Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Офшорка е строител на магистралите “Тракия” и “Марица”

Васил Божков е останал миноритарен собственик в “ПСТ Холдинг”

14 коментара
Магистрала "Тракия" в строеж, сн. БГНЕС

Офшорна компания, регистрирана на Вирджинските острови, вече е водещ партньор в строителството на последната отсечка на магистрала “Тракия” и на участък от магистрала “Марица”. Това показва проверка на Mediapool в Търговския регистър.

 

Номинираният от БСП за премиер на бъдещото програмно правителство Пламен Орешарски обяви в понеделник при представянето на плана си за управление, че фирми с неясен краен собственик няма да сключват никакви сделки с държавни структури, общини, фирми с държавно участие, няма да получават субсидии от българския или от европейския бюджет и няма да бъдат допускани до обществени поръчки дори като подизпълнители или доставчици.

 

До смяната на собствеността на “ПСТ Холдинг” се стигна след като Васил Божков не успя да намери ресурс да довърши магистрала “Тракия”, а десетки строители излизаха на протест на два пъти, като последния път "погребаха" бизнеса си.

 

Въпреки, че от “Нове холдинг” официално обявиха, че Васил Божков няма нищо общо с “ПСТ Холдинг”, справка в Търговския регистър сочи, че той остава миноритарен акционер в дружеството с под 32% от капитала.

 

Над 67% от “ПСТ Холдинг” са собственост на дружеството “Галиано Уърлдуайд Лимитид”, което е регистрирано на Британски Вирджински острови. Зад компанията се предполага, че стоят собствениците на Първа инвестиционна банка (ПИБ), която отпусна заем от 40 млн. лева за довършването на магистрала “Тракия”.

 

Основни акционери в ПИБ са Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев. Цеко Минев категорично отхвърли да има нещо общо с тази сделка. По непотвърдена информация двигател на покупката е бил Ивайло Мутафчиев.

 

Смяната на собствеността

 

Смяната на собствеността в “ПСТ Холдинг” е легализирана на проведено извънредно общо събрание на 15 април 2013 г., в което участват двама акционери.

 

Новият е “Галиано Уърлдуайд Лимитид” с 95 500 акции с номинал 2 лв. Дружеството е представлявано с пълномощно от Иван Шарланджиев, бивш изпълнителен директор на пловдивската фабрика за опаковки “Юрий Гагарин”, която също е собственост на офшорни компании.

 

Другият акционер е “Ди Ви Ти Джи България” с 45 291 акции с номинал 2 лв. Дружеството е представлявано от Иванка Георгиева. “Ди Ви Ти Джи България” е еднолична собственост на “Инфра Холдинг”, в което мажоритарен собственик е Васил Божков, а миноритарен “Урбаника Пропъртиз”, според Търговския регистър.

 

Влизането на офшорката в най-голямата пътна компания на Васил Божков е станало по схемата дълг срещу собственост, като е отчетен отпуснатия заем от 40 млн. лв. Според източници от строителния бранш е имало и частично кешово плащане от страна на новия мажоритарен собственик към Васил Божков.

 

Нов директорски борд

 

На извънредно общо събрание е бил избран и нов директорски борд на “ПСТ Холдинг”. За председател на тричленния борд на директорите е избран Иван Шарланджиев. Новият член на борда е и Петко Хитров, който беше в борда на “Юрий Гагарин”. Третият изпълнителен член е досегашният представител на Васил Божков – Иван Иванов.

 

Шарланджиев и Иванов ще представляват “ПСТ Холдинг” заедно.

 

Бъдещето на магистралите

 

След извършването на сделката на магистрала “Тракия” се работи усилено и плановете са тя да бъде завършена до края на юни. Това обеща многократно вицепремиерът и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева. По договор отсечката трябваше да е готова през февруари, но получи първо удължаване за края на май заради форсмажорни обстоятелства.

 

Дали от юли ще пътуваме до морето по изцяло завършена магистрала предстои да видим.

 

Неясно остава засега бъдещето на магистрала “Марица”. “ПСТ Холдинг” е водещ партньор в изграждането на участъка от Димитровград до граничния пункт “Капитан Андреево”. На обекта не се работи от миналото лято. Захариева беше дала две седмици срок на компанията да се мобилизира. Служебното правителство не посмя да вземе политическо решение за прекратяване на договора.

 

По договор този участък от “Марица” трябва да е готов до края на август, но на практика това няма как да се случи.

 

Финансирането на двете магистрали става със средства от европейските фондове.

 

Предстои да видим дали заканата на програмното правителство на БСП за недопускане на офшорките до бюджетните и европейски средства ще остане само на думи или ще се превърне в дела.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    ДО 11 А БЕ ИДИОТ ТИ ДА НЕ СИ МАЗОХИСТ КОГА ПРИ УПРАВЛЕНИЕ НА КОМУНИСТИТЕ - СОЦИАЛИСТИ СМЕ БИЛИ ДОБРЕ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ 70 ГОДИНИ ТЕЗИ ИДИОТИ БЪЛГАРИТЕ ИМ ДАВАТ ВЛАСТТА 65 ГОД. И ЕТО ДО КАДЕ СТИГНАХМЕ БЪЛГАРИЯ ДВА ПЪТИ ОБЯВЯВА ФАЛИТ СЛЕД ТЯХНО УПРАВЛЕНИЕ.А ПРОСТАЦИТЕ ОЩЕ ЧАКАТ ДА ГИ ОПРАВИ ПАРТИЯТА СЕГА В ОПРАВЯНЕТО ЩЕ УЧАСТВА И ТРЕТИЯ СОЦ.ИНТЕРНАЦИОНАЛ ЧРЕЗ ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ НА ПЕС.И ВЕДНАГА ВЗИМАТ ЗАЕМИ НО ТЕ СЕ ПЛАЩАТ ЗА 10 ГОДИНИ А ТЕЗИ ИДИОТИ Я ИЗКАРАТ ЕДНА Я НЕ ПОСЛЕ ПАК НЯМА ЗА ПЕНСИ И ЗА СОЦИАЛНО СЛАБИ ТО В БЪЛГАРИЯ НАЙ МНОГО СА УМСТВЕНО СЛАБИТЕ КАТО ТЕБ.ТО БЕДНОСТТА Е ОТ ПРОСТОТИЯ А ПРИ НАС ТЯ СЕ ПРЕВЪРНА В НАЦИОНАЛНА ЧЕРТА.

  2. Анонимен
    #13

    Финансирането на двете магистрали става ЧАСТИЧНО със средства от европейските фондове. Не заблуждавайте читателите !

  3. Анонимен
    #12

    Затова може да ви изпадат пломбите, когато пътувате по тях

  4. Анонимен
    #11

    По-зле от Бойко няма, оттук нататък може само по-добре да става

  5. Анонимен
    #10

    Няма кой да ги спре. Ще си правят каквото си искат с нас. Партиите в този парламент са от едно котило, а именно комунистическото. Най-малко ги интересуват българите и тайните им служби винаги са воювали с нас. Големи царе са на конспирацията и могат да предложат на обществото всякакви партии и организации. Според мен комунистическата партия и нейните тайни служби спечелиха войната срещу българите.

  6. Анонимен
    #9

    Това вече е недопустим скандал! Хора,които не си получават заплатите и осигуровките , държава,която не си получава данъците допускат подобен субект на правото да дерибейства безотговорно. ако има дефект никой не може да го осъди. Какво правим тогава?

  7. Анонимен
    #8

    Ще видим.

  8. Анонимен
    #7

    Строителите на боковите магистрали - от Верджинските и Каймановите острови! Ха ха, накъде изтичат европарите ...

  9. Анонимен
    #6

    Ало, че Холдинг Пътище се късаше да печели поръчки по времето на тройната коалиция. То в това лошо няма, само че цените на бяха все едно шейховете на Дубай лично катаха машините. За следящите БФБ е ясно за какво говоря.

  10. Анонимен
    #5

    Имаме достатъчно проблеми за решаване в енергетиката,за да си слагаме главата в торбата r с Белене, и Южен поток!Само че Станишев мисли повече за руските,отколкото за българските интереси!Ако направи нещо,което е против БГ ще има протести!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.