Съдът отмени глобата за "Хиполенд", наложена след подкрепата за протестите

Собственикът на "Хиполенд" Мариан Колев

Столичният административен съд отмени тежката глоба, наложена на веригата за продажба на детски играчки "Хиполенд" след гражданските протести в страната през миналата година, съобщи "Сега".

Съдът обяви, че фирмата не е нарушила Закона за защита на конкуренцията със заблуждаваща потребителите реклама, а Комисията за защита на конкуренцията е тълкувала превратно фактите, за да наложи санкцията от 124 590 лв.

Отделно, КЗК трябва да плати на "Хиполенд" 4100 лв. такси и разноски по делото

След "Великото народно въстание" на 2 септември м.г. собственикът на "Хиполенд" Мариан Колев се възмути публично от полицейското насилие. Той разказа, че двамата със сина му са били напръскани от полицията със спрей по време на протестите.

По-малко от 48 часа по-късно изпълнителната власт започна мащабна акция в офисите и маганизите на компания в търсене на някакви нередности. През ноември Комисията за защита на конкуренцията все пак намери причина да глоби "Хиполенд" с твърдение, че търговецът е заблудил потребителите, че ако продуктите са изчерпани онлайн, то ще могат да ги намерят във физическите магазини.

Комисията доказа тезата си чрез "случаен" човек, който отишъл в един от магазините, където били налични само 5 от рекламираните продукти. В други обекти ги имало и шестте, но той не бил длъжен да обикаля из целия град и сезирал Комисията за защита на конкуренцията, вместо Комисията за защита на потребителите.

В решението си съдия Георги Николов пише, че за да се приеме, че една реклама е заблуждаваща тя трябва да има подвеждащо послание, което да повлияе на икономическо поведение на хората и да нанесе вреди на конкуренцията.

Съдията приема, че на потребителите в сайта на "Хиполенд" коректно се предоставя информация за наличностите.

"Несъмнено желаещият да закупи промоционалната стока се явява надлежно информиран за нейната липса. Посланието, че магазинът не гарантира изрично наличността на стоката към момента на приключване на поръчката е пределно ясно", се казва в съдебното решение.

Съдът напомня, че промоционалната кампанията на "Хиполенд" започва с 2550 броя от 99 артикула, а в последния ден е имало останали 1558 броя от 93 артикула. Това означава, че КЗК не може да може да са приеме, че не е било осигурено достатъчно количество от рекламираните стоки в рамките на цялата кампания.

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд.

Споделяне

Още по темата

Още от България