Изпълнителят на строежа на лот 4 от автомагистрала “Тракия“ води преговори с няколко банки за отпускане на кредит, за да се разплати с подизпълнителите си. Това стана ясно от съобщение на Агенция “Пътна инфраструктура“ (АПИ) в сряда след среща в Казанлък по проблемите с дълговете на Сдружение "Тракия IV" ДЗЗД към 21 фирми наемодатели на техника за строежа на участъка Ямбол-Карнобат от “Тракия“.
От АПИ заявиха, че държавата плаща навреме дължимите суми на сдружението и отново припомниха, че досега на “Тракия ІV“ сводещ партньор “Холдинг Пътища“ са преведени за обекта 165.5 млн. лв., като последната сума е от 30 януари и е за 10.384 151.50 лв. Парите са от оперативната програма “Транспорт“. Макар агенцията да нямала отношение към споровете между изпълнителя и неговите подизпълнители, тя се е ангажирала да посредничи за уреждане на разсроченото плащане към фирмите.
От АПИ посочват още, че председателят на агенцията Лазар Лазаров е заявил на срещата, че въпреки забавянето, което се отчита в момента в строежа на отсечката Ямбол-Карнобат, при добра организация от строителя - Сдружение "Тракия IV", лот 4 от магистрала "Тракия" може да бъде завършен в договорения срок - 30 май 2013 г.
По-рано през деня от фирмите подизпълнители се оплакаха, че месеци наред не си получават порите за работата на техниката им на “Тракия“.
“С всеки изминат ден става все по-лошо за колеги, които са тотално разорени, притискани от Национална агенция по приходите, защото дължат огромни суми, които трябва да внесат по съществуващи фактури, но не плащаме по тия фактури. Стотици хиляди до милиони лева на човек. Общата сума най-вероятно надминава вече 20 милиона“, коментира пред БНР Айдън Даил, представител на потърпевшите. По думите му положението на фирми, работили по строежа на лот 2 от магистралата било “още по-трагично“.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
До 6: Точно управляващите, които се договарят с тези мафиоти и делят откраднатото от труда на хората са най-виновни! Няма оправдание за това, а нехайството също е престъпно.
До 7: Глупако, Черепа дори не е в България. За разлика от мишки като тебе хората знаят как да си искат правата. Виж се в огледалото и пак говори за лумпени. За неграмотни драскачи като тебе и линчът ще е снизхождение!
Докато великият българин не се научи да си отстоява правото, ще бъде бит, грабен и ебан от други българи, за …
които е гласувал. Тече уведомяване на OLAF за тази крупна измама. Организацията възстановява всяка година около 100млн евро от измамно усвояване на евросредства. Няма да е чудно, ако до 1-2 години средства в такъв размер се изискат обратно само от България заради крупната злоупотреба по строежа на магистралите. И познайте кой ще плаща сметката, когато поредните некадърници бъдат избрани след 2 месеца и започнат да се оправдават с предшествениците си!
До №6. Управляващите са виновни в това, че са допуснали до участие, както сам казваш "всеизвестните мошеници". Правила, правила, и тяхното спазване е решението. В "белите" държави, дори само появата на съмнение за недоказуемост на капитала, те лишава от правото на участие във всякакви държавни поръчки. Да оставим настрана наличието на специални регистри за тази цел, и че за да станеш официален държавен доставчик и/или да участваш в търг, разследват както компанията за последните 30 години, така и собствениците и. Ама де толкова акъл, или желание за чисти сделки. Важното е "управляващите" да не ги закачаме, все пак и те са толкова елементарни колкото нас.
И кой е тоя строител? Да не е свата на Стефан Софиянски Васил Божков /Черепа/?
Да се напомни на позабравилите, че лот 4 от автомагистрала “Тракия“ беше даден от министър Плевнелиев, когато и на него и на специалитите в министерството е предварително ясно, че за толкова малко пари е невъзможно да се извърши строителството.
До №5. Какво са виновни управляващите, че подизпълнителите са луди да се доверяват на всеизвестните мошеници спечелили търга. Че няма да получат всички пари и ще ги въртят си беше ясно предварително. В България съдебната система е тотално корумпирана и хората не могат да си вземат пари и чрез съда. По-добре изобщо да не бяха работили отколкото да слугуват безплатно на бандитите спечелили търга.
Значи хората пуснали фактури, което се отчита като облагаем приход. Да обаче не са получавали пари. На ви сега батак. Пак да гласувате за тъпаци с калинки на орляци.
ГЕРБерските калинки, заразени от шизофренията на главатарите си, продължават да ни мислят за луди. Че да не би аз да съм назначавал комисия и утвърждавал решението й за избор на изпълнител на обекта ? Какъв е този изпълнител, който няма нито собствена техника, нито работници за едни пикливи 30-40 км, а наема подизпълнители, на които не плаща ? Хайде всички, заедно с Батко и Братко на топло.
Кой ще му даде пари на този "куче влачи, диря няма". Доколкото разбрах той е получил пари за строежа. Ако са му били малко да не се е съгласявал. Но той е мислил да гушне парите, пък после да му мисли който иска. На Запад - за неплатени данъци, за измами като тази по бързата процедура се влиза в затвора. Я да поседи там поне 4-5 годинки, как ще намери парите.