Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Последният участък от “Тракия” се разминава с рязане на лента през февруари

Вдига се първата бензиностанция по новото трасе в района на Кермен

59 коментара
Сн. БГНЕС

Доизграждането на последния участък от магистрала “Тракия” от Ямбол до Карнобат, изостава с три месеца от графика. Отсечката няма как да бъде приключена в заложения срок – през февруари 2013 г. и най-рано може да стане готова през май догодина.  Това казаха пред Mediapool строители на магистралата, наети като подизпълнители от обединението “Тракия ІV” с водещ партньор “Холдинг Пътища”.

В момента по трасето се работи, но трудно ще бъде преодоляно изоставането в графика, което бе натрупано в началото на годината. От февруари до юли тази година по трасето на новата магистралата от Зимница до Карнобат не се е работило, твърдят пътностроителни фирми. Причината е разривът с останалите партньори в сдружението, които го напуснаха - хасковската АБ, благоевградската "Галчев" и търговишката "Пътинженерингстрой Т".

 

Кухата фирма “Пътища Пловдив”, регистрирана на същия адрес като контролираните от Васил Божков “ПСТ Холдинг” и “Ходинг Пътища”, наема за строежа други фирми чрез договори за услуги. През есента обаче се стигна до скандал заради забавени плащания, възлизащи на близо 2 млн. лв. към десетина фирми. За да спаси строителството на магистралата, на агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) й се наложи да влезе в ролята на медиатор. Ръководството на “Пътища Пловдив” обеща до 9 ноември да бъдат изплатени 30% от сумите, а до края на годината да бъдат погасени всички задължения.

 

Към момента компаниите са получили до 20% от дължимите суми. Част от тях са отказали да се върнат на работа на обекта, затова главният изпълнител “Холдинг Пътища” е пренасочил техника и подизпълнители от другия си обект – магистрала “Марица”, разказаха строители. Според тях най-оптимистичният вариант е магистралата да е готова към края на май.

 

По договор магистралният участък от Ямбол до Карнобат трябва да е готов през февруари. Магистралата се строи по график и през февруари би трябвало да е готова, заяви Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на АПИ. В сряда той е направил проверка на обекта на място.

 

Все пак Лазаров се застрахова с времето, ако магистралата не е готова през февруари. “Развалянето на времето реално може да отложи пускането на трасето до настъпването на благоприятни метеорологични условия през пролетта. Ние сме реалисти, тъй като знаем, че няма 20 градуса през февруари”, каза Лазаров, цитиран от “Фокус”.

 

Лазаров отбеляза, че в момента на отделни места вече се полагало асфалт. Има отделни участъци от по два-три километра, където се полага биндера – основния пласт асфалт, казаха строителни фирми на обекта пред Mediapool. Общата дължина на участъка е 47 км, от тях първите 17 км до Петолъчката край Сливен бяха пуснати през август. На практика по останалите 30 км остава да се положи биндера и износващия асфалтов пласт.

 

Пътната агенция стриктно следи и контролира качеството на извършените работи, за да не се налага после да се преасфалтира отново, стана ясно от думите на Лазаров. “Холдинг Пътища” веднъж вече бе санкциониран с 3 км участък. Лазаров увери, че ако се установи нередност при строителството, тя ще бъде отстранена своевременно.

 

Междувременно стана ясно, че вече е започнало строителството на първата бензиностанция в новоизградения участък от Стара Загора до Сливен на магистрала “Тракия”. Бензиностанцията ще бъде край Кермен, след пътния възел на Нова Загора. Лазаров обеща през следващата година да има още нови бензиностанции.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

59 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #59
  2. Анонимен
    #58

    Обещаваха пари за пенсионерите през декември - топлото време ги изяде. Трябва да се строят магистралите! Напролет обещават да се увеличат пенсиите - Ще стане, ако бъде преизбран Бойко. Да но изборите ще са през лятото. Така че трайте пенсионери! казаха Бойко и неговите авери, мутромилионери.

  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #57
  4. Анонимен
    #56

    Колкото и да не ви се иска на някои хора, свързани с някои партии, магистрала Тракия ще бъде завършена навреме и бат Бойко ше резне лентичката за ваш ужас.

  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #55
  6. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #54
  7. Анонимен
    #53

    do 51: 4e kakva e razlikata mezhdu gerberist i komunist ???

  8. Анонимен
    #52

    ЦИТАТНИК 41 Държавата била "медиатор".... хе-хе. Къде са парите? Къде са парите?????

  9. Анонимен
    #51

    Samo vizte kakvo "zlobarsko" zaglavie sa slozili na saobshtenieto...! "Poslednijat uchasdtuk" na magistrala "T
    rakija" se "razminaval"....!!!???:):):) NE! NE SE RAZMINAVA "DRUGARI" ZLOBNI KOMUNJAGI !!!SAMO SE OTLAGA S MESEC-DVA ...ZASHTOTO IDE ZIMA!NO..."TRAKIA" SHTE BUDE OTKRITA OKONCHATELNO PREZ PROLETTA I TOCHNO OT GERB ...I PO VREME BLIZO DO PARLAMENTARNITE IZBORI...ZA VASH "UZAS"..."DRUGARI"...SELJANDUR_KOMUNJAGI...!
    AKO VIE ,KOITO LAMTITE ZA VLAST I SE "IDENTIFICIRATE" S IZPULNITELNATA I ZAKONODATELNA

  10. Анонимен
    #50

    Нека всеки да си отговори на въпроса - колко пъти ГОДИШНО ходи до Бургас и обратно? И колко пъти НА ДЕН влиза в магазина или супера за да се нахрани. И след това да си използва главата по предназначение поне пет минути.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.