Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Руснаците не приемат с ентусиазъм възраждането на "Москвич"

46 коментара
Руснаците не приемат с ентусиазъм възраждането на "Москвич"

За мнозина руснаци до края на ХХ век да притежаваш "Москвич" - гордостта на съветското автомобилостроене, беше въпрос на чест, разказва Ройтерс.

За последно произвеждан преди двадесетина години, той е на път да се завърне на поточните линии заради напускането на Русия от страна на западните автомобилостроители.

Когато "Рено" (Renault) обяви, че се изтегля от Русия, кметът на Москва Сергей Собянин потри ръце. Той още тогава заяви, че ще национализира завода в столицата, който едно време произвеждаше именно "Москвич", за да възроди "легендарната" марка.

Въпреки, по думите на Собянин, "дългата и славна история" на "Москвич"-а, руснаците са разделени по въпроса за възраждането на една марка, която според мнозина принадлежи само на миналото.

"Чух, че "Москвич" ще бъде върнат към живот и съм много щастлив от това", казва Александър Бондаренко, демонстрирайки тениска с изображение на колата. "Ако пуснат на пазара модерна версия на модела 2140, ще си я купя веднага", допълва той.

Други обаче са по-скептични и виждат очевидни политически мотиви зад действията на кмета.

"Възраждането на "Москвич" е популистко решение", казва жителят на Москва Сергей, отказвайки да сподели фамилията си. "Не е ясно какво ще произтече от това".

След масовото напускане на западните компании президентът Владимир Путин обяви, че руснаците трябва да се гордеят с промишленото наследство на страната си. Той допълни, че местната производствена база трябва да бъде разширена.

За мнозина обаче обичаният от мнозина в Русия "Москвич" трябва да си остане в миналато.

"Москвич" не трябва да бъде докосван, той умря, той беше убит", казва Станислав Цибулский, припомняйки решението за закриването на завода преди две десетилетия. По думите му работниците в продължение на години не са получили дължимите им заплати, а хиляди са загубили работата си.

"Заводът беше просто затворен, дори нямаше музей, а сега планират да възродят "Москвич". За мен това е светотатство", казва той.

От поточните линии на завода в Москва, който започва да работи през 1946 г. и беше закрит през 2001 г., десет години след разпада на Съветския съюз, са слезли десетки модели на "Москвич".

По време на най-големия разцвет на производството през 70-те години, хората редовно трябваше да чакат с години, за да се сдобият с жадуваната кола. А един от най-популярните модели - "Москвич 412", през 1975 г. струваше около 5000 рубли при средна месечна заплата от 150 рубли.

За Сергей Ушаков, който е носталгично настроен собственик на "Москвич", възраждането на модела е добра новина, но въпреки това страната трябва да се фокусира върху производството на модерни автомобили.

"Това е рядка кола и аз я поддържам в работещо състояние", казва той и с гордост показва модел 400. "Но няма нужда да произвеждаме едни и същи автомобили", допълва Сергей Ушаков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

46 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Александър Борисов
    #46
    Отговор на коментар #44

    Извинявайте,но разликата между съветските и западните автомобили,винаги е била астрономическа и,както се очертава,такава остава за неопределено време.Не включвам коли на западни компании,които произвеждат колите си на руска територия. Сигурно,това имате предвид ?

  2. Александър Борисов
    #45
    Отговор на коментар #43

    Аз пък,карах Шкода Октавия, аристократ всред тогавашните автомобили. И,въпреки това,си оправих живота,когато смених филтъра пред карбуратура със самолетен ! Толкова беше мръсен бензина тогава,че до Рилският манастир спирах два пъти да го чистя.След това се родих! Неделните сутрини в махалата, бяха прекарвани пред колите с вдигнати капаци. Колкото за руснаците,те си произвеждаха това,което и колкото можеха. Само гдето ни налагаха техният стандарт и на нас...

  3. Milenca
    #44
    Отговор на коментар #43

    В интерес на истината в края на 50-те, и началото на 60-те разликата между съветските и западните автомобили не бе толкова фрапираща, но в края на десетилетието разликата бе видима отдалеч, като между Союз и Аполло.

  4. Milenca
    #43

    Вие тук си говорите това-онова, но аз свалях гаджета с моя Москвич 408, закупен от баща ми в далечната 1969г. - около 1100 кг, разход 9-10л/100км, 1400 см3, 50-51 к.с., 4 предни фара, с 10 точки за гресиране по окачването (обзалагам се, че хал-хабер си нямате какво значи това?) На всеки 1000 км колата се нуждаеше от гресиране. На всеки 3-4 хил. км реглаж на клапани, карбуратор, при малко по-бързо каране (90-100км/ч подменях клапани, и всяка неделя като горд собственик на автомобил вдигах капака,

  5. Име1234
    #42

    Имаше кратък период от време, когато сглобявахме москвичи в България. Оказа се, че са по-качествено сглобени от "оригинала". Хората гледаха да се "уредят" с български москвич :)

  6. Bлaдo
    #41

    тъжната истина е, че даже и москвича не могат да възродят... Те дори и пирони не могат да правят..., кАмо ли "автАмАбилЬ"...

  7. Dante Alighieri
    #40

    "Москвич тоже автомобил" беше виц по времето на Леонид Илич, но явно днес вече не е.

  8. Швейк
    #39
    Отговор на коментар #35

    Здравей Паула!А какво мислиш за Москвичите?

  9. dinko
    #38

    а такаа! спамерите никой не ги бара, а оплакването срещу тях се трие автоматично...браво, медияпул, браво!

  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #37

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.