Платна на Южната дъга на Околовръстното шосе на София бяха наводнени, а на много места в столицата движението бе спряно във вторник заради силен порой и градушка, които удариха София в ранния следобед, часове след силното земетресение в региона през нощта. Валежът продължи с различна сила над час и както винаги в такива случаи предизвика наводнение на улиците заради лошата канализация в града и забавяне на градския транспорт.
Бурята доведе и до спиране на тока в част от София-област и в областите Кюстендил, Враца и Монтана. Така, след като преодоляха аварията заради земетресението в Перник, екипите на ЧЕЗ се захванаха да възстановяват захранването в новите засегнати региони. Към 17 часа обаче 73 хил. потребители на компанията нямала ток.
Заради течащата вода бе спряно движението на ул. "Петър Дертлиев” и ул. "Владимир Димчев” в жк "Люлин” в близост до "Орион", съобщиха от Центъра за градска мобилност към Столична община. За преодоляване на проблема са пратени екипи по пожарна безопасност.
Движението в столичния кв. "Бъкстон” бе отклонявано заради счупени от бурния дъжд и вятър клони, паднали листа и запушени шахти. В участъка на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви” между "Цариградско шосе" и НДК също бе затруднено преминаването на автомобили..
В дирекцията "Пожарна безопасност и защита на населението” в МВР са били подадени сигнали за наводнени мазета в центъра на София, кварталите "Княжево”, "Борово” и "Красна поляна” и на място са пратени екипи, които да отводняват сградите.
БГНЕС предаде, че в центъра на София е паднал кестен, но няма пострадали при инцидента, тъй като по това време пресечката между бул. "Витоша" и ул. "Кърниградска" е била безлюдна заради бурята.
Над 150 сигнала за силен вятър и наводнени шахти са получени до момента на националния телефон за спешни повиквания 112., съобщи за БНР говорителят на системата Данка Недялкова.
Обажданията са за паднали дървета, клони, наводнени шахти в София, Благоевград, Сандански, Петрич и Кресна. Тревожни сигнали са били подадени от Петрич и Кресна за водачи на моторни превозни средства, които са били затиснати от големи дървета по време на движение, посочи Недялкова.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Добре, че имаме адекватно реагираща Община... иначе....
Ще се нормализира ситуацията. СО за пореден път доказаха, че реагират адекватно.
TOVA SA NA BOKO TIKVATA MAGISTRALITE. VAZNO E DA SE VZEMAT KOMISIONNITE.MAMKATA VI LAZLIVA I KRADLIVA
"Нема по-убаво шосе от Южната дъга!" - копирайт Бойко Методиев Борисов, похарчил 60 милиона от парите на данъкоплатците за 4,5км път. Това наводнение е второто.
ГОРДОСТТА НА МУТРАТА,ЮЖНАТА ДЪГА И РАЗНИТЕ МУ ДРУГИ "МАГИСТРАЛИ" ОТИДОХА ТА СЕ НЕВИДЯХА.ТОЗИ ТЪПАК СЕ ПОДИГРАВА С ПАРИТЕ НИ.
Ами спомнете си - Боко първо направи бул Цариградско море, сега се разбра, че проектът му Южната вода влиза в действие следва провала с магистрала Тракия, която вече е потънъла от тежината на камионите и на вълнички. Важно е колко лентички си отрязал, а не колко ще трае това за дето си ги рязал - кредото на Боко!
КЪДЕ Е СЕГА БОКО - ТИКВАТА ДА ОТРЕЖЕ ЛЕНТИЧКАТА НАЛИ МНОГО СЕ ХВАЛИШЕ С ЧАЧЕСТВЕНОТО СТРОИТЕЛСВО ИЗГЛЕЖДА КАНАЛИЗАЦИЯТА Е ПРЕКРАСНА И РАБОТИ БЕЗ ОТКАЗНО НАЛИ ТИКВО ЗЕЛЕНА?
Платна на Южната дъга на Околовръстното шосе на София бяха наводнени E кога го построиха, кога почна да се наводнява? Има ли изобщо разбиращи инженери - строителни и конструктори. Как може в 21 век да се строи толкова некачествено. Но парите са многократно повече похарчени на килиметър, колкото е в Германия и Япония, назависимо че там заплатите на работниците са в пъти по-високи отколкото в България. Какъв процент е получил Борисов, Плевнелиев, Фандъкова и другите от ГЕРБ, за да платят на строителя?
Колко сгради ще паднат в София, ако друсне по-силно?
Отговорът е – много.
Сега паднаха само комини и се напукаха няколко блока.
Но при едно по-силно земетресение София ще стане бедстващ град, който няма да може да се възстанови с десетилетия.
По отношение на строителни нормативи България се е изравнила с Европа, но едва в последните десетилетия.
Години строителните нормативи са гарантирали сградите при по-слаби земетресения.
Едва в края на 80-те години, когато някои земетресения …
като това в Стражица стряскат държавата, нормативите са повишени да гарантират оцеляване на сграда при 8-а степен на земетресение, но не по Рихтер, а по Медведев-Шпонхойер-Карник.
При социализма скалата на Рихтер не беше призната. Двата начина на измерване са несъпоставими, но приблизително земетресения с мощност 7 по Рихтер за равни на 8 по другата скала.
Три причини има да се тревожат софиянци за живота си – стотици сгради в столицата са с разрушени стени в основата си заради строителство на магазини. Неведнъж конструктори и инженери предупреждават, че при по-силен трус те ще паднат.
Но общинските рушветчии продължават да издават разрешение за такива преустройства на сгради. Или си затварят очите за незаконно преустроените. Да му мислят хората, които живеят в такива сгради. И да си отговорят на въпроса как са допуснали, защо не са завели дело срещу онзи,който е направил магазина, или срещу общината.
Друга категория застрашени сгради са онези, които са строени калпаво при социализма. Грешат онези, които смятат, че тогава се е строило качествено. При румънското земетресение в Свищов паднаха два 8-етажни блока, доста далеч от епицентъра. В единия блок живееха кметът и градския партиен вожд. Тоест – за тях уж е строено добре. Да, ама не.
Трета категория опасни сгради са онези, строени при спекулативния строителен бум от 90-те до началото на кризата през 2009 г. Ниското качество на строителство се забелязва и с просто око при много сгради. То е не само външно, но и в конструкцията, качеството на бетона и др.
В София на 100 години става по едно голямо земетресение. От последното голямо са минали повече от 150 години. При такива очаквания умните нации проверяват строго всяка сграда. В Япония провят пъспорти на всяка сграда и събарят онези, които не отговарят на изискванията. Тук никому не е минало през ум такова нещо.
Уплашени от едно по-слабо земетресения преди 3 години, в общината на София обявиха, че ще правят паспорти на сградите. Нищо не направиха. Най-много сега пак да кажат, че ще правят нещо. И нищо.
Ама моля ви се, нали Бойко-13те Труса я прави таз дъга. Защо й е на дъгата канализция!?