито една от целите, които е трябвало да оправдаят неговото съществуване, но пък за сметка на това съумява в голяма степен да запази всички недостатъци, които са довели до нуждата от "компромис" - например "ограничително колче", което не ограничава достъпа на пешеходци в дадена зона, но пък напълно съумява да запази способността си да загрозява средата. :) Обаче се чудя защо се крият шефовете на архитектурното бюро, в което тази архитектка работи? /въпроса ми е предимно риторичен ;)/

  4. марко василев
    #13

    Социализмът е блато ,от което няма излизане - формализъм,безотговорност,корупция.Но и ние сме едни патологични мрънкялници,не чух за нещо направено,някога да е харесано и прието...Ще споделя и нещо друго: след построяването на Айфеловата кула в Париж в края на 19 век,огромна част от преди всичко парижкия елит се е възмущавал от "нелепата желязна постройка" несвързана с архитектурният стил на града,а Мопасан е споделил,че ...единственият начин да не я вижда е да бъде вътре в нея ...

  5. Кольо Христов
    #12

    А не можеха ли да смъкнат или качат трасето на транфая с 5-10 см.?

  6. diana
    #11

    Това е неоправдана архитектурна тъпотия, безполезна и грозна. Та нима сама по Графа минава трамвай, та я накичиха с тези надгробни камъни, като мюсюлманско гробище?

  7. todoreto
    #10

    Аз не виждам, какво лошо има, ако някой сяда там.

  8. Преслав
    #9

    А за спъването- ами те и сега някой хора си чупят главите вървейки дори по равното. Човешката глупост не се лекува.

  9. Преслав
    #8

    То една столица, едни традиции... Навремето имаше добро образование и се следяха определени стандарти.Сега всичко е проформа. Каквито са ни "провинциалните" проектанти, такива са ни и столичните журналисти и т. н.

  10. boriana
    #7

    Този сутрин по БТВ ме хвана яд. Един му..ньо, за който съм гласувала преди три години, от РБ, явно плъзкайки чергата си към ГЕРБ /догодина все пак трябва да се кютне наново я в СОС, я в НС/, реши за защити изпълнението на ремонта по Графа. А зъбите на акула? Какво да кажа? Може би това няма да е края на епохалния ремонт. Сигурно ни очакват и други прелести. А когато тръгна тълпата по Графа ще види че там всичко не е съобразено нито с естетиката нито с удобството му. Да си признаем, преди 30-40 год. ремонтът, който направиха комунистите беше по читав. Но тока е като партийни парвенюта и провинциални проектанти първо мислят как да прилапат парата, нямат усет за столица и ТРАДИЦИИ!!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.