Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Спасени са европарите за околовръстното на София и обхода на Габрово

Магистрала "Тракия" бие по популярност столичното метро

12 коментара

Еврофинансирането на пътните проекти за изграждане на западната дъга на околовръстното шосе на София и обхода на Габрово, който е първа фаза на тунела под Шипка, са спасени след като Европейската комисия е одобрила изменението на оперативна програма "Транспорт". Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Данаил Папазов, който в сряда отчете пред журналисти напредъка по програмата.

Изпълнението на двата проекта беше поставено под риск заради недостига на средства по два жп проекта – Септември – Пловдив и Първомай – Свиленград, както и за проектирането на жп проекти за новия програмен период 2014-2020 г.

През октомври ЕК върна апликационната форма на проекта за западната дъга на София и обяви, че няма да разглежда нови проекти, докато този проблем не бъде решен.

Това е станало чрез пренасочване на освободен ресурс от техническата помощ на програма "Транспорт", с което са осигурени 40 млн. евро за подготовката на жп проектите за следващия програмен период, каза Папазов. Недостигащото финансиране на строящите се в момента жп отсечки Септември – Пловдив и Първомай – Свиленград ще дойде от новия държавен инвестиционен фонд  "Растеж и региони" и от заем от Европейската инвестиционна банка, обясни Папазов. Той уточни, че е получил писмо от еврокомисаря по регионална политика Йоханес Хан, с което се съобщава, че изменението на програмата е одобрено.

Двата проекта за западната дъга на околовръстното шосе на София и обхода на Габрово са за общо 131 млн. евро. След одобрението на изменението на програмата апликационната форма за западната дъга на София е изпратена отново в ЕК, казаха от оперативна програма "Транспорт".

До момента по програмата са усвоени над 1.1 млрд. евро, което е над 55% от бюджета. Ремонтирани са над 218 км жп линии и са пуснати в експлоатация 140 км магистрали, построени са 13 нови станции на метрото, отчете Папазов. В процес на изпълнение са общо 15 проекта.

Магистрала "Тракия" бие столичното метро по популярност

Магистрала "Тракия" е най-популярния проект по оперативна програма "Транспорт" със 75% разпознаваемост, като бие с един процент столичното метро. В топ три влиза още магистрала "Струма" със 67%, показва социологическо проучване.

След като бяха хвърлени милиони левове за реклама на програмата е настъпила "революционна ситуация" в нейната разпознаваемост, отчете Венелин Стойчев, автор на проучването.  Според него програмата има 80% одобрение, като само 2% от анкетираните са с негативно мнение, а 18 %  не могат да преценят.

Общо 9007 материали са публикувани за оперативна програма "Транспорт". От тях близо една трета са в интернет издания, а 28 % са в печатните медии.

Жителите на градовете познават оперативна програма "Транспорт" по-добре от столичани, показва още проучането. Учениците и студентите са най-малко запознати с програмата. Три четвърти от собствениците и съдружниците в частния сектор също познават програмата.

"Мотивацията към оперативна програма "Транспорт"  не е прагматична, а естетическа рационалност. Активните хора у нас смятат, че е много трудно да планираш, да имаш дългосрочна визия", коментира Венелин Стойчев.

Новата програма "Транспорт" е готова

Вече е готова новата оперативна  програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", която ще се изпълнява през 2014 - 2020 г., каза министър Папазов.  По думите му средствата ще бъдат разпределени поравно за железопътни и пътни магистрали.

"В следващия програмен период инвестиции ще бъдат насочени към развитие на интермодалността на пътници и товари, интермодални терминали, изграждане и внедряване на информационни системи за управление на трафика", каза Галина Василева, ръководител на управляващия орган на програмата.

При проектите се залага на принципа на последователност в инвестициите. Приоритените жп проекти са направленията София – Септември, Пловдив - Бургас, Русе - Варна, Карнобат – Синдел. При пътните са довършването на магистрала "Струма", както и отсечката на магистрала "Хемус" до Плевен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    Ей 4. Ти да не си от Самуиловите войници?

  2. Анонимен
    #11

    8 Настойчиво те съветвам да минеш на реглаж на предницата и да си погледнеш гумите и амортисьорите. Нещо не ти е наред колата. Оправи я и пак мини по магистралата. Аман от плювалници.

  3. Анонимен
    #10

    Това са пълни простотии, безобразие. Борисов трябва да се вкара в затвора за тия магистрали. ЗАПОМНЕТЕ! АСФАЛТА НЕ СЕ ЯДЕ. Не ни трябва ни метро, ни магистрали. Раздайте парите на безработните ни сънародници с по десет деца, пенсионирайте военните на по 40 години, намалете цената на тока с 50%,даже го направете безплатен. И тогава електората ще ви гледа с благодарни очи . Не на страха!

  4. Анонимен
    #9

    Ех, добре че е бати ви Бойко да направи тия пътища и Тракия, и Люлин и до Дупница. За Южната дъга да не говорим, каква кочина беше и още много има да се прави. В момента западната дъга се превърна в кочина - от Бъкстон - надолу по Цар Борис- та до Люлин. Така че права е комисията да иска тази Западна дъга да се направи, а не жп Линия от Първомай до Свиленград - че кой ще пътува там, а колко хиляди на ден минават по Западната дъга.

  5. Анонимен
    #8

    Минах вече два пъти по открития тази година участък на магистрала "Струма" между с. Долня Диканя и гр. Дупница. Около 13 километра, ако не се лъжа. Няма нито един пътен възел, т.е. връзка с други пътища и населени места по него. Освен това, настилката е НЕРАВНА. При скорост от 120 км/ч колата ДРУСА яко. Чудя се как е приета и пусната в експлоатация и защо на строителят не са наложени солени глоби за това безобразие.

  6. Анонимен
    #7

    Спасителят в ръжтта. Шапки долу! Павлов не излъга ли преди време, че е получил писмо от ресорния еврокомисар, с което е одобрил избора на заместникът му? А Северната дъга е като след бомбардировка.

  7. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #6
  8. Анонимен
    #5

    Въпрос: Защо трябва парите да се "спасяват"? Не можеше ли да си ги имаме по реда? Май не...

  9. Анонимен
    #4

    Ти да не твърдиш, че тиквата има някаква заслуга за довършването на "Тракия"?! Шегуваш се, нали?

  10. Анонимен
    #3

    Айде стига с тая София, да могат реститутките шопски да ходят с метро до Икеа! Искам магистрала до Плевен и тунел под Шипка!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.