Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съветници от ГЕРБ искат забрана за коли Евро 1 и 2 в центъра на София през зимата

От 2030 г. столицата готви край на отоплението с твърди горива

8 коментара
Съветници от ГЕРБ искат забрана за коли Евро 1 и 2 в центъра на София през зимата

Най–замърсяващите въздуха автомобили – с двигатели по екостандарт Евро 1 и Евро 2, няма да имат достъп до част от центъра на София през зимните месеци. Забраната се предвижда да влезе на 1 декември 2022 г. и да продължи до 28 февруари 2023 г. и след това да бъде подновявана ежегодно за този период. Това е заложено в проект на Наредба за нискоемисионните зони, която вече е внесена за обсъждане в Столичния общински съвет от съветници от ГЕРБ. Първоначално забраната трябва да стане факт за т.нар. “малък ринг”, а от 2025 г. и за по-голяма част от центъра, наречена “голям ринг”. Създаването на наредбата за нискоемисионни зони е едно от изисквания на Софийски градски съд за ограничаване на замърсяването на въздуха в София.

Къде и за кои коли забраната идва със зимата?

Тя първо ще бъде въведена за т.нар. "малък ринг", който обхваща карето между бул. “Васил Левски”, бул. “Патриарх Евтимий”, бул. “Ген. Скобелев”, ул. “Опълченска”, бул. "Сливница“.

От 1 декември 2025 г. се предвижда ограниченията да бъдат въведени и във втора зона - "голям ринг". Тя е в карето между бул. “Сливница”, бул. “Данаил Николаев”, бул. “Ситняково”, бул. “П. Яворов”, ул. “Атанас Дуков”, бул. “Х. Ибсен”, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. “И. Е. Гешов”, бул. “К. Величков”.

Трафик

По предварителни данни през малкия ринг на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през големия ринг - 304 911 превозни средства за денонощие.

Любопитен детайл е, че Столична община предлага гратисен период до 1 януари 2023 г. за ефективното налагане на административни санкции.

Край на отоплението с въглища за районите с парно

С наредбата се предлага и въвеждане на зоната за ниски емисии за употребата на твърди горива за битово отопление от 2025 г. за районите с изградена топлопреносна мрежа. Това са "Средец", "Красно село", "Изгрев", "Илинден", "Студентски", "Оборище", "Възраждане", "Лозенец", "Триадица".

Друга важна промяна е въвеждане за тотална забрана за употребата на твърди горива за битово отопление на цялата територия на Столична община от 2030 г.

В момента Столична община изпълнява 2 проекта за безплатна подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи и гражданите, които желаят могат да подават заявления за включване.

С проекта за наредба за нискоемисионните зони се предлага забрана за употребата на твърди горива за битово отопление на цялата територия на Столична община от 2030 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #8
    Отговор на коментар #5

    Колко ти е заплатата, че си купуваш стар дизел само с половината от нея бе, трол мазен герберастки?! 10 бона на месец ли взимаш в общинския съвет?М?!С другия ти никнейм, Любчо-тъпчо сте едно и също, нали троле?

  2. someone
    #7
    Отговор на коментар #4

    Да де, ама на евро 4 днеска ми дадоха измислена категория 2, заради годината на производство. А катализатор си има колата.Parallelepiped, трол си ти, герберастки при това.Любчо, мамин, колко ти е заплатата, че си купуваш една стара кола с нея бе?! Има хора, които може да карат стари коли и въореки това гледат да са в изправност и добре поддържани, а каращите нови коли са келеши, които не ги заслужават и непрекъснато виждам чисто нови забърсани коли, защото притежателите им са хора които първо не могат да карат и второ, нямат отношение към колите си, защото са разглезени богаташки ко**ленца.

  3. Любо Димитров
    #6

    Това е поредното демагокско решение. Крайно време е да се забрани вноса на коли по-стари от 5 години. Всеки работещ може да си позволи нова колА на лизинг. Не е необходимо да е Ауди или БМВ. Освен, че ще се намали замърсяването на въздуха, ще се повиши и безопасността на пътя, защото едно е отношението към кола, която си купил с една заплата и друго, когато я изплащаш 5 години. А и не е задължително всички да имат коли.

  4. Parallelepiped
    #5
    Отговор на коментар #3

    Политизирането на един такъв наболял проблем очевидно говори за тролския произход на акаунта. Дали всичките нацъкали плюсчета са готови да поставят детето си зад един сдухан пушещ канцерогенен дизеляк, струващ половин средна софийска заплата и да натиснат педала на газта...? Едва ли!

  5. Име1234
    #4

    Евро3 не са нови коли. Всичко, по-ново от 15 години с катализатор, спокойно покрива евро-3, така че не е голям проблем. По-добре късно отколкото никога. По-скъпа ще е забраната за ползване на твърдо гориво за отопление.

  6. someone
    #3

    Много хубаво, герберугите са обидени на електората и лобират за търговците на нови коли, сред които и ортакът им - Шиши бакшиши...Само да обяснят на хората, щото за въпросните съветници съм сигурен, че карат нови коли, как работещ-беден с 2000лв. заплата си купува нова кола, гледа деца и т.н., за да ходи на работа и да си купува нафра по 4лв. литъра на ортаците ви от Лукойл, примерно от Обеля в Дружба, ама там дето метро няма, щото и метрото и довозващия до него транспорт са ви герберастки.Междувременно,

  7. Мазен Кумунис
    #2

    Просто центърът на София да се огради с бодлива тел! ;)

  8. mediaman
    #1

    Сети ла се Мара да се побара. Колко години управлявате София? Или досега бяхте заети да крадете заедно с Лог Сиберия от бюджета за транспорт под благия поглед на Плачещата за борисов мадона - екатерина йорданова?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.