Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столична община иска да строи паркинги заедно с частници

2 коментара
Обществените паркинги в столицата не достигат

Столичната община ще търси публично-частно партньорство за построяването на паркинги върху терени, нейна собственост, съобщиха от Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ) след среща със зам.-кмета по финансите на столицата Дончо Барбалов, на която е бил представен проектобюджетът на София за 2019 г. Барбалов е поискал подкрепата на бизнеса за реализацията на такива проекти, посочи организация, без да дава повече подробности по въпроса.

Другата тема, по която местната управа е потърсила подкрепата от АИКБ, е новото райониране на страната.

Притесненията на София са, че ако бъде извадена като самостоятелен район, може да се намалят получаваните от нея средства по европейски програми. В същото време обаче Областите от Югозападния регион – Перник, Кюстендил, Благоевград и Софийска област, не са съгласни да са в един регион със София, тъй като столицата изкривява статистическите данни за региона с високи доходи и ниска безработица и акумулира по-голямата част от европейските средства и населението от съседните области

В този спор председателят на управителния съвет на АИКБ Васил Велев е декларирал, че неговата организация ще подкрепи такова райониране на страната, което да не лишава София от  достъп до еврофондовете, но и да не намалява интензитета на подкрепата за Югозападна България, което за съжаление е факт през настоящия програмен период.

Новото райониране трябва да води до нарастване на подкрепата за страната ни като цяло през новия програмен период, смята АИКБ.

Пред бизнеса Барбалов е представил очакванията на Столична община догодина да бъдат изхарчени с 30 млн. лв. повече отколкото през настоящата година.

"Рязък скок в бюджета за следващата година няма, тъй като не предвиждаме никакво увеличение на данъците и таксите, с изключение на промените в данък МПС и данък сгради за курортните селища, приети от парламента. Но от по-високия данък за старите автомобили приходите ще са толкова, колкото ще е отстъпката за новите коли с Евро 5 и Евро 6", обяснил зам.-кметът по финансите.

Повечето приходи се очаква да дойдат от ръста на икономиката и на данъка за възмездно придобиване. Повече средства са предвидени за образование, здравеопазване, култура, социални дейности, отбрана и сигурност, както и транспорт и осветление.

И догодина най-много ще се изхарчи за метрото и пускането на третия му лъч. Другият важен проект, за който ще бъдат заделени не малко средства, е за енергийна ефективност на 26 училища и детски градини.

"В последните години успяваме да изпълним прогнозните си бюджети, като са надявам и през следващата отново да е така”, заявил Дончо Барбалов.

Той коментирал с бизнеса и предстоящите реформи за такса смет според замърсяването,   въвеждането на система за почасово таксуване на пътници в градския транспорт, възможност за привличане на инвеститори – производители на "зелен транспорт“, изграждането на нови булеварди и улици и др.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  2. Десен бесен
    #1

    Това съм го писал поне два пъти, но ще потретя. Издайте наредба за новото строителство в София, на всяко ново жилище инвеститора да изгражда две паркоместа, както е в Германия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.