Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Центърът за градска мобилност иска спешен заем от 5 млн. лв. за резервни части

3 коментара
Центърът за градска мобилност иска спешен заем от 5 млн. лв. за резервни части

Центърът за градска мобилност иска спешен заем от 4.877 млн. лв от Столична община, за да покрие разходи на електротранспорта и на метрото. Основната причина са намалелите приходи от продадени билети и спадът на пътникопотока заради пандемията.

Това става ясно от доклад, внесен за разглеждане в Столичният общински съвет от съветниците Карлос Контрера (ВМРО) и Георги Георгиев (ГЕРБ). Само 0преди броени седмици ЦГМ получи и друг "подарък" от общината - да стане инициатор на асоциация по мобилност и паркиране и дори да може да я кредитира, а още тогава от "Демократична България" предупредиха, че става въпрос за поредната "схема".

Лъвският пай

Лъвският пай от средствата по бъдещия заем ще отиде за Столичния електротранспорт - цели 4 млн. лв., става ясно от доклада. Предвидено е близо 2.5 млн. лв. от средствата да отидат за доставени резервни части. С други 1.5 млн. лв. ще се платят доставени материали, охрана – за близо 590 000 лева и за застрахователни полици - над 416 000 лв. Общинската фирма "Метрополитен", оперираща метрото, се предвижда да получи заем от 877 000 лева за потребена електроенергия и резервни части.

Общинските съветници от управляващото мнозинство предлагат заемът да се върне от дружеството в срок от 6 месеца, а лихвата на годишна база да е 1.1%.

Паника

"ГЕРБ са в паника, защото са напът да фалират градския транспорт", коментира общинският съветник Борис Бонев от инициативата "Спаси София" през фейсбук. Той подчерта, че дружеството няма отчет за 2020 г., няма и гласуван бюджет за текущата година.

"В общината се спекулира, че градският транспорт вече дължи около 100 млн. лв. и че дупката се увеличава с още 10 млн. лв. всеки месец! Спасяване на градския транспорт е нужно. Но градовете в Европа могат да си го позволят, защото водят дългогодишна политика за развитието му, а не просто наливане на милиони в бездънна яма. Фандъкова и ГЕРБ съсипаха градския транспорт - с некадърното си управление те го направиха неконкурентен и непривлекателен и изгониха пътниците", посочват още от "Спаси София".

Стара слава

Бонев припомни, че в края на миналата година Карлос Контрера предложи да се изхарчат над 3 млн. лв. за скандален ремонт на общежитие за "Столичен автотранспорт", или по 1852 лв./кв.м. (950 евро/кв.м.), и подчерта, че това е цена няколко пъти по-висока от пазарната. Заради разразилия се скандал Контрера изтегли доклада си и реши да изчака проверка на Агенцията за държавна финансова инспекция.

От "Спаси София" припомниха, че Георгиев е вносител на предложението за прескъпите щандове за книжния пазар на площад Славейков.

"Когато годината е кризисна, а дупката в бюджета - огромна, не се хвърлят пари на вятъра, нито се прокарват очевидно неизгодни сделки!", добавят още от "Спаси София".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #3
  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  3. На частник платиха повече като КОВИД компенсация

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.