Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ще се бръкне с 3 млн. лв. за българския “Шан-з-Елизе”

Бул.”Витоша” става пешеходен без трамваи, тоалетни и подземни паркинги

67 коментара
Така трябва да изглежда бул. "Витоша" след ремонта

Над 3 млн. лева ще даде Столична община за цялостно обновление на около километър от бул.”Витоша” в участъка от Съдебната палата до бул.”Патриарх Евтимий”. Това показват предварителните разчети, обявени от столичния кмет Йорданка Фандъкова в понеделник.

Ремонтът се очаква да започне до месец и новата пешеходна зона, която общината има амбицията да превърне в българския “Шан-з-Елизе”, да е готова до есента, стана ясно от думите на Фандъкова.

 

“Ще имаме възможност да се справим с тази задача, стига колегите да се справят с процедурите, да може да се приеме проектът от Общинския съвет, да се направят процедурите за избор на изпълнител”, каза Фандъкова.

 

Към момента единственият готов участък за започване на ремонт на централната софийска търговска улица е от бул.”Партиарх Евтимий” до ул.”Неофит Рилски”. Идеята е с около 200 000 лв. от “Метрополитен” да бъде възстановено платното от строителите на метрото – българската “Трейс” и турската “Доуш”, обясни главния архитект на София Петър Диков на 31 май. Тогава Столичният общински съвет одобри архитектурното оформление на пешеходната зона на бул.”Витоша” от бул.”Патриарх Евитимий” до ул.”Солунска” с редица забележки, като решението все още не е публикувано.

 

Без трамвай, тоалетни и подземни паркинги по бул. “Витоша”

 

Трамвай няма да се движи по бул.”Витоша” след пускането на метрото, решиха съветниците. Те обаче поискаха общинската администрация да представи комуникационен план за довеждащ транспорт заради недоволството на живеещите в района.

 

Няма да се правят и три нови тоалетни – на пресечките с улиците “Узунджовска”, “Парчевич” и “Хан Аспарух”. Причината отново е несъгласието на живеещите в района, които не искали да им мирише на тоалетна, обясни арх.Диков.

 

Велоалея също няма да има на бул.”Витоша”, за да не се затрудняват пешеходците, решиха още съветниците.

 

Витошка няма да бъде захлупена със стъклен похлупак, каквито бяха първоначалните виждания, решиха още съветниците.

 

Няма да се поставят и 12 постоянни павилиона върху платното на булеварда, както предвиждаше първоначално проекта, реши още Столичният общински съвет. Той възложи на главния архитект до 3 месеца да внесе и схема за преместваемите съоръжения, които ще бъдат разположени на ”Витоша”.

 

Подземен паркинг между улиците ”Солунска” и “Алабин” също няма да има. Общината се е съгласила с мнението на експерти, че е опасно разполагането на такова съоръжение. Допълнителен аргумент на специалистите е, че той ще генерира допълнителен трафик, а целта е “Витошка” да стане пешеходна.

 

Променя се изцяло транспортът в района

 

Цялостно ще бъде променено и движението с автомобил в района, за което е необходимо общината да представи транспортно-комуникационен план, решиха още съветниците.

 

Причината е, че улиците "Хан Аспарух" и "Парчевич" стават затворени за движение. Трафикът по "Неофит Рилски" и "Уилям Гладстон" ще е еднопосочен.

Кръговите преминавания между бул.”Витоша” с ул.”Гладстон” и с ул.”Неофит Рилски”, отпадат, решиха още съветниците.

 

Между ул.”Солунска” и “Алабин” няма да има затваряне на улици с изключение на “Кърниградска”, която и в момента е затворена.

 

Неизяснен остана въпроса с пресичането на ул.”Солунска” с бул.”Витоша”. Идеята беше за тунелно преминаване под земята, но до окончателно решение не се стигна.

 

Водно огледало, но не като Кърджалийското

 

Между “Узунджовска” и “Солунска” е предвидено да има водно огледало, но то няма да се конкурира с Кърджалийското, за което отидоха 30 млн. лв., шегуваха се съветници.

 

Шадраван ще има и при пресечката с ул.”Парчевич”.

 

За да не се наводняват мазетата на живеещите в района, ще бъде подменена канализацията между ул.”Неофит Рилски” и “Солунска”. При предишния ремонт през 2001 г., въпреки уверенията, че е подменена ВиК мрежата, се оказало, че са сменени само сградните отклонения, твърдят от общината.

 

Цветна настилка, много кафенета и настроение след ремонта, обещават от общината. Изпълнихме всичко, което гражданите и обществеността искаха за бул.”Витоша”, коментира арх. Диков.

 

Неясно възлагане

 

Не е ясно как точно ще бъде възложено изпълнението на обекта за 3 млн. лв., така че строителството да започне до месец. Фандъкова посочи, че в момента се консултира процедурата за възлагане в Агенцията за обществените поръчки.

 

Единствено с аварийно възлагане на ремонта може да се избере за месец изпълнител на обекта (по чл. 90 от ЗОП). По същата схема този участък беше основно ремонтиран през 2001 г., като тогава бяха похарчени около 1 млн. лв. Три години по-късно на тогавашния столичен кмет Стефан Софиянски му се наложи да обяснява в следствието защо е бил необходим авариен ремонт на “Витоша”.

 

Преди десетина години в участъка между ул. "Алабин" и бул. "Патриарх Евтимий" бяха сменени част от ВиК-тръбите, а настилката и трамвайните релси бяха изцяло подменени. Тротоарите бяха стеснени, на платното се обособиха "джобове" за краткотрайно паркиране, а достъпът до пешеходната част на улицата беше ограничен с колчета. Ремонтът беше направен от тогавашните общински фирми "Трансремонтстрой" и "Пътища и съоръжения". Опозицията в СОС навремето обвини Софиянски, че с парите финансирал предизборната кампания на Петър Стоянов за втори президентски мандат.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

67 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #67

    Тъпотията може и да е колективна. Мислех, че е еднолично решение на бившия кмет, сега мин.-предс. Мислех, че след строежа на метрото отново ще бъде отпушена една от главните пътни артерии на града ни. Но не - ще продължи да е провинциално стъргало, само че още по-зле - сега по женски натруфено с цветенца.

  2. Анонимен
    #66

    Ало общинарите дайте го по кротко моля и по икономично това да не ви е бащиния

  3. Анонимен
    #65

    Ало...оптимистите!Опомнете се бе хора!Достатъчно е да отидете 400-500метра посока халите за да видите как в България "добрите" намерения на лобистите се превръщат в обществен провал...Ул."Пиротска"-мини модела за пешеходна зона ,събра (профука) пари от няколко европейски проекта и още куп такива на софийските данъкоплатци,за да стане гротескното продължение на и без това "живописният" Женски пазар...Естественото "стъргало" на София,бул."Царя",по чиито маршрут са три градски градини,Националната,градската

  4. Анонимен
    #64

    Крадци и тъпаци! Кво Шан-з-Елизе, кви пет лева, бе другари?! С тоя мижав участък и тъпите магазини, една трета от които постоянно се изнасят и лъжат с цените на разпродажбите ли ще копирате Париж? На тая пуста Витошка няма нищо, ама нищо, заради което да си струва да отидеш, освен ако не работиш там или ако не си провинциалист със селска нагласа.

  5. Анонимен
    #63

    София е млад град и бул. Витоша е предвиден за основна пътна артерия за центъра. В редица европейски градове има затворени централни улици, но те са останали още от Средновековието тесни улички, които не са основни градски артерии за разлика от Витошка. Затварянето на булеварда е груба грешка, която тръгна от едно непремислено кандидат кметско обещание. Затварянето й за автомобили се обезсмисля и от факта, че тя се пресича от много улици по които има движение което не може да се спре,защото ще се парализира целия център.

  6. Анонимен
    #62

    Шан-з-Елизе,Лувър,Пер-ла Шез!? А кога ще преименуват София в Париж? Жалки имитатори! Да ремонтират ,да преустройват,да разкрасяват-да! Но защо тези глупави сравнения!

  7. Анонимен
    #61

    Относно транспорта - във всички големи градове, метрото е дублирано с други видове транспортни средства - трамваи, автобуси, тролеи. Метрото е за бързо предвижване от далечни квартали, а в центъра е оставен и конвенционалния транспорт.Просто София няма читава транспортна схема, няма "паркинзи", както казва нашия президент, малките тесни улички се задръстват. Как може дори в толкова стари градове като Кордоба и Гранада в Испания под старите квартали и къщи да се правят подземни паркинги, отгоре градинки, а у нас нищо да не може.

  8. Анонимен
    #60

    Далаверата е повече от очевидна - тя е видна и от "обновената" част на Южния парк, където се дадоха 70 000 лв. за една просташка тоалетна с визия на някаква хибридна къща. Кой строи по света такива тоалетни. Същото ще стане и с Витошка - къде е този проект, кой е проектантът, каква е неговата концепция и как е визуализирана. 3 милиона не са малко пари и софианци трябва да знаят за какво отиват точно - а не с картинки със "зацветяване", любимата дума на г-жа Фандъкова. Не е решен и въпросът с транспорта.

  9. Анонимен
    #59

    Що не погледнат кварталите и тротоарите и настилките по улиците - 99.99% от града е гето, но ще си имаме БУЛЕВАРД. :-(

  10. Анонимен
    #58

    и да земат да са научат да не мекат, шот ми писна от провинциалисти дет събота ги влече автогарата неударжимо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.