Военното министерство стяга и Ан-30

Продължава мащабната програма по стягането на старата техника във военната авиация

Военното министерство стяга и Ан-30

На фона на изострените дебати около закупуването на новите изтребители военното министерство продължава сериозната си кампания за поддръжката на старата техника във военната авиация.

След подготвените вече ремонти на изтребителите МиГ 29 и щурмоваците Су 25, Министерството на отбраната е пуснало в края на декември и поръчка за ремонта на самолета Ан-30. https://pp.mod.bg/sites/pp.mod.bg/files/dio/reshenie_26.pdf

Стягането на транспортния самолет за въздушно фотографиране ще струва максимум 5 млн. лева без ДДС.

Желаещите да получат работата компании трябва да са правили поне един подобен ремонт през последните три години. Офертите ще бъдат отворени в края на януари.

Самолетът Ан 30 се използва в мисиите по Открито небе, оказвал е помощ и при донорски ситуации.

Той е единственият подобен на въоръжение във Военновъздушните сили, но междуремонтният му ресурс изтече и трябва да бъде приземен временно.

Към поръчката се очаква засилен интерес. Преди години около подобен ремонт се беше стигнало до сериозно напрежение.

Военният министър Красимир Каракачанов започна мащабна програма по стягането на наличната техника във военната авиация. Екипът на вицепремиера подготви и готви договори за стотици милиони левове.

Кабинетът одобри рамкови споразумения за ремонта на старите съветски самолети Миг 29 и Су 25, които могат да достигнат общо 200 млн. лева.

Подготвя се ремонтът на хеликоптери Ми 17 и Ми 24, на самолети L-39, на учебните самолети "Пилатус", на новите хеликоптери "Кугър" и други.

Командирът на Военновъздушните сили /ВВС/ генерал-майор Цанко Стойков каза нскоро, че отпуснатите средства дават възможност да бъдат сключени договори за логистичната поддръжка на почти всички самолети и вертолети, които са на въоръжение във ВВС.

Всички тези средства обаче би трябвало да бъдат усвоени след провеждане на обществени поръчки, което не е сред силните страни на министерството.

Поръчките редовно се провалят и ремонтът на старата военна техника се забавя с месеци, а понякога дори и с години, въпреки че има осигурени средства.

Наблюдателите на сектора признават, че е необходимо стягането на старата техника във военната авиация, която вече е на ръба. Пилотите летят опасно малко, а машините не са в най-добрата си форма.

В същото време някои експерти подлагат на съмнение инвестирането на значителни средства в старата техника и смятат, че тя трябва да се поддържа само докато спешно не бъде придобита нова.

Атлантическият съвет, например, предлага тя да бъде продадена по възможност и парите да се инвестират в закупуването на нова, която да е съвместима със западните ни партньори.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?