Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Скандал с израелски туристи в Слънчев бряг

Хотелиер, влязъл в конфликт с посетителите, е отведен на разпит в полицията

19 коментара
Скандал с израелски туристи в Слънчев бряг

Скандал с израелски туристи в курорта Слънчев бряг направи страната ни водеща новина по телевизиите в Израел. Поводът е скандал между туристки и хотелиер, който се държи грубо с тях и дори се опитва да изрита телефона на една от посетителките.

Българските власти се задействаха няколко дни след инцидента. Това стана след като израелските телевизии разпространиха клипа с "гостоприемното" посрещане на туристите в морския ни курорт.

Управителят на хотел "Бест Уестърн Плюс Премиум Ин" Иван Тодоров е задържан, съобщи адвокатът му Димитър Москоянев, цитиран от бургаското издание "Флагман".

Министърът на туризма Николина Ангелкова осъди проявата на насилие и заяви, че грубо отношение към туристите е недопустимо независимо от ситуацията.

Инцидентът е от 5 юли

Случаят е от 5 юли, когато група от 18 туристи от Израел пристига на почивка в Слънчев бряг.

Инцидентът стана публично известен седмица по-късно - на 12 юли (петък), след излъчено видео по израелския телевизионен канал Channel 2.

На кадрите се вижда как мъж разговаря не особено учтиво с група жени и деца с багаж. Разменят се реплики, а една от жените няколко пъти му повтаря на английски да не я докосва.
Израелските туристи снимат случващото се с телефон. Мъжът, видимо подразнен и ядосан, се опитва да изрита телефона от ръцете на една от жените, но се подхлъзва и пада на земята. Мъжът се опитва и да изгони гостенките от хотела.

Според потърпевшите причината за скандала е дублаж на стаите в хотела, това каза почетният консул на Израел у нас Орлин Мандов пред БНР.

Според съвместната проверка на Министерството на туризма и на Комисията за защита на потребителите причината е друга. "Конфликтът и разговорът на висок тон е започнал заради желание на четирима туристи - две жени и две деца, да бъдат настанени веднага след пристигането им в 11 часа и отказ на хотела да го стори преди 14 часа", се казва в съобщение на Министерството на туризма.

В него е посочено, че на място е бил представител на туроператора и гостите са били настанени в друг хотел. Същото потвърди и почетния консул на Израел Орлин Мандов.

Хотелиерът е отведен за разпит в полицията

Часове след разпространението на клипа управителят на хотела Иван Тодоров е бил отведен от полицията за разпит, съобщи адвокатът му Димитър Москоянев. Той твърди, че неговият клиент е жертва.

"Те плюят ето това момиче (не става ясно кое - б.а.). Скандалът е жесток, плюят, хвърлят, собственикът на хотела влиза в същия момент и директно тушира напрежението, като ги извеждат от хотела. След това тя (туристката - б.а.) проявява въпросната агресия", твърди Димитър Москоянев пред бургаското издание "Флагман".

Проверката – нарушения няма

Веднага след излъчването на кадрите Министерството на туризма и Комисията за защита на потребителите са направили "спешна инспекция" в хотел "Бест Уестърн Плюс Премиум Ин".

"Представителите на държавата са проверили детайлно документите по резервацията на туристите и твърдо са настояли, че професионализмът изисква уважително отношение към туристите - български или чуждестранни, независимо от ситуацията", е посочено в съобщението.

В него се казва още, че проверката не е установила нарушения по отношение на документите за категоризацията на хотела, който е четири звезди.

Ангелкова: Недопустимо е грубо отношение към туристите

"Остро осъждаме всякакви прояви на грубо отношение с туристи, тъй като подобни случаи влияят на имиджа на България. Никакви обстоятелства не могат да оправдаят това", коментира инцидентът министърът на туризма Николина Ангелкова.

"Много е жалко за държавата и за усилията, които полагаме, да се случва подобно нещо", каза и почетният консул на Израел у нас Орлин Мандов. Той отбеляза, че израелският турист е много добър турист от гледна точка на финансовата страна.

През последните години се наблюдава устойчив ръст на туристите от Израел в България. По данни на Министерството на туризма за периода януари - май тази година туристическите посещения от Израел са 71 764. През миналата година 244 146 туристи от Израел са посетили страната ни, което е ръст от 17.3% спрямо 2017 г., когато посещенията са били 208 594.

Туристите могат да подават сигнали при всякакви съмнения за извършване на неправомерни действия по Закона за туризма на [email protected], както и на телефон – 02/ 90 46 895.

По думите на почетния консул на Израел потърпевшите са подали жалба в деня, в който са си тръгнали от нашата страна.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #19
    Отговор на коментар #17

    Ами нашите да внимават. Като колегите си в чужбина.

  2. Коментарът е изтрит в 01:01 на 14 юли 2019 от автора.
    #18
  3. Milenca
    #17
    Отговор на коментар #11

    "...Да не говорим за отношенията продавач-клиент. Клиента винаги има право - е закона на успешния бизнес. Никога недоволен клиент...."В последните години нещата леко са се попроменили - клиентът има право да получи услугите, за които е платил. В случая дамите са поискали услуги, за които не е било предвидено в договора - настаняване в 11ч.В случая е имало провокация, целяща облаги, или компенсации, евенуално претенции за цялата сума на почивката. И провокацията е била много добре подготвена - телефоните са били настроени веднага да заснимат случката, без нищо да се пропусне!

  4. Естествено
    #16
    Отговор на коментар #9

    Ами защото такава ситуация не е проблем. Надали дамите са си поръчали трансфер именно в 11 ч. Вероятно и часа на пристигане на полета не зависи от тях. Случвало ми се е да пристигна преди да могат да ме настанят. Куфарите остават на рецепцията, канят те в бара и в ресторанта. Когато стаята стане готова просто ти съобщават. А куфарите са вече в стаята. И няма никакви затруднения. Просто е.

  5. edin.drug
    #15

    Варвари навсякъде: в Парламента, в министерствата, в общините, във високия бизнес - защо да очакваме нещо различно от един хотелиер? Ако имаше истинско съсловно достойнство - другите хотелиери щяха да го линчуват публично и да предоставят намаления за еврейски туристи в знак на извинение. Нищо подобно: те всички са от един сой - варвари и перачи на пари без въображение и професионализъм.

  6. Kiril Kovatchev
    #14

    Мутро-хотелиерите са на път да си решат напълно проблемите. Няма туристи -няма проблеми.

  7. АТ
    #13

    Какво е това пехливанско поведение? Това хотелиерът ли е или охраната? Каквато и да е причината за разправията така не се разговаря с клиенти, особено с жени. Не се вижда зеленоблузестия да овлядява положонието, по-скоро го ескалира. И след това крокодилски сълзи за почиващи. "Елате пиленца при батко да ви пляскам сладко, сладко."

  8. Javor
    #12

    Тоя недорасляк се опозори до като е жив! .....като джапанка в асфалт се изпляска!

  9. Kruger
    #11
    Отговор на коментар #9

    Защото няма значение. Да искаш да те настанят в 11 ч. не е незаконно. Да блъскаш и риташ някого, е. Да не говорим за отношенията продавач-клиент. Клиента винаги има право - е закона на успешния бизнес. Никога недоволен клиент.

  10. Nely
    #10

    Какво точно може да привлече човек на този безумен Слънчак, не ми е ясно. Изобщо не се диша от хотели и бетон. Направо е опушено отвсякъде. Лоша реклама за страната ни, иначе.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.