Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Поръчката за двуетажните влакове е прекратена, ще има нова

Офертата на единствения кандидат не отговаря на условията

3 коментара
Нов двуетажен влак излиза от завода на CRRC Zhuzhou Locomotive Сн.CRRC

Обществената поръчка за доставка на 7 двуетажни, нулевоемисионни, електрически мотрисни влака с прогнозна цена от 410.5 млн. лв. без ДДС е прекратена.

Мотивът е, че единствената подадена оферта от "Консорциум 7 DDEMU" не отговаря на предварително обявените условия за изпълнение на поръчката. Това става ясно от решението на министъра на транспорта Георги Гводейков, публикувано в регистъра на обществените поръчки.

Поръчка с един кандидат

"Консорциум 7 DDEMU" беше предложил изключително изгодна цена за покупката на влаковете - 250.2 млн. лв. без ДДС, която е близо два пъти по-ниска от прогнозната стойност.

Кандидатът обаче е отстранен от процедурата, защото техническото му предложение не отговаря на предварително обявените условия на поръчката.

Проблемът е в представения график за изпълнение на доставката на влаковете. Посоченият срок за доставка на територията на България на напълно завършен и окомплектован подвижен състав (от втората до седмата бройка влакове) е между 36-ия и 52-ия месец, а за срок за регистрация на името на Министерството на транспорта и съобщенията, включително и времето за самата регистрация, на всички бройки подвижен състав между 50-ия и 54-ия месец.

В същото време в тръжните условия транспортното министерство е поставило изискване бройките подвижен състав да бъдат доставени и регистрирани не по-късно от 33 месеца от датата на започване на изпълнението на договора, посочва в мотивите си транспортният министър.

Участниците разработват график за изпълнение на доставката по месеци. В него те посочват месеца, в който ще доставят влаковете на територията на България и месеца, в който ще регистрират на името на възложителя съответната бройка подвижен състав.

Очевидно е, че "Консорциум 7 DDEMU" не изпълнява условието бройките подвижен състав да бъдат доставени и регистрирани не по-късно от 33 месеца от датата на започване на изпълнението на договора. Поради тази причина предложението на консорциума не отговаря на предварително обявените условия за изпълнение на поръчката, посочва Георги Гвоздейков в мотивите си за прекратяване.

Решението му може да се обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок от получаването му.

Нов търг с нови условия

Министерството на транспорта и съобщенията ще обяви нов търг, ако решението за прекратяване на поръчката не бъде обжалвано, казаха от пресцентъра на ведомството в отговор на запитване на Mediapool.

Ако решението бъде обжалвано от единствения кандидат, ще се изчака съдебното решение по случая и тогава ще се предприемат съответните мерки.

Ако се стигне до ново обявяване на обществената поръчка, тя най-вероятно ще бъде с променени изисквания спрямо прекратената процедура.

Кой стои зад консорциума?

Според публикуваните документи в тръжната документация участниците в "Консорциум 7 DDEMU" са две компании с един и същи китайски собственик.

Споразумението за създаването на консорциума е сключено между китайската "CRRC Джуджоу Локомотив Ко." (CRRC Zhuzhou Locomotive) и германската "Фосло Ролинг Сток ГмбХ" (Vossloh), която всъщност е нейна собственост от 2020 г.

"CRRC Zhuzhou Locomotive" участва самостоятелно в прекратения търг за доставка на 20 едноетажни влака. По нея сега тече процедура за пряко договоряне, като транспортното министерство отправи покана към двамата кандидати, които подадоха оферти - CRRC Zhuzhou Locomotive CO и испанската Patentes Talgo SL.

Тогава пред Mediapool експерти коментираха, че държавната политика на Китай е да дотира производителите си на влакове. По тази причина предлаганите от китайските компании цени са двойно по-ниски от тези на европейските конкуренти. Целта на Китай е да навлезе и да завладее европейския пазар.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #3

    Тъй като ПП-ДБ са некадърни и много корумпирани,не са успели така да нагласят поръчката, че да спечели тяхната компания. Затова сега прекратяват процедурата. Явно някой, който е взел предварително рушвета, сега не е изпълнил това, за което са му платили. Китайците нарочно са играли с прекалео ниска цена. Поръчката е за 400 млн., а те са дали съгласно статията малко над 200 млн. Така са прецакали всички, които са се надявали да вземат тлъста поръчка, както и тези с 50% ресто.

  2. F16
    #2

    не е жалко/ когато икономиката не една страна не се основава на знанието и образованието на хората, тогава такава страна е технологично изостанала, и естествено България не случайно е на последно 27-мо място в ЕС по БВП на човек/

  3. anton nikolov
    #1

    Срам и позор е през 21 век в България да се движат някакви жалки амортизирани, остатъци на 50 годишни влакови композиции !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.