Създатели на ”12 плюс 3” обвиниха Петър Волгин, че срива авторитета на предаването

Създатели на ”12 плюс 3” обвиниха Петър Волгин, че срива авторитета на предаването

Създатели на предаването ”12 плюс 3” по БНР излязоха с позиция, осъждаща изявите на радиоводещия Петър Волгин.

В отворено писмо журналистите Йордан Лозанов и Георги Папакочев заявяват, че се срамуват  от това, че ”напълно основателно повече от половин година протестиращите срещу правителството на антиевропейската, русофилска олигархия освиркват шумно и с нескрито презрение името на шефа и един от водещите на предаването Петър Волгин”.

Според тях изявите на Волгин сриват авторитета на предаването, което на 4 януари навършва четвърт век.

В писмото журналистите посочват, че се срамуват от това, че от студиото на ”12 плюс 3“ в ефира ”все по-често се лее неприкрита и целенасочена политическа пропаганда в полза на силните на деня”, както и от това, че в опит да се манипулира аудиторията се използват ”перфидните агитационни методи на ЦК на БКП и ДС, за да се лансират груби антиевропейски и антизападни нападки за сметка на проруските и евразийски тези – нещо, което е далеч от официалната (засега поне в нейната видима част) политика на България и което е несъвместимо с националните ѝ интереси”.

В позицията се казва, че по този начин авторитетът на ”12 плюс 3“ постепенно се срива - нещо, което други талантливи журналисти, изпълняващи коректно своята работа като водещи и редактори в предаването, не заслужават.

”Наистина е тъжно, че вместо с радост отбелязваме четвъртвековния юбилей на ”12 плюс 3“ с подобни неприятни размисли. Правим го, обаче, с ясното съзнание, че обедното предаване на ”Хоризонт”, което е надживяло и други неспокойни времена, отдавна принадлежи на своите слушатели. Затова заставаме зад аудиторията, която създадохме с труда и професионалните си журналистически усилия и на която благодарим, че остава такава, каквато я виждахме в мечтите си на 4 януари 1989 година – рождената дата на ”12 плюс 3” преди четвърт век”, се посочва в позицията.

Журналистите припомнят, че предаването се е появило в радиоефира на 4 януари 1989 година и от самото начало на демократичните промени екипът му е отстоявал професионалните стандарти на независимата журналистика, плурализма на мненията, политическата безпристрастност.

 ”На тях учехме и новото поколение радиожурналисти – пред микрофоните на предаването израстнаха много радио и телевизионни звезди, професионално укрепнаха чудесни репортери, а през стажантската школа на ”12 плюс 3“ преминаха журналисти, които доказаха качествата си в ББС, Си Ен Ен и други световни медии”, се казва в отвореното писмо.

Още по темата
Още от Общество

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?