Софиянци губят в задръствания по една седмица годишно

Най-кошмарно е движението в сряда от 17 до 18 часа

Сн. БГНЕС

Почти една седмица прекарват столичани в задръствания по улиците на града на година. Изгубеното време в трафика е 163 часа или 6 дни и 19 часа. Това показва проучване на холандската консултантска компания "ТомТом", направено през 2019 г.

Данните за столицата на България са част от трафик индекса, която компанията публикува веднъж годишно. Според него най-задръстените градове в света са индийският Бенгалуру, филипинската столица Манила и колумбийската Богота.

София е на 54-о място в трафик индекса на компанията. Задръстванията в българската столица са на нивото на тези в Палермо, Братислава, Осака и Сан Франциско.

Според проучването на компанията нивото на задръстванията в София е 36%. Това означава, че тежкият трафик отнема 36% повече време или средно по над 20 минути, отколкото в час, в който движението е нормално. Този процент се е повишил с 1 пункт в сравнение с 2018 г., показват данните на базата на пропътувани 43.8 млн. километра по улиците на София.

За 163-те часа, прекарани в задръствания, могат да се изплетат 41 шапки, 7 пуловера, да се направят 4711 палачинки, 3130 пъти да се изслуша песента Imagine на Джон Ленън, да се изгледат 93 футболни мача или 144 епизода от "Игра на тронове".

Според статистиката денят с най-лош трафик през 2019 г. е бил 10 декември, вторник, когато пътуването е отнемало 66% повече време от нормалното. Най-бързо е било придвижването на Великден - 28 април.

Данните показват още, че най-неподходящото време за пътуване е в сряда между 17 и 18 часа. Придвижването извън този часови пояс може да спести до 8 часа на година от висене в задръствания.

По-големи проблеми с трафика има вечер. Сутрин часът пик е от 8 до след 9 часа.

Проучването на "ТомТом" е публикувано във фейсбук профила на "Спаси София". Според организацията София изостава от други подобни градове в мерките за борба с трафика, които включват развитие на бърз и редовен градски транспорт, на буферни паркинги в периферията, развитие на градска железница, велосипедна мрежа, рестрикции за автомобилите.

"С настоящия маниер на управление, с мижавите стъпки и неамбициозни предложения, прокарвани от закостенелите "експерти" на Столичната община, посоката на развитие никога няма да бъде променена, а ще си остане същата - изоставаща и назадничава", смятат от организацията, която има и един общински съветник в столицата - Борис Бонев.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Какво да се прави при бързото разрастване на коронавирусната зараза?