Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софиянци губят в задръствания по една седмица годишно

Най-кошмарно е движението в сряда от 17 до 18 часа

3 коментара
Сн. БГНЕС

Почти една седмица прекарват столичани в задръствания по улиците на града на година. Изгубеното време в трафика е 163 часа или 6 дни и 19 часа. Това показва проучване на холандската консултантска компания "ТомТом", направено през 2019 г.

Данните за столицата на България са част от трафик индекса, която компанията публикува веднъж годишно. Според него най-задръстените градове в света са индийският Бенгалуру, филипинската столица Манила и колумбийската Богота.

София е на 54-о място в трафик индекса на компанията. Задръстванията в българската столица са на нивото на тези в Палермо, Братислава, Осака и Сан Франциско.

Според проучването на компанията нивото на задръстванията в София е 36%. Това означава, че тежкият трафик отнема 36% повече време или средно по над 20 минути, отколкото в час, в който движението е нормално. Този процент се е повишил с 1 пункт в сравнение с 2018 г., показват данните на базата на пропътувани 43.8 млн. километра по улиците на София.

За 163-те часа, прекарани в задръствания, могат да се изплетат 41 шапки, 7 пуловера, да се направят 4711 палачинки, 3130 пъти да се изслуша песента Imagine на Джон Ленън, да се изгледат 93 футболни мача или 144 епизода от "Игра на тронове".

Според статистиката денят с най-лош трафик през 2019 г. е бил 10 декември, вторник, когато пътуването е отнемало 66% повече време от нормалното. Най-бързо е било придвижването на Великден - 28 април.

Данните показват още, че най-неподходящото време за пътуване е в сряда между 17 и 18 часа. Придвижването извън този часови пояс може да спести до 8 часа на година от висене в задръствания.

По-големи проблеми с трафика има вечер. Сутрин часът пик е от 8 до след 9 часа.

Проучването на "ТомТом" е публикувано във фейсбук профила на "Спаси София". Според организацията София изостава от други подобни градове в мерките за борба с трафика, които включват развитие на бърз и редовен градски транспорт, на буферни паркинги в периферията, развитие на градска железница, велосипедна мрежа, рестрикции за автомобилите.

"С настоящия маниер на управление, с мижавите стъпки и неамбициозни предложения, прокарвани от закостенелите "експерти" на Столичната община, посоката на развитие никога няма да бъде променена, а ще си остане същата - изоставаща и назадничава", смятат от организацията, която има и един общински съветник в столицата - Борис Бонев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #3

    София е проектирана за много по-малко жители и за каруци и файтони... Центърът не може да се разшири, но движението може да се пренасочи, може да се изградят различни пътни улеснения?! Вместо улиците да се стесняват, заради десетина колоездачи, те могат да погълнат част от тротоара, където това е възможно?! Може да се отворят алтернативни улици, които да поемат част от трафика в най-натоварената му част?! Проблемът с паркирането, което задръства движението, също не е решен...

  2. Zlatan
    #2

    Всички селяндури набутали се в София след 1990 г. с указ за изгонване и да копаят наследствените си ниви, а не да ги дават под аренда.

  3. olele
    #1

    софЯнци са просто племе, нормално е!особено т. нар кореняци - чобани,а тия от ляолин са напрао орки

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.