Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Военното министерство стяга и Ан-30

Продължава мащабната програма по стягането на старата техника във военната авиация

8 коментара
Военното министерство стяга и Ан-30

На фона на изострените дебати около закупуването на новите изтребители военното министерство продължава сериозната си кампания за поддръжката на старата техника във военната авиация.

След подготвените вече ремонти на изтребителите МиГ 29 и щурмоваците Су 25, Министерството на отбраната е пуснало в края на декември и поръчка за ремонта на самолета Ан-30. https://pp.mod.bg/sites/pp.mod.bg/files/dio/reshenie_26.pdf

Стягането на транспортния самолет за въздушно фотографиране ще струва максимум 5 млн. лева без ДДС.

Желаещите да получат работата компании трябва да са правили поне един подобен ремонт през последните три години. Офертите ще бъдат отворени в края на януари.

Самолетът Ан 30 се използва в мисиите по Открито небе, оказвал е помощ и при донорски ситуации.

Той е единственият подобен на въоръжение във Военновъздушните сили, но междуремонтният му ресурс изтече и трябва да бъде приземен временно.

Към поръчката се очаква засилен интерес. Преди години около подобен ремонт се беше стигнало до сериозно напрежение.

Военният министър Красимир Каракачанов започна мащабна програма по стягането на наличната техника във военната авиация. Екипът на вицепремиера подготви и готви договори за стотици милиони левове.

Кабинетът одобри рамкови споразумения за ремонта на старите съветски самолети Миг 29 и Су 25, които могат да достигнат общо 200 млн. лева.

Подготвя се ремонтът на хеликоптери Ми 17 и Ми 24, на самолети L-39, на учебните самолети "Пилатус", на новите хеликоптери "Кугър" и други.

Командирът на Военновъздушните сили /ВВС/ генерал-майор Цанко Стойков каза нскоро, че отпуснатите средства дават възможност да бъдат сключени договори за логистичната поддръжка на почти всички самолети и вертолети, които са на въоръжение във ВВС.

Всички тези средства обаче би трябвало да бъдат усвоени след провеждане на обществени поръчки, което не е сред силните страни на министерството.

Поръчките редовно се провалят и ремонтът на старата военна техника се забавя с месеци, а понякога дори и с години, въпреки че има осигурени средства.

Наблюдателите на сектора признават, че е необходимо стягането на старата техника във военната авиация, която вече е на ръба. Пилотите летят опасно малко, а машините не са в най-добрата си форма.

В същото време някои експерти подлагат на съмнение инвестирането на значителни средства в старата техника и смятат, че тя трябва да се поддържа само докато спешно не бъде придобита нова.

Атлантическият съвет, например, предлага тя да бъде продадена по възможност и парите да се инвестират в закупуването на нова, която да е съвместима със западните ни партньори.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. асен
    #8

    руската агентура е запретнала ръкави да помага на рухващата лилипутинска икономика. а и да пълни джобовете си. този дебел продажник агент иван! и сикаджията, неговият началник!

  2. Jack Daniels
    #7

    Ха да видим сега как ще ремонтират Ан-четата в Московия след като единсвтвенният който може да ги ремонтира е компанията към конструкторското бюро "Антонов" което е украинско. Украинците не предоставят лиценс на Московия за никакви ремонити на Ан както и никакви резервни части.

  3. Лизи Гугуткова
    #6

    Коренно различно от НД „Русофили“ дето се събират на яз.Копринка да веят руски знамена, показват тениски с образа на путя и хапнат кебапчета.

  4. Димитър Мавров
    #5

    А какво е това АТЛАНТИЧЕСКИ КЛУБ??????

  5. Лизи Гугуткова
    #4
    Отговор на коментар #3

    Ако някои се чудят защо зависят от САЩ....: -------------------"Разработката на самолета се извършва от КФ ЗАО „Граждански самолети Сухой“ с чуждестранен капитал и техническата помощ на Boeing. Авиониката е разработена от френската компания Thales, системата за управление е Liebherr, двигателят – PowerJet."

  6. Лизи Гугуткова
    #3

    Русия е загубила най-големия купувач на Sukhoi Superjet Съединените щати блокираха сделка за продажба на 40 самолета Sukhoi Superjet 100 За Иран, к оято беше най-голямата в портфейла за поръчки за износ на гражданските самолети АО Сухой. Според Forbes, Министерството на финансите на САЩ за контрол на чуждестранни активи на Министерството на финансите на САЩ отказа да издаде лицензия за износ за продажба на самолета, позовавайки се на санкции срещу Техеран, коИто влезоха в сила през ноември.

  7. Sin
    #2

    Трябва да се изчерпят всички средства за глупотевини, за да не остане нищо за Ф16. Това е целта. Парите, естествено, ще заминат на Изток. Това е предателството към България, а не глупотевините на Гешев за Банев.

  8. Dr. Web Browsing
    #1

    Да стегнем и балоните и летящите етажерки за пускане на бомби ..., както едно време над Одрин сме го правили.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.