Центърът за градска мобилност иска спешен заем от 5 млн. лв. за резервни части

Центърът за градска мобилност иска спешен заем от 5 млн. лв. за резервни части

Центърът за градска мобилност иска спешен заем от 4.877 млн. лв от Столична община, за да покрие разходи на електротранспорта и на метрото. Основната причина са намалелите приходи от продадени билети и спадът на пътникопотока заради пандемията.

Това става ясно от доклад, внесен за разглеждане в Столичният общински съвет от съветниците Карлос Контрера (ВМРО) и Георги Георгиев (ГЕРБ). Само 0преди броени седмици ЦГМ получи и друг "подарък" от общината - да стане инициатор на асоциация по мобилност и паркиране и дори да може да я кредитира, а още тогава от "Демократична България" предупредиха, че става въпрос за поредната "схема".

Лъвският пай

Лъвският пай от средствата по бъдещия заем ще отиде за Столичния електротранспорт - цели 4 млн. лв., става ясно от доклада. Предвидено е близо 2.5 млн. лв. от средствата да отидат за доставени резервни части. С други 1.5 млн. лв. ще се платят доставени материали, охрана – за близо 590 000 лева и за застрахователни полици - над 416 000 лв. Общинската фирма "Метрополитен", оперираща метрото, се предвижда да получи заем от 877 000 лева за потребена електроенергия и резервни части.

Общинските съветници от управляващото мнозинство предлагат заемът да се върне от дружеството в срок от 6 месеца, а лихвата на годишна база да е 1.1%.

Паника

"ГЕРБ са в паника, защото са напът да фалират градския транспорт", коментира общинският съветник Борис Бонев от инициативата "Спаси София" през фейсбук. Той подчерта, че дружеството няма отчет за 2020 г., няма и гласуван бюджет за текущата година.

"В общината се спекулира, че градският транспорт вече дължи около 100 млн. лв. и че дупката се увеличава с още 10 млн. лв. всеки месец! Спасяване на градския транспорт е нужно. Но градовете в Европа могат да си го позволят, защото водят дългогодишна политика за развитието му, а не просто наливане на милиони в бездънна яма. Фандъкова и ГЕРБ съсипаха градския транспорт - с некадърното си управление те го направиха неконкурентен и непривлекателен и изгониха пътниците", посочват още от "Спаси София".

Стара слава

Бонев припомни, че в края на миналата година Карлос Контрера предложи да се изхарчат над 3 млн. лв. за скандален ремонт на общежитие за "Столичен автотранспорт", или по 1852 лв./кв.м. (950 евро/кв.м.), и подчерта, че това е цена няколко пъти по-висока от пазарната. Заради разразилия се скандал Контрера изтегли доклада си и реши да изчака проверка на Агенцията за държавна финансова инспекция.

От "Спаси София" припомниха, че Георгиев е вносител на предложението за прескъпите щандове за книжния пазар на площад Славейков.

"Когато годината е кризисна, а дупката в бюджета - огромна, не се хвърлят пари на вятъра, нито се прокарват очевидно неизгодни сделки!", добавят още от "Спаси София".

Споделяне

Още по темата

Още от България