Трасето за жп линията София-Драгоман се променя заради протест на собственици

Трасето за жп линията София-Драгоман се променя заради протест на собственици

Трасето на високоскоростния влак София-Драгоман ще бъде променено така, че да не пострадат къщи, имоти в регулация и готови постройки, съобщиха от градската управа. Това обеща екип на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на среща с ръководството на общината.

Два дни по-рано стана ясно, че жп проектът, чиято реализация се предвижда след години, трябва да минава през около 60 къщи, дворове и постройки в Драгоман, а жителите му не знаят за това и плановете не са били обсъдени с тях, каквито са изискванията.

Сега от НКЖИ заявиха, че ще има нов доклад за екооценката на идейния проект за модернизация на железопътната линия София-Драгоман. Той ще е комплексен и ще се съобрази с няколко ключови инфраструктурни проекти - изграждане на газопровода Дупница-Ниш, който ще минава край града и проекта за магистрала София – Ниш.

Междувременно общината ще трябва да реши иска ли да запази старата гара за спирка на пътническите влакове или ще бъде построена нова гара. Предстои да бъдат направени и шумови замервания.

Когато бъде направена комплексна екооценка жителите на крайграничния район ще имат 30 дни за публично обсъждане. Очаква се новата жп линия да сложи край и на разделянето на града, тъй като сегашното трасе път буквално "цепи" Драгоман на две с което се затруднява комуникацията.

Жп линията София-Драгоман бе обявена от правителството за обект с национално значение, което позволява облекчаване на процедурите по съгласуването и реализацията на проекта.

Част от проекта е терминалът за ро-ла превози (качване на автомобили върху влак) на гара Драгоман. Засега обаче допълнителни средства по оперативна програма "Транспорт" за терминал Драгоман в следващия програмен период 2014-2020 не се предвиждат, стана ясно от експертите на НКЖИ.

Модернизацията на жп линията София – Драгоман се извършва по оперативна програма "Транспорт", като в момента е на фаза идеен проект. След изготвянето на ОВОС ще бъде направен и техническият проект. Прогнозната стойност на жп линията е 132.6 млн. евро, като се предвижда по него влаковете да се движат със скорост до 160 км/час, като специални композиции с накланящи се кошове да вдигат до 200 км/час.

Споделяне
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?