Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Трасето за жп линията София-Драгоман се променя заради протест на собственици

2 коментара
Трасето за жп линията София-Драгоман се променя заради протест на собственици

Трасето на високоскоростния влак София-Драгоман ще бъде променено така, че да не пострадат къщи, имоти в регулация и готови постройки, съобщиха от градската управа. Това обеща екип на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на среща с ръководството на общината.

Два дни по-рано стана ясно, че жп проектът, чиято реализация се предвижда след години, трябва да минава през около 60 къщи, дворове и постройки в Драгоман, а жителите му не знаят за това и плановете не са били обсъдени с тях, каквито са изискванията.

Сега от НКЖИ заявиха, че ще има нов доклад за екооценката на идейния проект за модернизация на железопътната линия София-Драгоман. Той ще е комплексен и ще се съобрази с няколко ключови инфраструктурни проекти - изграждане на газопровода Дупница-Ниш, който ще минава край града и проекта за магистрала София – Ниш.

Междувременно общината ще трябва да реши иска ли да запази старата гара за спирка на пътническите влакове или ще бъде построена нова гара. Предстои да бъдат направени и шумови замервания.

Когато бъде направена комплексна екооценка жителите на крайграничния район ще имат 30 дни за публично обсъждане. Очаква се новата жп линия да сложи край и на разделянето на града, тъй като сегашното трасе път буквално "цепи" Драгоман на две с което се затруднява комуникацията.

Жп линията София-Драгоман бе обявена от правителството за обект с национално значение, което позволява облекчаване на процедурите по съгласуването и реализацията на проекта.

Част от проекта е терминалът за ро-ла превози (качване на автомобили върху влак) на гара Драгоман. Засега обаче допълнителни средства по оперативна програма "Транспорт" за терминал Драгоман в следващия програмен период 2014-2020 не се предвиждат, стана ясно от експертите на НКЖИ.

Модернизацията на жп линията София – Драгоман се извършва по оперативна програма "Транспорт", като в момента е на фаза идеен проект. След изготвянето на ОВОС ще бъде направен и техническият проект. Прогнозната стойност на жп линията е 132.6 млн. евро, като се предвижда по него влаковете да се движат със скорост до 160 км/час, като специални композиции с накланящи се кошове да вдигат до 200 км/час.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    1 Пази Боже сляпо да прогледа.

  2. Анонимен
    #1

    това бг-то сте селяндуци - матрялски! същата история, като миналия век, дето е имало протести, че влака ще плаши добитъка! Е имате прогрес, сега "влака се плаши от добитъка"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.