Поддържането на строящата се част на “Тракия” ще струва 5 млн. лв.

Поддържането на строящата се част на “Тракия” ще струва 5 млн. лв.

Пет милиона лева е прогнозната стойност за поддържането на 116 километра от магистрала “Тракия” в участъка от Стара Загора до Карнобат през следващите две години. Това става ясно от обявление на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) в регистъра за обществените поръчки.

Отсечката от Ямбол до Карнобат с дължина 49 километра все още не е построена. Тя трябва да е готова през февруари 2013 г. съгласно сключения договор с изпълнителя обединение “Тракия ІV” с водещ партньор “Холдинг Пътища”. Междувременно обаче в петък стана ясно, че неизвестна фирма иска фалит за дружеството, контролирано от Васил Божков. 

 

Крайният срок за подаване на оферти е 30 август.

 

Бъдещият изпълнител ще бъде определен по критерия най-ниска цена.

 

Той ще прави превантивно, текущо и зимно поддържане на новоизградената част от магистрала “Тракия”. Според прогнозната цена това ще струва средномесечно по 1795 лв. за километър.

 

За сравнение един километър за поддържането на магистрала “Люлин” излиза на държавата 2172 лева на месец. По “Люлин” обаче има сложни пътни съоръжения като тунели и виадукти, докато по новия участък на “Тракия” няма.

 

Поддържането на “Люлин” беше спечелено от “Трейс груп” с цена 990 470 лв. без ДДС за две години при прогнозна 1.2 млн. лв.

 

Само две фирми участваха в поръчката, като другият кандидат сдружението “Люлин 2014”, в което влизат “Пътища и съоръжения” и “Пътно поддържане Годеч”, не беше допуснато до отваряне на ценовите оферти заради пропуски в документацията.

 

Поддържането на новоизградените магистрални участъци се дава по критерии за ниво на поддържане на пътя и засега не предизвиква голям интерес сред пътните фирми.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?