Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Процедурата за ремонтите на мостовете ще е абсолютно прозрачна

Димчо Михалевски: Излишно се бърза

12 коментара
Процедурата за ремонтите на мостовете ще е абсолютно прозрачна

Процедурата по избор на изпълнител за спешния ремонт на  виадуктите на 61-и, 67-и км от автомагистрала "Тракия" и на виадукт "Бебреш" на автомагистрала "Хемус", ще бъде абсолютно прозрачна. Ще бъдат поканени всички фирми, които имат интерес и имат способността и възможностите да изпълняват подобен род ремонти.  Всички, които ще се отзоват на това обявление, които преценят, че имат опита, могат да го докажат, ще бъдат допуснати до процедурата. Това декларира в неделя председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

По повод приетата от Народното събрание декларация по този въпрос пред БНР Лазаров заяви, че  по негова преценка тя „не представя абсолютно никакви възможности за облекчаване или заобикаляне, или каквото и да било, за работата на пътната агенция по отношение на възлагането за ремонта на тези съоръжения”.

То ще бъде извършено по чл. 84 до 89 от Закона за обществени поръчки, каза Лазаров и добави, че  най-важното е да бъдат осигурени средства за ремонтите.

„Всичко е въпрос на пари. Ако нашите междуремонтни срокове, които са в България в момента, пък и в миналото, и когато и да е било, са повече от 15, вече стават 20, както виждаме има участъци дори от магистралите, които повече от 30 години не са ремонтирани. На Запад от седем години, какъвто беше междуремонтният срок, в момента го свалят на пет години и затова пътищата им са, бих казал, в безупречно състояние. Но всичко е въпрос на финансови средства. След като ние не можем да си го позволим, търпим негативизма на хората”, каза шефът на пътната агенция..

Държавата води преговори с финансови институции, за да осигури близо 200 милиона лева, нужни за ремонт на всички съоръжения, които се нуждаят от ремонт в кратки срокове, тъй като трудно би могла да осигури сумата от бюджета, каза Лазаров.

Също пред БНР министърът за еврофондовете Томислав Дончев разясни, че възстановяването на мостовите съоръжения със средства от ОП "Околна среда", каквато идея се появи първоначално, би било много трудно по една проста причина. „По принцип е възможно, разрешено да се преместват средства от един финансов инструмент към друг. Но когато се пипат, простичко казано, пари от "Околна среда", ние трябва да гарантираме пред Европейската комисия, че те ще бъдат изразходвани отново за зелени проекти, т.е. за проекти, свързани с околната среда”, каза Дончев.

Той изрази предположение, че може в самата оперативна програма "Транспорт" да се открият резерви, макар и не в размерите, които са необходими за ремонта на тези съоръжения. „Разбира се, съществуват и други възможни финансови източници, различни от европейските фондове и различни от държавния бюджет, примерно на база сътрудничество с международните финансови институции”, каза министърът.

Според бившия заместник-министър на регионалното развитие и днешен депутат от БСП Димчо Михалевски нещата около въпросните пътни съоръжения не са толкова спешни, „че, както първоначално беше заявено, трябва да използваме чл. 90 от ЗОП, за да заобиколим и да възложим практически без търг извършването на тези ремонти”.

Той се обяви против „избързването”, тъй като на всяко такова съоръжение като виадуктите най-напред трябва да бъде направен сериозен анализ.

„Аз твърдя, че единственият проблем съществува във виадуктите, и той е потенциален и възможен, да не издържат в някои случаи 9-та степен, 9-та степен, забележете, по Медведев-Шпонхойер-Карник, тъй като някои от тях са строени преди 1977 г. След 1977 г., след Вранча, всички съоръжения вече са проверявани на сеизмични въздействия и аз твърдя, че няма риск в тази посока. Това, което се видя на снимките, на телевизията - оголените армировки, това са т. нар. мрежи, но носещата арматура, която е вътре в дълбочина на устоите, били те с правоъгълно или скръгло сечение, са достатъчно здрави и нищо не налага толкова голяма спешност”, заяви Михалевски.

Затова според него е трябвало да има „един нормален процес на експертиза, нормален процес на възлагане, конкурентен, за да сме спокойни всички, че нещата ще се случат както трябва”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    "Ще бъдат поканени всички фирми, които имат интерес и имат способността и възможностите да изпълняват подобен род ремонти." А правителството ще прецени, кой има способности и възможности. Естествено. Напълно прозрачно поръчките ще бъдат спечелени от Трейс, ГБС и още който беше там.

  2. Анонимен
    #11

    Димчо Михалевски беше един от на-корумпираните министри и зам-министри на Станишев.Неговите престъпления и кражби са доказани, но не се предприема наказателна отговорност срещу него.Михалевски отдавна трябваше да е в затвора, а не да търка депутатските банки като народен представител.Точно, защото Михалевски е много добре запознат с далаверите, които се извършват по отношение на т.н. "търгове" по обществените поръчки, той, който няма никакво морално основание за това ,пледира за някаква прозрачност.В буквалния смисъл на думата крадеца вика дръжте крадеца. Нямам никакво намерение с написаното за Димчо Михалевски да оправдавам сегашните крадци.

  3. Анонимен
    #10

    Има виц, който с пълна сила ще звучи и сега:
    Един измекяр - бедняк се присламчил към властта. След една година поканил приятел - бедняк като него, да му види новата вила и с новия си мерцедес го закарал до една нова "прогимназия" в полите на Витоша. "От къде пари?" - попитал гостът. Домакинът му показал към Околовръстното и рекъл: "Виждаш ли голямото кръстовище на новата дъга? Е, от фирмата дето го направи, от икономисаните материали ми дадоха това-онова..."
    След само година, вторият поканил на гости

  4. Анонимен
    #9

    Абсолютно прозрачна по ГЕРБЕРСКИ!

  5. Анонимен
    #8

    Ха-ха-ха-хаааа

  6. Анонимен
    #7

    Ще е прпозрачна, колкото всичко друго в страната ни е "прозрачно". По-важното обаче е защо изпълнителната власт прехвърля топката на законодателната.Чие задължание са мостовете и всичко друго подобно в страната?

  7. Анонимен
    #6

    В България "абсолютно прозрачна" значи точно обратното

  8. Анонимен
    #5

    Процедурите ще са толкова прозрачни,че от сега прозират.Кажете си направо,че трябва да се разплащате на фирмите строящи магистрали заради ниските цени.Трябвало спешен ремонт.Трябва Ви спешно разплащане с "Главболгарстрой","Трейс",'Балканстрой".А да видим кой ще спечели поръчките за ремонта,пък тогава ще плещим за прозрачност.

  9. Хем
    #4

    Тази огромна колона на която е избила арматурата да се извади(не знам как)и да се побие в центъра на Правец.А правчани по една лопата и да ходат бетон да бъркат.Да поправят чудесиите на великия си съселянин.

  10. Анонимен
    #3

    200 000 000 лева ще бъдат оползотворени, по най-удачния начин и след това ще се платят с данъците. Как разбраха, че им трябват 200 000 000 лева без технически анализ? За съжаление и това правителство го подкара през просото. Единственият съвет към децата ми е да се махат от тази жалка територия!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.