Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българите ще отделят малко над 200 лв. за коледни подаръци

1 коментар
Българите ще отделят малко над 200 лв. за коледни подаръци

Общата сума, която ще отделят българите за коледни подаръци тази година, е приблизително 225 лева, показва проучване, организирано от платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com.

Анкетираните потребители на интернет тази година планират да купят подаръци средно за 5-6 души, като повечето са от техния семеен кръг и за тях ще бъдат отделени и най-много средства.

Средно трима близки членове на семейството ще получат подаръци, които ще са на обща стойност 150 лв.

Значително по-малка сума ще бъде отделена за приятели и познати – по 25 лв. на човек.

Pazaruvaj.com за втора година проучва плановете за купуване на коледни подаръци на българските потребители на интернет. Преобладаващата част от анкетираните 300 души (81%), предпочитат да избегнат стоенето по опашки и планират да купят подаръците онлайн.

Благодарение на все по-популярните празнични промоции купувачите могат да започнат с осигуряването на подаръците още от началото на ноември.

Проучването показва, че българите предпочитат да купуват подаръци за приятели, отколкото за далечни роднини – едва 22% от анкетираните ще отделят средства и за тях.

На други познати и на колегите си подарък планират да купят едва 13% от потребителите на интернет.

Всеки лев е от значение при избора на подарък

Изживяването при интернет пазаруването става все по-важно за онлайн купувачите, затова решенията им се влияят не само от избора между онлайн магазините и техния асортимент, но и от предшестващите го резултати от "търсенето".

При избора на мястото за купуване на подходящия коледен подарък, важна роля играят сайтовете за сравнение на цените, които тази година вече са втората най-важна опорна точка за онлайн ориентиране след интернет търсачките (например Google, Bing и т.н.) – 73% спрямо 79%.

Преди да купят онлайн коледните подаръци, купувачите правят своя избор между офертите на онлайн магазините.

Най-важният критерий продължава да бъде цената, но все по-важна роля сред критериите играят първите впечатления и опитът, свързани с надеждността на избрания онлайн магазин.

Освен това при определянето на мястото на онлайн пазаруването, ключови са критериите, свързани с качеството и удобството - например продуктовата гама, запознаването с написаните за продуктите отзиви на купувачи, резултатите в сайтовете за сравнение на цени, а също дали в момента на поръчката продуктът е на склад.

Какво се купува най-много

И тази година сред българските онлайн потребители най-предпочитаните подаръци са "класическите" облекло (55%), продукти за грижи за красотата, козметика (45%) и игри/играчки (35%).

В тесен семеен кръг ще бъде популярно и купуването на забавна електроника и други електронни стоки (33%). Купуването на тази продуктова гама се наблюдава и сред планиращите да правят подаръци в широк семеен кръг, но с отслабването на семейната връзка в повечето случаи ще имат предимство предметите, които могат да бъдат закупени и за по-малка стойност – дрехите.

Книги ще подарят 28% от интернет потребителите.

Проучването e направено от GKI Digital по поръчка на Pazaruvaj.com през октомври 2016 г. чрез онлайн събиране на данни, на основата на извадка от 300 анкетирани лица. Проучването представя плановете за коледно пазаруване на активните потребители на интернет.

Pazaruvaj.com е международна платформа за сравнение на цени и продукти, подпомагащ магазините с онлайн асортимент и клиентите им при правене на покупки от 2006 г. досега. Сайтът привлича над 850 000 потенциални купувачи месечно, които правят избор между 340 електронни магазини и близо 950 000 оферти по данни от февруари 2015 г..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Добрият търговец трябва да пипне стоката, за да разбере какво е качеството. Как децата на Дядо Коледа разпознават китайските имитации, които понякога са много добри и се различават от оригинала само по качеството на плата, конците и копчетата?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.