Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само с евтино море България няма да задържи туристите

0 коментара

Защо един германец, австриец, швед и т. н. ще избере с предпочитание България за лятната си почивка - въпрос, чийто верен отговор сигурно струва милиони, но още никой не го знае.Така започва свой коментар, посветен на участието на страната ни в Берлинската туристическа борса, в сряда радио "Дойче веле".

Известните варианти на отговора гласят - защото е евтино, защото морето и плажовете са хубави, защото е вкусно, защото е близо, защото няма тероризъм.

Естествено българските и чуждестранните туроператори се опитват да допълнят този списък с планински, културен, градски и аграрен туризъм, с изгодни условия за семейства, с дегустации на вина и различни атракции. Но това не е достатъчно, защото световният туристически пазар се променя с все по-бързо темпо и България като туристическа дестинация непрекъснато трябва да се нагажда към новите тенденции.

Тъкмо това показа и международната туристическа борса в Берлин ИТБ - най-големият специализиран панаир в света. Туристите стават все по-гъвкави и все по-често резервират почивката си през Интернет, така че класическите пакетни ваканции губят популярност. Спадане има и в интереса към резервации в последната минута - просто защото туроператорите предлагат по-изгодни условия на онези, които планират и заплащат почивката си няколко месеца по-рано.

И още - туристите реагират много бързо на поскъпвания, неизпълнени обещания и нередности в обслужването, наказвайки съответната дестинация още през следващия сезон.

България е един от пазарите на бъдещето в туристическия бранш, писа по повод ИТБ германският вестник "Зюддойче цайтунг". Това оптимистично заключение е свързано с интересите на франкфуртското летище към участие в българските черноморски летища Варна и Бургас. Природната катастрофа в Южна Азия логично увеличи интереса към почивки в други части на света, включително и в България.

Но редом с такива констатации, на туристическата борса се разбра, че търсенето към България този сезон стагнира, поне според туроператора ТУИ - тревожен сигнал, като се има предвид, че германците и тази година ще бъдат рекордьори по туризъм. Според проучванията, през 2004 над 48 милиона германци са почивали поне веднъж, а през 2005 общата сума, която ще изразходват за ваканции, е 60 милиарда евро.

Проблемите на българския черноморски туризъм за миналия сезон са добре известни - активни строителни площадки дори през летните месеци, сгъстяване на хотелите в големите курорти, дублирани резервации. Към това трябва да се добавят и онези отрицателни теми от медиите, които охлаждат ентусиазма на потенциалните туристи. Например, последните публикации в шведски и австрийски вестници за доста варварския обичай - тричане на куче в Бродилово - които предизвикаха разбираем гняв у стотици приятели на животните.

С две думи, за да остане туристически пазар на бъдещето или един от най-динамично развиващите се туристически пазари в Европа, както я хвалеха на ИТБ, България трябва да се нагоди към новите тенденции в областта на резервациите, да ликвидира в движение проблемите от миналия сезон и чрез добре обмислена и финансирана рекламна стратегия да се грижи трайно за имиджа си навън.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.