Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разбит е протежиран от СИК канал за крадени автомобили от Испания

5 коментара
Разбит е протежиран от СИК канал за крадени автомобили от Испания

Служители на РДВР - Благоевград разбиха канал за крадени луксозни автомобили от Испания, които в продължение на две години са вкарвани в България и препродавани с фалшифицирани документи и пренабити номера на двигателите и рамите. Каналът е бил протежиран от представители на бившата силова групировка СИК като братята Маргини, в момента подсъдими за организиране на убийства. С една от колите с марка “Ауди” изпълнителният директор на футболен клуб “Славия” – Венцислав Стефанов и покойният Бай Миле са пътували до съседна Гърция.

Това съобщиха на съвместна пресконференция в четвъртък директорът на РДВР – Благоевград полк. Кирил Георгиев и началникът на Митница – Благоевград Иван Илчов. Според тях държавният бюджет е ощетен с над 400 хил. лв. от невнесени акцизи и вземания при мошеническата схема, осъществявана през ГКПП Кулата и Златарево.

Предварителното следствие установило, че крадените коли са преминавали с фалшифицирани документи и драстично снижени показатели за кубатура и мощност през едни и същи митнически бригади на двата гранични пункта. За внасянето на луксозните коли са използвани “мулета” – хора от различни градове на страната, на чието име първоначално са били регистрирани автомобилите в полицейски служби предимно в Лом, Перник и София. След това колите били препродавани.

В двора на митницата бе показана "колекция" от 13 луксозни автомобила, внесени в страната.

Образувани са следствени дела, но засега няма арестувани лица, съпричастни с над 20-те крадени от Испания автомобили, предимно БМВ и Ауди.

”Имаме имената на “мулетата”, но няма да ги съобщавам, защото в момента се образуват следствени дела”,  каза Кирил Георгиев.

Автомобилите са без номера на двигател и рама, но засега нямало доказателства за замесени в корупционна система служители на пропускателните пунктове.

Собствениците на колите са ги предали доброволно на служителите на РДВР и най-вероятно са добросъвестни граждани. За канала са помогнали и трима нотариуси от София, за единия от които полк. Георгиев информира, че са заведени много дела във връзка с измами.

След като каналът е бил "разработен" от антимафиотите, автомобилите са прибрани и предоставени на митницата, която трябва да събере дължимите митнически сборове.

По първоначални изчисления за тези 13 автомобила се дължат около 400 хил. лв. Общата им пазарна стойност според митническите служители е около 2 млн. лв.

Почти всички са внесени на занижена стойност и сега трябва отново да се преизчисляват и да се събират дължимите суми, ако, естествено, има от кого да се съберат, т. е. да се появи кандидат да си получи автомобила, поясни шефът на Митница - Благоевград. Той прогнозира, че вероятно няма да има такива кандидати. Истинските им собственици според него едва ли ще поискат да им бъде върнат откраднатият автомобил, тъй като застрахователните компании вече са им платили.

Иван Илчов добави, че сега има две възможности за тези коли - по наредба на министъра на финансите те могат да се предоставят на държавни институции, а в другия случай прокуратурата може да се разпореди кой да бъде собственик на автомобила.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мехмед Бурмалият
    #5

    Така е, това го допуснахме ние, българите. Ай сиктир!

  2. @
    #4

    nqma otnoshenie kym towa, oswen kato moje bi swidetel. Zastrahowatelqt e sobstwenikyt na kochinata, nezawisimo che moje da go e gnus ot maznite prestupni gyzowe, sedqli w tezi wozila. A move i zapadnite orginalni sobstwenici da sa uchastwali w "otkradwaneto", tamoshnite lica sa syshtite lakomi zadnici kato rodnite majmuni.

  3. Знаещ
    #3

    Би трябвало автора на статията да знае малко повече когато пише толкова категорично и "компетентно".Би трябвало да знае, че след като Застрахователят е платил на собственика и след като автомобила е намерен, той става собственост на Застрахователната компания и тя се разпорежда с автомобила, ако той е освободен от разположение на Съда.Но "компетентни" у нас дал Господ, та за това се наложи магистрат да си свали задника от харесания от него джип и да го върне на собственика му от Германия-мисля ,че всички помнят този скандал, нищо чудно в този случай да си спретнем нов,колко му е.А иначе е цитиран шеф на митница, щом той толкова знае какво остава за другите.

  4. carmitnichar
    #2

    i valka sit i agneto celo - ot ES ushite ni prodaniha che ne se vpechatliavat ot takviz akcii deto sled tiah ni parite (v sluchaia taksite) sabrani, ni bandiugite v zatvora. Shemata e iasna - vdigai pushilka, ta barem gi zadushim tia evropeici i toku vij se zabludili. Sega ostava samo gotinite, super-moshtni koli da se predostaviat na parlamenta ta "narodnite "izbrannici" na volia da atakuvat s tiah starite ni ladichki i fordcheta po magistralite...deto i te ne sa nashi, ami gi harizaha na drugarchetata na carcheto ni tchestito...

  5. Космополит
    #1

    ...за замесени в корупционна система служители на пропускателните пунктове. Няма ли подписи, график на смените? Най-добре като няма желаещи да вземат колите, да ги дадат на самите митничари. Или на прокуратурата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.