Днес към 16.30 часа ще бъде взето окончателното решене дали да бъде транспортиран утре в България от американската болница Ландщул в Германия, допълни Тонев.
Милев пострада тежко при катастрофата, която стана на 60 км от база “Еко” в Ирак на 14 юни При преобръщането на бронетранспортьор в канал се удавиха двама наши бойци – офицерските кандидати Цветан Камов и Паун Георгиев.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
За да опровергаят яростно долната статия в "Дневник";Седмица след инцидента в Ирак, довел до смъртта на двамата български рейнджъри - офицерски кандидати, Цветан Камов и Паун Георгиев, въпросите, на които разследването трябва да отговори, непрекъснато се увеличават. Това показа допитване на “Дневник” до офицери от армията. Двамата войници загинаха на 14 юни, след като бойната разузнавателна машина (БРДМ-2), с която са участвали в операция на многонационалните сили в Залива, се обърна в канал с вода, …
минавайки през нестабилна дига. да се спаси. В събота роднини, близки, колеги от 61-ва стрямска механизирана бригада и стотици хора се простиха в Сопот и Калофер с двамата рейнджъри. ....Според военни специалисти разследването на инцидента трябва да установи какво е било техническото състояние на разузнавателната машина. Обезпокоителен бил фактът, че БРДМ-2 се е напълнил прекалено бързо с вода и кал, въпреки че моделът му е амфибия. “Дневник” научи, че този тип машини са били снети от въоръжение в армията преди години. След 1996 г. Генщабът ги връща в строя от склад, където е имало малък брой БРДМ-ми за всеки случай. Това се наложило заради участието на България в операциите на НАТО в Косово и Босна. БРДМ-2 са подходящи за патрулиране, тъй като верижните бронетранспортьори, използвани от армията, имат нужда от специални гумени тампони, за да се движат в града. Другият въпрос, който би трябвало да получи отговор, е защо е било решено да се премине със 7-тонни машини през дига от песъчлива почва, както и каква е била подготовката на рейнджърите да управляват БРДМ. Камов и Георгиев са постъпили в армията през септември 2004 г. Когато са кандидатствали в контингента, те са били на не повече от пет месеца служба. Военни, управлявали БРДМ-2, разказаха, че машините са изключително нестабилни и се изисква солидна подготовка, за да могат да се управляват. Затова според тях е смущаващо, че е било взето решение да се мине през дигата. Тези въпроси са били задавани от военни по време на погребението на двамата офицери. Засега от Министерството на отбраната и Генщаба запазват мълчание за причините за инцидента, очаквайки официални данни от разследването на служба “Сигурност”. Неин екип замина на 16 юни в Ирак.