Пусковият срок на магистрала "Тракия” - 31 май няма да бъде спазен, заяви в неделя служебният вицепремиер и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева след инспекция на участъка от Зимница до Карнобат. Изпълнителят на обекта е поискал договорът да бъде удължен до началото на август. От министерство на регионалното развитие и благоустройството ще настояват крайният срок де е 30 юни.
По думите на Захариева има съществен напредък в сравнение с постигнатото при последната инспекция преди три седмици. Това, обаче, не е достатъчно, за да бъдат спазени сроковете, предвидени в договора с изпълнителя на обекта - консорциум "Тракия IV" с водещ партньор "Холдинг Пътища".
Захариева допълни, че фирмата - изпълнител е внесла в агенция " Пътна инфраструктура" искане за удължаване на срока за завършване на участъка до 1 август поради лошите метеорологични условия през зимата, което не може да бъде прието.
Според нея главната причина за изоставането е недобрата организация на труда и нередовната доставка на инертни материали. Необходимо е преминаване на двусменен, ако се наложи, и на трисменен режим на работа. Проблемът с необходимата строителна техника е решен, постигнато е споразумение със стачкуващите пътностроителни фирми, наети от основния изпълнител и през следващата седмица ще започне разплащането с тях, посочи Захариева.
Главният ръководител на строежа на лот 4 Иван Иванов заяви, че е възможно да бъде завършен до края на юни, ако времето позволи непрекъсната работа.
"Не говоря за компромиси, а за реалности. Има време, когато може да се работи и време, когато не може. Това, което има да се прави в момента, е свързано с времето - не може да се полага асфалт или циментова стабилизация извън технологичната програма, която позволява това да се случи", коментира той.
Захариева уточни, че не се работи на участък от 304 до 310 км. "Техника има, но очевидно имат проблем с инертните материали”, посочи министърът.
Тя е настояла да се достави още техника за натрошаването на инертните материали, както и такава за полагане на циментовата стабилизация и асфалта. Захариева препоръча също, ако е необходимо, да се доставят инертни материали и от други места, а не само от кариери край новостроящото се трасе.
"При добра организация на работа магистралата трябва да бъде открита до началото на активния летен сезон. Няма абсолютно никаква друга пречка в момента, освен организацията на работа и инертните материали”, каза вицепремиерът.
Шефът на пътната агенция Лазар Лазаров заяви, че е невъзможно срокът за изпълнение да бъде удължен с два месеца: "Което те са внесли е удължаване на срока с 60 дни, т.е. от 31 май до реално 1 август е тяхното искане. Ние това, което сме признали като безусловно, е 30 юни. За нас е недопустимо по-голямо удължаване".
Министърът на транспорта Кристиян Кръстев, който също инспектира строителството на магистралата, заяви, че като управляващ орган министерството е направило необходимата организация и няма причина срокът 30 юни де не бъде спазен.
Неофициално държавни експерти и пътни специалисти твърдят, че дори при пълна мобилизация последният участък от магистрала "Тракия" може да е готов най-рано през есента.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
43 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Да повторим, макар че Медиапул трие, та се къса:
1. Царят започва 74 км магистрали (39 км на Лот 1 и 35 км на Лот 5 от АМ Тракия) през март-април 2003, на които Станишев реже лентите през Октомри 2006 и Октомври 2007 (2рата част на Лот 1) год.
2. Станишев почва 19 км на АМ Люлин пред Декември 2006, от които към Юни 2009 год са построени ~5 км на ~80%.
3. Борисов достроява тези ~5 км и построява почти от нулата ~12 км от АМ Люлин.
Почва от нулата, построява и пуска в експлоатация ~84 км от АМ Тракия …
през 2012
Почва от нулата и са пред завършване ~132 км през 2013, включващи 2х 8 км АМ Хемус, 35 км на Лот 4 на АМ Тракия, 17 км на АМ Струма, 64 км на АМ Марица.
Общо прави ~228 км автомагистрали (12 84 132).
Към Юли 2009 в България има построени 421 км магистрали, Борисов добавя 228 км, което е ~ 54% увеличение спрямо всичко построено за ~ 35 години. Това също така е ~3 пъти повече от Царя и ~ 45 пъти повече от Станишев...
Тук не включвам започването на ~15 км на Лот 4 и току-що още ~37 км от Лот 2 от АМ Струма, 3 км на западната дъга на СОП и построяването на 3 км от южната дъга на СОП.
KRAJNO VREME E DA IDVA KOSTOV!
39, не пише защото е комуняга.Ни най-малко не защитавам ГЕРБ, но да се премълчават престъпленията на БКП-БСП, на фона на тези на ГЕРБ си е комунистическа манипулация.
36,никой нищо не е забравил.Точно затова материала мазохист си иска Бойко.Когато всички тези неща, които си изброил ставаха, рейтингът на Борисов се увеличаваше.Това ЗАБРАВИ ЛИ ГО?Забрави ли,че най-масови демонстрациите бяха не срещу Бойко, а срещу електроразпределителните дружества, че после се изродиха в политически искания, които бяха против някаква неопределена "политическа класа", а не конкретно срещу ГЕРБ?Точно тогава демонстрациите намаляха своята численост и останаха само няколко дузини платени и кресливи "протестиращи", които само дето не си искаха майката и бащата.
@36: (cc 37) А що не напишеш и за БКП нещо? дето не 4 години, а 45 строяха комунизъм??? Толкова построиха, че обърнаха идеологията за 1 нощ! и разграбиха всичко за няма и 10 години. Ама ВСИЧКО! И хората упорито продължават да гласуват за тях. А може и да не са хора.
Защо нашите журналисти се страхуват да кажат защо се забави строителството на магистралите, защо не се плащаше на работниците, колко от цените бяха изкуствено надути, какви кражби вършеше ГЕРБ@ Страхливи и продажни журналисти - за порочно правителство!!!!
N36, защо не публикуваш списък "Забравихте ли как БСП ...", доста по дълъг ще излезе?!
До сега насила работеха без пари. Причините за изоставането са - неплащане за извършената работа.
Да се молим богу горещо, че можеше и това да не е направено.