"Перките от акула" по "Графа" нарочно били направени неудобни за сядане

Предизвикалите изключително остра полемика ограничители около трамвайното трасе на столичната ул. "Граф Игнатиев" са по изискване на пътната полиция, а избраната форма е с цел "да са щадящи за погледа" и да не се използват за други цели, т.е. да не се сяда върху тях. Това обясни проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева в сряда пред бТВ.

В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н. "Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения", беше лаконичният отговор на арх. Методиева.

Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но "по нашия закон понятието "споделено пространство" не е дефинирано и законово прието" и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите. Любопитно е да се отбележи, че на друго споделено между трамваи и пешеходци пространство - около Съдебната палата, КАТ са пропуснали да поискат ограничители.

Методиева обяснява пред бТВ и защо е избрана точно тази необичайна форма.

Тя посочи, че на "Солунска" било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати "като места, удобни за сядане" и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.

Няма ли обаче риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите? "Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит", твърди Методиева. 

Още по темата
Още от България

Прав ли е Каракачанов да се гневи и заплашва Скопие?