Продажбите на годишни карти за градския транспорт в София скочили 85 пъти

Продажбите на годишни карти за градския транспорт в София скочили 85 пъти

Продажбите на карти за градския транспорт в София са се увеличили с между 30% и 8500% процента за различните видове документи, докато търсенето на билети е намаляло почти наполовина. Това е станало след увеличението на цената на еднократните билети от 1.20 на 1.60 лева от средата на миналата година.

Това показва справка на Столичната община, предоставена в отговор на питане на съветниците от БСП Калоян Паргов и Иван Таков.

Повишението на цената на еднократния билет беше мотивирано от ГЕРБ именно с идеята да се вдигнат приходите от абонаментни карти, чиито цени останаха без промяна.

Най-голямо увеличение бележат продажбите на годишни абонаментни карти за всички линии - с 85 пъти. Големият ръст се дължи и на ниската база - от 262 издадените годишни карти са се увеличили на 22 392. Над 2 пъти са нараснали продажбите на еднодневните карти за всички линии, а с 88% повече са продадените месечни карти за метрото. Ръстът на продажбите на месечни карти за всички линии е 30 на сто.

През миналата година приходите на Центъра за градска мобилност от билети и карти са нараснали с над 14 млн. лева, а за тази година се очаква увеличение с 18 млн. лева.

В четвъртък общинските съветници гласуваха да предоставят безплатни карти за градския транспорт на доброволците, които ще помагат при осъществяването на събитията покрай българското председателство на Съвета на ЕС през първите 6 месеца на следващата година. Общината ще поеме до 70 000 лева разходи за тези превозни документи. Точният им брой към момента не е ясен, тъй като не е ясно и колко ще са доброволците.

Общинските съветници взеха и още едно решение, свързано с улесняване на логистиката покрай събитията за европредседателството. Те разрешиха паркингите на НДК (откъм бул. "Витоша") да се ползват само за нуждите на европредседателството. Това ще стане безвъзмездно, въпреки искането на БСП да се искат пари от държавния бюджет за "услугата". Пропуснатите приходи от местата за паркиране край НДК ще останат за сметка на Центъра за градска мобилност, който ги стопанисва.

Споделяне
Още по темата
Още от България