Столична община иска да строи паркинги заедно с частници

Обществените паркинги в столицата не достигат

Столичната община ще търси публично-частно партньорство за построяването на паркинги върху терени, нейна собственост, съобщиха от Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ) след среща със зам.-кмета по финансите на столицата Дончо Барбалов, на която е бил представен проектобюджетът на София за 2019 г. Барбалов е поискал подкрепата на бизнеса за реализацията на такива проекти, посочи организация, без да дава повече подробности по въпроса.

Другата тема, по която местната управа е потърсила подкрепата от АИКБ, е новото райониране на страната.

Притесненията на София са, че ако бъде извадена като самостоятелен район, може да се намалят получаваните от нея средства по европейски програми. В същото време обаче Областите от Югозападния регион – Перник, Кюстендил, Благоевград и Софийска област, не са съгласни да са в един регион със София, тъй като столицата изкривява статистическите данни за региона с високи доходи и ниска безработица и акумулира по-голямата част от европейските средства и населението от съседните области

В този спор председателят на управителния съвет на АИКБ Васил Велев е декларирал, че неговата организация ще подкрепи такова райониране на страната, което да не лишава София от  достъп до еврофондовете, но и да не намалява интензитета на подкрепата за Югозападна България, което за съжаление е факт през настоящия програмен период.

Новото райониране трябва да води до нарастване на подкрепата за страната ни като цяло през новия програмен период, смята АИКБ.

Пред бизнеса Барбалов е представил очакванията на Столична община догодина да бъдат изхарчени с 30 млн. лв. повече отколкото през настоящата година.

"Рязък скок в бюджета за следващата година няма, тъй като не предвиждаме никакво увеличение на данъците и таксите, с изключение на промените в данък МПС и данък сгради за курортните селища, приети от парламента. Но от по-високия данък за старите автомобили приходите ще са толкова, колкото ще е отстъпката за новите коли с Евро 5 и Евро 6", обяснил зам.-кметът по финансите.

Повечето приходи се очаква да дойдат от ръста на икономиката и на данъка за възмездно придобиване. Повече средства са предвидени за образование, здравеопазване, култура, социални дейности, отбрана и сигурност, както и транспорт и осветление.

И догодина най-много ще се изхарчи за метрото и пускането на третия му лъч. Другият важен проект, за който ще бъдат заделени не малко средства, е за енергийна ефективност на 26 училища и детски градини.

"В последните години успяваме да изпълним прогнозните си бюджети, като са надявам и през следващата отново да е така”, заявил Дончо Барбалов.

Той коментирал с бизнеса и предстоящите реформи за такса смет според замърсяването,   въвеждането на система за почасово таксуване на пътници в градския транспорт, възможност за привличане на инвеститори – производители на "зелен транспорт“, изграждането на нови булеварди и улици и др.

Още по темата
Още от Бизнес