
Трасето на високоскоростния влак София-Драгоман ще бъде променено така, че да не пострадат къщи, имоти в регулация и готови постройки, съобщиха от градската управа. Това обеща екип на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на среща с ръководството на общината.
Два дни по-рано стана ясно, че жп проектът, чиято реализация се предвижда след години, трябва да минава през около 60 къщи, дворове и постройки в Драгоман, а жителите му не знаят за това и плановете не са били обсъдени с тях, каквито са изискванията.
Сега от НКЖИ заявиха, че ще има нов доклад за екооценката на идейния проект за модернизация на железопътната линия София-Драгоман. Той ще е комплексен и ще се съобрази с няколко ключови инфраструктурни проекти - изграждане на газопровода Дупница-Ниш, който ще минава край града и проекта за магистрала София – Ниш.
Междувременно общината ще трябва да реши иска ли да запази старата гара за спирка на пътническите влакове или ще бъде построена нова гара. Предстои да бъдат направени и шумови замервания.
Когато бъде направена комплексна екооценка жителите на крайграничния район ще имат 30 дни за публично обсъждане. Очаква се новата жп линия да сложи край и на разделянето на града, тъй като сегашното трасе път буквално "цепи" Драгоман на две с което се затруднява комуникацията.
Жп линията София-Драгоман бе обявена от правителството за обект с национално значение, което позволява облекчаване на процедурите по съгласуването и реализацията на проекта.
Част от проекта е терминалът за ро-ла превози (качване на автомобили върху влак) на гара Драгоман. Засега обаче допълнителни средства по оперативна програма "Транспорт" за терминал Драгоман в следващия програмен период 2014-2020 не се предвиждат, стана ясно от експертите на НКЖИ.
Модернизацията на жп линията София – Драгоман се извършва по оперативна програма "Транспорт", като в момента е на фаза идеен проект. След изготвянето на ОВОС ще бъде направен и техническият проект. Прогнозната стойност на жп линията е 132.6 млн. евро, като се предвижда по него влаковете да се движат със скорост до 160 км/час, като специални композиции с накланящи се кошове да вдигат до 200 км/час.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент